SSC Allmänt snack Allmänt småprat Impreza vs Legacy ?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    nukem
    Deltagare

Vad är dom strösta skillnaderna osv ?

Har ALLA Subarus bilar 4 wd ?

Imprezan verkar juh bättre/roligare då den har fått en egen fanklubb när Legancyn inte har det ?

LegacyLarsa
      Keymaster

Legacyn har 10cm längre hjulbas har jag för mig, 4wd har funnits på bilarna sedan de kom in på 80-talet dock har man även kunnat köpa med framhjulsdrift fram till runt 90.

Fanclub till legacy skulle vara kul, men det finns alldeles för lite folk som vill angaskera(känns felstavat) i något sådant(idieelt arbete alltså).

Men dom är inte förbjudna att komma på träffar, även om diskutionen mestadels handlar om impreza..

Tallen
        Deltagare

Legacy turbo såldes väl bara som my-92 i Sverige vad jag vet. Dom andra modellerna utan turbo är helt ointressanta tycker jag med undantag för Spec B. Sedan kan man ju importera riktigt roliga modeller av Legacy, men jag tror det bara har tagits in 2-3 stycken dubbelturbo (GT, GTB och allt vad de heter) Legacys till Sverige.
          Så det finns inte så värst många i trafik. Sedan går dom flesta som rena bruks/nytto bilar då dom har högre bruksvärde och mindre ”imponator”effekt än Imprezan. Så att dra i gång en klubb för Legacy turbo känns lite onödigt när man kanske skulle bli ca 5st aktiva. Allt finns ju redan här då Legacyn ju är Imprezans urmoder. Och visar man framfötterna lite i denna klubb så kan man bli accepterad även med en Legacy.(av prestanda modell)

Så det är väl mest däför som det inte har dragits igång nått.

/D

nukem
          Deltagare

hehe ok tack.

för när man kollar runt på nätet helt internationellt så verkar det finnas mycket för Legazyn också. Både i styling och i publicitet

Lt Dan
            Deltagare

Jag känner till 8 st privat importerade Legacys turbos. 2 st B4 RSK, 4 st GTB och 2 st GT (varav en min). Finns säkert fler som jag missat och jag vet att det är fler på gång.
              Det är min förhoppning att det lite längre fram kommer att bli en Legacy klubb. Modellen är starkt på frammarch och säkra källor enligt mina egna efterforskningar är att Subaru snart kommer att börja sälja 2.5l bensin turbo versionen av Legacy i Europa. Den säljs redan i Australien från iår och USA, Canada sen -05.

Mvh Dan – för alltid Legacy biten

Janne248
              Deltagare

4wd har funnits på bilarna sedan de kom in på 80-talet dock har man även kunnat köpa med framhjulsdrift fram till runt 90.

Nu har detta inte direkt med Legacy vs. Impreza att göra men…. Subaru kom 1982 till Sverige. Under 88-89 famms Leone att köpa med FWD, men väldigt få bilar såldes!! Vad jag vet har Legacy och Impreza ALLTID sålts med 4WD i Sverige.

Janne248
                Deltagare

Legacy turbo såldes väl bara som my-92 i Sverige vad jag vet.

Nix, jag tror det var MY92-94, men väldigt få under 93-94…de flest asom finsn är 92’or.

LegacyLarsa
                  Keymaster

Legacy turbo såldes väl bara som my-92 i Sverige vad jag vet.

Nix, jag tror det var MY92-94, men väldigt få under 93-94…de flest asom finsn är 92’or.

Det stämmer 92 till 94, den jag hade var en 92..

/Lars

valle
                    Deltagare

kände mig tvungen att posta denna länk
                      http://videos.streetfire.net/search/legacy/0/77d86904-1f25-4ba6-a4aa-989b012e33eb.htm
                      jobbig musik i klippet bara

den nya legacyn e riktigt snygg tycker jag

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.