Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33818
    karlberg
    Deltagare

      Hej, nu har det tyvärr blivit dax att sälja min älskade impreza type r v6 -00

      Detta var en av de första type-r som importerades till sverige! Den absolut första importerades på våren 2003, min i november samma år, gissar på att inte så många mer importerades emellan min och den första.

      Bilen har i skrivandets stund rullat 9700 mil och är självklart besiktigad och skattad, den har aldrig fått någon anmärkelse hos besiktningen mer än att en lyckta var fel inställd för några år sedan. Har alla besiktning papper.

      Bilen är 100% rost rost fri och har nästintill inga skavanker! Alltid varit lackbehandlad av ditec i min ägo, aldrig heller vinterkörd.

      Bilen har ingen asfaltsmatta kvar och i samma veva lackades även golvet om helt från bagage till torpedväggen i orginalkulör(vit).

      Sitter även h&r sänkingssats på, lagom höjd, inte toklåg som vissa kör.

      I min ägo har följande gjorts maskinellt och chassi mässigt med bilen:

      Motorn blev totalrenoverad efter de vanliga vevlager raset endast med nya delar av bästa sort så som: (ca 800 mil sedan)
      wiseco cotade kolvar 92.5mm
      RMC vevaxel
      K1 stakar
      Race lager
      arp bultar
      cosworth 11mm oljepump
      bättre packningar mm
      allt detta gjordes av Autotech Motorsport så allt är ordentligt gjort!

      Turbodynamics mxd555-400 kullagrad (coatad) turbo

      6-växlad dccd låda från en sti 06a som rullat ca 2000 mil, med tillhörande diff.

      Nytt större alu kyl som håller värmen
      nere.

      Cosworth termostat.

      Samco insugsslang då den orginella brukar spricka.

      Nybytta oljor rättigenom
      Mutoil.

      Apeix luftfilter.

      En sti tmic v8 intercooler med specialbyggda fästen.

      Nyrenoverad generator samt helt nytt batteri.

      3″ turboback avgassystem med en 100 cells katt och en mittendämpare. Raptor 4,5″ utblås

      800cc jems spridare

      6-puckad koppling med förstärkt tryckplatta som går att köra i stan med! Bilen körs dagligen av mig.

      Lättat svänghjul

      Alpine 178bt steroider med massor av krimskrams, bluethooth mm
      rockford fosegate 5.25 i dörrar och hatthylla.
      Liten smidig kicker comp 10″ för att fylla ut ljudet, med tillhörande slutsteg

      Har kvitton på runt 130 000 kr. Och då är engelsmän dåliga på att skicka med kvitton. Så är påkostad mer än det under min ägo.

      Alltid stått i mitt privata värmegarage året runt ca 20°

      Otroligt många timmar och mycket kärlek nerlagt på bilen.

      Bilen är idag mappad på e85 av Per J hos trollspeed som är känd som en av de bästa på subarus när de gäller mappning. Funkar jättebra och går mycket fint och jämt.
      Finns bänkpapp på effekt. Mycket fin kurva.

      Bilen kör ifrån de mesta från stillastående, på motorväg men framförallt på kurviga vägar, Samt är en riktig blickfångare.

      Alla delar finns för att återställa bilen till orginal om de skulle viljas. Utom den 5 växlade lådan.

      Allt fungerar på bilen så som AC och alla mätare, (dock så är sändaren till olje trycket sönder) finns att köpa nya i England.

      Hade tänkt mig 115tkr som riktpris de är inte skrivet i sten. Eller bytes mot bmw med pengar emellan till mig.

      Bilen säljes endast pga lägenhetsköp.

      Har säker glömt massor.

      Lägger ut bilen på ssc lite före blocket för att någon som vill den väl ska kunna köpa den. 😉

      Mvh Jonathan K
      0720033455
      ring pm eller mail



    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.