› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Impreza STi vs Golf R32
- Detta ämne har 10 svar, 1,386 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 9 månader sedan av
alex.
-
FörfattareInlägg
-
16 april, 2005 kl. 21:17 #8568
Lt Dan
DeltagareFolkan vann detta test!
Är det korrekt eller missvisande??
R32:an verkar var grymmt potent. Grus (vem fan kör grus) och snö gisk till Imprezans fördel, däremot gick asfalt till R32:an…
Ere så??
http://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=2002/0224/022408.htmlMvh /D
17 april, 2005 kl. 06:03 #96926SecretAgentMan
Deltagare….och vad jag kan komma fram till så är det inget relevant som de baserar det på heller, segdragning på högsta växeln på STI:n med den långa 6:an (och nada ork innan man är över 3000 varv) är ju förbaskat klurigt, lådan sitter där av en anledning – kugga ned för bövelen!
/J
17 april, 2005 kl. 09:10 #96933Adam K
DeltagareJust ask yourself one question, punk:
Which car will you pitch in your next pnuk-car test?Svaret kommer bli Subban, om de inte väljer konkurrent IX…..
/Adam
17 april, 2005 kl. 14:17 #96930pannan
DeltagareKörde en silverfärgad R32:a förra året och visst gick den bra men jag vart inte imponerad. Skall komma en ny R32 lite senare i år som kan bli väldigt intressant då hästarna hoppar upp en bit till på den. Det som dock alltid är till Golfens fördel är byggkvalitén, det kan man inte ta ifrån Tyskarna.
Men när jag jämför en R32 med min STI får den däng flera gånger om.
18 april, 2005 kl. 08:52 #96929Lt Dan
Deltagare>Körde en silverfärgad R32:a förra året och visst gick den bra
>men jag vart inte imponerad. Skall komma en ny R32 lite senare
>i år som kan bli väldigt intressant då hästarna hoppar upp en
>bit till på den. Det som dock alltid är till Golfens fördel är
>byggkvalitén, det kan man inte ta ifrån Tyskarna.
>
>Men när jag jämför en R32 med min STI får den däng flera
>gånger om.På vilket sätt får den däng…utveckla.
/D
18 april, 2005 kl. 08:59 #96928simo
DeltagareHar inte orkat läsa testet, men det är ju som sagt grus o snö subban
ska köras på!!!
Sedan att den är ganska trevlig även på asfalt gör ju inget./K&N
20 april, 2005 kl. 21:30 #96934alex
Deltagareefter några race med en R32 förra året kan jag säga att jag e inte impad alls av den, i rent ax med rullande start så kommer den inte ikapp förrän jag var uppe i 160-170 sen segade den om men höghastighjetsracing e fullständingt meningslöst så ui dom hastigheterna spelade det mindre roll men attd en inte var kvickare överaskade mig. Efter detta kivades vi lite i rondeller o där var den inte så bra heller, grymt understyrd med en tendens till att vilja skicka ut bakdelen
21 april, 2005 kl. 04:20 #96927SecretAgentMan
Deltagare>grymt understyrd
>med en tendens till att vilja skicka ut bakdelen😮 ?
Understyrning – fronten träffar snödrivan i ytterkant på isbanan.
Överstyrning – baken träffar snödrivan..
Eller är den på standard-haldex-maner, understyrd tills den börjar koppla in bakhjulen, då blir den överstyrd?
Kraftigt obehagligt….men vad jag hört skall ACE kunna mappa om styrdonen./J
21 april, 2005 kl. 06:28 #96931pannan
Deltagare>På vilket sätt får den däng…utveckla.
>
>/DKörglädjen och väghållningen. Likaså accelerationen. Visst låter en Golf R32 trevligt och man sitter skönt i de skålade stolarna men jag tyckte att det var något som fattades i bilen tyvärr. Den nya däremot lär bli riktigt trevlig.
21 april, 2005 kl. 18:22 #96932rallymarkus
Deltagare>>grymt understyrd
>>med en tendens till att vilja skicka ut bakdelen
>
>:o ?
>
>Understyrning – fronten träffar snödrivan i ytterkant på
>isbanan.
>
>Överstyrning – baken träffar snödrivan..
>
>Eller är den på standard-haldex-maner, understyrd tills den
>börjar koppla in bakhjulen, då blir den överstyrd?
>Kraftigt obehagligt….men vad jag hört skall ACE kunna mappa
>om styrdonen.
>
>/JJag åkte ju som sagt seat förut o de e ju likadan bottenplatta på bilarna, men jag upplevde haldexen som väldigt lättkörd på snö o is..
Funkade ju också att fuska med hanbromsen.
På torr asfalt så drev det väl inte på så mycket så att bakändan ville ut, men efter en lätt trimning så funkade det på blött underlag.Och sista vintern så byttes haldex styrboxen ut till en hårdare variant (ace-competition) så då fick man moment på bakhjulen redan vid gaspådrag (inte vid hjulspinn som innan) men på snö så var det väl ingen större skillnad, o asfalt hann jag ej testa på..(vart ju en subaru)
Men jag skulle tro att den är ruggigt framtung R32:an21 april, 2005 kl. 21:30 #96935alex
Deltagare>>grymt understyrd
>>med en tendens till att vilja skicka ut bakdelen
>
>:o ?
>
>Understyrning – fronten träffar snödrivan i ytterkant på
>isbanan.
>
>Överstyrning – baken träffar snödrivan..
>
>Eller är den på standard-haldex-maner, understyrd tills den
>börjar koppla in bakhjulen, då blir den överstyrd?
>Kraftigt obehagligt….men vad jag hört skall ACE kunna mappa
>om styrdonen.
>
>/JOj lite klantigt skrivet, ska vara såhär, löjligt understyrd när man går in i rondellerna o vill svänga, sen när man väl fått ner farten o den börjar svänga kommer baken åkande
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.