SSC Annonser Säljes – Bilar Impreza STI RA

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    archyyy
    Deltagare

Såld

TKarlsson
      Deltagare

Om det är någon som har funderingar kring att ta in en bil ifrån Lettland, så vill jag berätta att jag köpte en Type R, ifrån Archy, och det var inga problem.

En biljett för att få över bilen kostar cirkus 3 lök.
        Kan rekommendera att låta JRM titta på bilen. Lyfta upp och kolla så att det inte är några skador. Gör även ett Leakdown test på motorn. För mig kostade en genomgång av min nya bil, plus testet, 960 spänn.

Den här killen är ingen skojare. 🙂
        Är det någon som har varit sugen på en R/RA, så tycker jag att ni skall kolla den här bilen, eller maila honom och fråga om annat som finns i Subaruklubben på andra sidan sjön.

I min bok så var det betydligt lättare att göra på det här viset, än att åka över till England eller Tyskland och hämta hem en bil.

Om Archy kommer över, så lär han komma in i Frihamnen i Stockholm. Där kan man göra en första titt, och kolla att det är vad man sett på bilderna. Där efter tycker jag som sagt att det bara är att rulla ner till JRM, och titta och testa. Förslagsvis så låter man JRM jobba ifred, och så käkar man på Donken, och kommer tillbaka och testkör. Är allt vad man vill ha, så rullar man till banken och gör affär.

Annat som kan vara bra att veta är att Archy är en privatperson. Tror denna RA tillhör en vän ifrån klubben.

Långt inlägg bara för att säga att jag rekommenderar både säljaren och bilen. 🙂

TKarlsson
        Deltagare

En annan sak jag kom att tänka på.
          Alla dessa bilar i Lettland måste konverteras till LHD, för att få köra på vägarna i Lettland. Det är ett par ganska stora firmor som brukar utföra de här jobben. I mitt fall såg konverteringen väldigt fin ut.

Jag tyckte att det var fint att få bilen framkörd och konverterad i alla fall! 😀

TKarlsson
          Deltagare

Tänkte först skriva att du är välkommen att titta i min bil, men så ångrade jag mig. Väldigt fort. Om det är någon annan i klubben som vill titta på hur det ser ut i min bil, under min bil, eller någon annanstans i min bil, så är ni självklart välkomna att göra det! Oscar90, där emot. Honom håller jag helst på avstånd.

För frågor kring styrväxeln, eller andra (faktiskt!) väsentliga frågor, dra iväg till mail till trådskaparen. Han svarar mer än gärna på era frågor.

För frågor gällande min bil, skicka gärna ett PM, så slipper vi tjöta sönder den här tråden.

TKarlsson
            Deltagare

Nu är ju bilen redan såld, så jag kan ju faktiskt ta någon minut och svara på detta med.

Vet inte vad du menar med att stoppa huvudet i sanden. Tror du inte att jag såg skicket på bilen innan jag köpte den?
              Tösasur? Stött?
              Det är som vanligt med dig, Oscar. Du känner inte mig, så sluta tro att jag ska reagera som någon du känner till.

Min type r är en leksak. Om jag klipper en kon, eller tar en snövall, så kommer inte jag gråta blod för det.
              Jag tyckte att det kunde vara skoj för dom som var intresserad av en bil, liknande det tema som jag var ute efter, och få lite feedback inför ett köp ifrån Lettland.

Jag tycker om att köra bil. Andra att putsa på dom. Smaken är som baken, något jag respekterar, och tycker att andra också borde göra.

Om det fanns en funktion i det här forumet som gjorde att jag slapp se dina inlägg så skulle jag nyttja den. Att min önskan för en sådan funktion skulle finnas, betyder inte att jag är varken sur eller stött. Jag är uppvuxen i en förort i Stockholm, och har tränat kampsport hela mitt liv. Att någon skriver något jag inte uppskattar till mig på ett forum… Handen på hjärtat, hur mycket tror du att jag bryr mig?
              Nu, Oscar, har jag inte något mer att säga dig. Nu kan vi gå åt varsitt håll, så slipper vi ha med varandra att göra.

Turbovin
              Deltagare

Finns säkert en del detaljer jag skulle störa mig på också då jag är rätt petig av mig men när själva grovjobbet är gjort så kan man ju faktiskt fixa till sånt där i efterhand utan att det behöver kosta en förmögenhet.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.