SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Impreza sti -94 misständer när den är kall.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #27297
    Sawant
    Deltagare

      Hej!!
      Har nyligen köpt mig en Impreza wrx sti -94 🙂

      Den misständer och går riktigt illa med kall motor. Började lite smått för ca 1 vecka sedan men nu går den sämre och sämre kall. När den kommit upp i temp så går den jättebra. Tycker att det låter som läckage i grenröret på vänster sida sett framifrån. Kan det göra så att lamdan ger fel värden?

      Tack på förhand.

      Mvh

      #233375
      hellebjork
      Deltagare

        Har du läst ut om det är några felkoder? Du kan göra det mha såkallade blinkkoder. Under rattkåpan så hittar du två svarta kontaktstycken och två gröna. För ihop dom två svarta och slå på tändningen, då blinkar check engine-lampan ut koderna sen jämför du mot den här listan; http://www.5ive-o.org/forum/faq.php?faq=new_faq_item_errors

        #233378
        Sawant
        Deltagare

          Har du läst ut om det är några felkoder? Du kan göra det mha såkallade blinkkoder. Under rattkåpan så hittar du två svarta kontaktstycken och två gröna. För ihop dom två svarta och slå på tändningen, då blinkar check engine-lampan ut koderna sen jämför du mot den här listan; http://www.5ive-o.org/forum/faq.php?faq=new_faq_item_errors

          Oki tack så mycket 😀 Ska kika det i morgon. Får hoppas att det visar nått då 🙂

          Mvh

          #233374
          Svindle
          Deltagare

            Har varit med om samma fenomen som du beskriver på en Mitsubishi och då var det bara tändkablarna som var problemet.

            #233376
            hellebjork
            Deltagare

              Fast på dessa så sitter det väl tändspole direkt på stiftet? Det är i och för sig ’vanligt’ att dom spricker. Så det kan du också kolla.

              #233379
              Sawant
              Deltagare

                Tankade igår och när jag öppnade tanklocket så pyste det rejält visst brukar det kunna bli lite vakuum men inte så mkt. Har kört på 95 oktan dom sista tankningarna. Tankade nu 98 oktan och nu går den alldeles utmärkt igen 🙂 Är dom så känsliga på soppan eller kan det bero på vakuumbildningen i tanken tro?

                #233377
                Steewe
                Deltagare

                  Tankade igår och när jag öppnade tanklocket så pyste det rejält visst brukar det kunna bli lite vakuum men inte så mkt. Har kört på 95 oktan dom sista tankningarna. Tankade nu 98 oktan och nu går den alldeles utmärkt igen 🙂 Är dom så känsliga på soppan eller kan det bero på vakuumbildningen i tanken tro?

                  Misstänker att det är en import och har det inte gjorts en mappning på 95 i Swe, är det minst 98 som gäller.

                  /S

                  #233380
                  Sawant
                  Deltagare

                    Misstänker att det är en import och har det inte gjorts en mappning på 95 i Swe, är det minst 98 som gäller.

                    /S

                    Japp det är en Import från Japan via UK så det är alltså sån skillnad på bränslekvaliten då ska jag passa mig för 95 hädanefter.

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.