› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Impreza sti -94 misständer när den är kall.
- Detta ämne har 7 svar, 1,045 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av
Sawant.
-
FörfattareInlägg
-
10 december, 2011 kl. 12:48 #27297
Sawant
DeltagareHej!!
Har nyligen köpt mig en Impreza wrx sti -94 🙂Den misständer och går riktigt illa med kall motor. Började lite smått för ca 1 vecka sedan men nu går den sämre och sämre kall. När den kommit upp i temp så går den jättebra. Tycker att det låter som läckage i grenröret på vänster sida sett framifrån. Kan det göra så att lamdan ger fel värden?
Tack på förhand.
Mvh
10 december, 2011 kl. 13:11 #233375hellebjork
DeltagareHar du läst ut om det är några felkoder? Du kan göra det mha såkallade blinkkoder. Under rattkåpan så hittar du två svarta kontaktstycken och två gröna. För ihop dom två svarta och slå på tändningen, då blinkar check engine-lampan ut koderna sen jämför du mot den här listan; http://www.5ive-o.org/forum/faq.php?faq=new_faq_item_errors
10 december, 2011 kl. 18:02 #233378Sawant
DeltagareHar du läst ut om det är några felkoder? Du kan göra det mha såkallade blinkkoder. Under rattkåpan så hittar du två svarta kontaktstycken och två gröna. För ihop dom två svarta och slå på tändningen, då blinkar check engine-lampan ut koderna sen jämför du mot den här listan; http://www.5ive-o.org/forum/faq.php?faq=new_faq_item_errors
Oki tack så mycket 😀 Ska kika det i morgon. Får hoppas att det visar nått då 🙂
Mvh
10 december, 2011 kl. 23:35 #233374Svindle
DeltagareHar varit med om samma fenomen som du beskriver på en Mitsubishi och då var det bara tändkablarna som var problemet.
11 december, 2011 kl. 13:29 #233376hellebjork
DeltagareFast på dessa så sitter det väl tändspole direkt på stiftet? Det är i och för sig ’vanligt’ att dom spricker. Så det kan du också kolla.
12 december, 2011 kl. 13:50 #233379Sawant
DeltagareTankade igår och när jag öppnade tanklocket så pyste det rejält visst brukar det kunna bli lite vakuum men inte så mkt. Har kört på 95 oktan dom sista tankningarna. Tankade nu 98 oktan och nu går den alldeles utmärkt igen 🙂 Är dom så känsliga på soppan eller kan det bero på vakuumbildningen i tanken tro?
12 december, 2011 kl. 14:06 #233377Steewe
DeltagareTankade igår och när jag öppnade tanklocket så pyste det rejält visst brukar det kunna bli lite vakuum men inte så mkt. Har kört på 95 oktan dom sista tankningarna. Tankade nu 98 oktan och nu går den alldeles utmärkt igen 🙂 Är dom så känsliga på soppan eller kan det bero på vakuumbildningen i tanken tro?
Misstänker att det är en import och har det inte gjorts en mappning på 95 i Swe, är det minst 98 som gäller.
/S
12 december, 2011 kl. 14:38 #233380Sawant
DeltagareMisstänker att det är en import och har det inte gjorts en mappning på 95 i Swe, är det minst 98 som gäller.
/S
Japp det är en Import från Japan via UK så det är alltså sån skillnad på bränslekvaliten då ska jag passa mig för 95 hädanefter.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.