› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Impreza Sti Type R
- Detta ämne har 13 svar, 1,402 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
STI_driver.
-
FörfattareInlägg
-
30 augusti, 2007 kl. 17:19 #10428
specialized
DeltagareFör lite mer info om just den bilen, kolla denna tråden 🙂
Och nej, det är ingen 22BMvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉30 augusti, 2007 kl. 17:39 #115437ImprezaGT99
DeltagareJag saknar min gamla subba och letar nu lite smått efter en ny STi som vinter/lekbil. Har dreglat över denna ett tag http://www.blocket.se/vi/12684100.htm?ca=10_sden ser grymt läcker ut! Nån som vet mer om den? Det som är lite skumt är att kollar man upp på vägverket så står det sti type R 22b.. det finns väl ingen sådan modell? utan antingen har men en 22b eller så har man en type r? Den som kan nåt om dom här gamla modellerna får gärna skriva lite info. 🙂 tack på förhandMvh/Adde
Den ger du fan i!!..
Jag ska köpa den 😉
30 augusti, 2007 kl. 18:10 #115433STI_driver
Deltagarehehe ja jag har inte bestämt mig alls än, fin är den hursom helst! Sen är det tydligen en masserad original turbo som sitter i den, därav det höga hk antalet. förstärk låda osv. Är priset bra? vad brukar man få betala för en helt standard fräsch sti typer?
30 augusti, 2007 kl. 18:42 #115438ImprezaGT99
DeltagareHar kollat runt en hel del.. Type-r är väl inte direkt vanlig. Och en helt standard lär vara svår att hitta. Tycker priset på den vita är helt ok, hade förmodligen varit dyrare om den hade stått i stockholm..
31 augusti, 2007 kl. 04:35 #115441Niklas
DeltagareVanligtvis är bilarna billigare ju närmare storstad du kommer. Utbudet är större, priset blir då lägre. Stämmer inte detta för Imprezan?
PS: Betyder detta att Sverige har en 22B och det därför är grönt att importera dessa också? 🙂
/N – nyfiken som inte har tittat närmare på annonser
31 augusti, 2007 kl. 05:18 #115430Mats
DeltagareAtt det skulle vara grönt att importera en 22B bara för att det råkar ståså i pappret på en bil som finns i sverige tror jag definitivt inte.
Det blir ju liksom inte ”lagligt” bara för att någon lyckats smyga igenom SBP med detta.Dessutom så är ju detta ingen 22B utan en helt (o)vanlig Type R med en fräsig beteckning i vägverkets register.
Min Type R heter endast Impreza och inget annat i registret… Så jag tror det finns lika många varianter som det finns olika killar på SBP som godkänt dessa bilar.
Mats GBG
Type R ’9931 augusti, 2007 kl. 05:23 #115434Pasi_k
DeltagareVanligtvis är bilarna billigare ju närmare storstad du kommer. Utbudet är större, priset blir då lägre. Stämmer inte detta för Imprezan?PS: Betyder detta att Sverige har en 22B och det därför är grönt att importera dessa också? :)/N – nyfiken som inte har tittat närmare på annonser
FEL FEL FEL !!
Som Mangnus och Brasse hade sagt..Kolla i Länken som Specialized postade.
Ingen 22bEdit:
Fan Mats du hann före.. 😛31 augusti, 2007 kl. 05:47 #115442Niklas
DeltagareHerregud? Tror ni inte att jag känner igen en 22B? När vi dessutom redan avhandlat denna bilens ”22B vara eller icke vara” i en annan tråd för de som inte har så stor koll.
Självklart menade jag att Sverige har en _på pappret_ 22B. 😛
/N – förvånad
31 augusti, 2007 kl. 05:57 #115436BVS-Robban
DeltagareFörstod hur du tänkte älgen. Har också funderat på det om det nu skulle vara enklare att blåsa en besiktnings man genom att säga ”men det finns ju en till som är inreggad utan problem” när man själv står med en äkta 22B ! 🙂
31 augusti, 2007 kl. 08:21 #115431Mats
DeltagareKan tänka mig att det går om besiktningsgubben inte riktigt vet vad han gör samtidigt som han inte orkar kolla upp det… Men den chansen finns helt klart. Och dne underlättas ju av att det finns en med den texten i registret.
Meen detta betyder ju dock inte att man ska tro att det är ”grönt” att importera 22B och sen gråta för att det inte går att regga den. Ville bara göra detta klart så inte någon går och köper en 22B utan att veta riskerna. Men räknar man med risken så är detta ändå nåt av det hårdast du kan ha i Subaru-väg.
Så handla på ba, vem blir först med en äkta 22b i sverige? :9 :7
Mats GBG
Type R ’9931 augusti, 2007 kl. 11:08 #115439ImprezaGT99
DeltagareVanligtvis är bilarna billigare ju närmare storstad du kommer. Utbudet är större, priset blir då lägre. Stämmer inte detta för Imprezan?PS: Betyder detta att Sverige har en 22B och det därför är grönt att importera dessa också? :)/N – nyfiken som inte har tittat närmare på annonser
Tror du man kan ta ut lika mycket för en bil som står i Piteå än i någon storstad? Det är ca 80 mil från stockholm dit! Både den vita och den svarta har legat ute bra länge. Tror inte dom hade haft lika svårt att sälja om dom hade bott i mellan sverige någonstans. Däremot kan dom locka upp folk om dom sänker priset. Det är ju inte en vanlig GT vi pratar om. GT:s finns det hundratals till salu, men inte sti`s.
Därför tror jag att dom skulle kunna få mer om dom bodde i en storstad. Jag pratade men killen som ägde den vita, Och INGEN hade ens varit och tittat på den, varför? för att den finns i norra
norrland 😉31 augusti, 2007 kl. 11:11 #115440ImprezaGT99
DeltagareVarför går det inte att regga in en 22B?? En äkta alltså 😉
31 augusti, 2007 kl. 11:17 #115435Pasi_k
DeltagareVarför går det inte att regga in en 22B?? En äkta alltså 😉
Sök , detta har varit uppe förr…
31 augusti, 2007 kl. 11:20 #115432STI_driver
DeltagareJag saknar min gamla subba och letar nu lite smått efter en ny STi som vinter/lekbil. Har dreglat över denna ett tag http://www.blocket.se/vi/12684100.htm?ca=10_s
den ser grymt läcker ut! Nån som vet mer om den? Det som är lite skumt är att kollar man upp på vägverket så står det sti type R 22b.. det finns väl ingen sådan modell? utan antingen har men en 22b eller så har man en type r? Den som kan nåt om dom här gamla modellerna får gärna skriva lite info. 🙂 tack på förhand
Mvh/Adde
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.