SSC Annonser Säljes – Bilar Impreza STi 95 Ltd edition 555 bara 4000 mil!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    555_STI
    Deltagare

Hej!

Nu har jag en ny projekt på gång och fundera på att sälja min pärla!

För dom som känner mig och har sett bilen så vet ni att den är i väldigt bra skick och har alltid haft bästa som finns.

Den är en Högerstyrd STi 555, som finns bara 555 av och den har gått strax över 4100 mil, det kan man också se på skicket! Aldrig vinterkörd, låst i garage, knappt körd i regn (bara för att köra hem den) Den är i den origonal 555 Rallyblå, (och inte sonic blå som dom flesta kalla för Rallyblå)

Den har :

Apexi Power FC med handkontroller
      3 Bar map sensor
      Datalogit (så du kan mappa och se värde direkt till din dator via USB sladd)
      Prodrive Vinge *origonal finns
      Nerlackad
      Bredbandslambda
      K&N Induction system
      Helt custombyggd remus avgassystem med racekat (15 KSEK) *origonal finns*
      AB88 FMIC *origonal TMIC finns
      GT Spec headers från Zen Performance
      Wahlbro 255 liter bränslepump
      Nismo 740 cc spridare
      Z32 MAF (klarar 450 HK)
      Kolfiber huv (lackad till bilens färg inte ful och svart) *origonal Aluminium lättvikts huv finns
      TD05-16G Turbo
      Takscoop (origonal)
      STi blueprinted red top motor
      5 växlad close ration STi låda med short shift
      STi kolfiber fjäderbensstag
      STi kort styrväxel
      CARGARD Larm
      Fungerande AC
      Aluminium Tak + bagagelucka + mindre vikt än den vanlig STi.

Isdäck på Vit Compomotive rallyfälgar
      R888 R-Däck på OZ 17 tum Superleggera fälgar.
      Sommardäck med bra mönster på vanliga fälgar.

Stora service gjort med olja i alla diffar, motor och växellåda samt kamrem bytt (10 KSEK+)

Registrerad i Sverige Sommar 2006, importerad från Japan (inte rostig och skrotig som dom flesta i England), Besiktat 22:a April utan anmärkning

Mappad till VPower men kan levereras mappad till E85 beroende på pris. Väldigt billig försäkring! Allt arbete gjort av Linköpings Motorsport.

Jag har säkert glömt nåt, alla kvitto finns för det jag har köpt/gjort med bilen, det går INTE att jämföra med en Svensk GT som har bar 218 hästar, Origonal har den här 280 (0-100 i 4.9 sek) och nu kan man räkna med mellan 300 och 350. Säljas BARA pga ny projekt. En riktigt fin bil som har aldrig svikat mig, den startar bra, kör bra och känns bra! Priside 120 – 130′ beroende på utrustning.

steven.a.jenkins@gmail.com
      0709 134856

555_STI
      Deltagare

Bara för att förklara 🙂 Jag köpte Is-Däck och dom vita fälgar från Anders Block (vår snäll förra detta ordförande) Precis efter jag hade köpt bilen. Men först blev det ingen isträff så här lång syd, och sen tänkte jag om med iskörning så jag har aldrig kört med isdäck. Dom har suttit i mitt garage bara och samlat damm 🙂

Jag har ställt av bilen begge två vintrar och den har inte ens fått lukt av snö, dvs aldrig vinterkörd.

Det har dessutom inte nån färgsläpp på redtop motor som betyder att den har varit kört hårt, dom flesta även från 99 och 00 har det.

555_STI
        Deltagare
          dvs
          Deltagare

vart står den? intressant det här

555_STI
            Deltagare

Linköping 🙂

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.