SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Impreza WRX -04 Är det här ett bra köp?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    eskipeski
    Deltagare

Hej,

Jag ska precis köpa min första bil och har alltid drömt om en Impreza. Har hittat denna som jag tycker verkar lovande.

http://www.blocket.se/vi/19328723.htm?ca=11_s

Den är importerad från Holland. En svensk som jobbade där köpte den och tog hem den.

Är det ett bra köp? Är det nått speciellt jag ska tänka på. Lite läskigt att jag inte får någon garanti.

/eskipeski

NickeH
      Deltagare

Som vanligt när man köper bil så kolla motor växellåda koppling, att alla papper är i ordning med antal ägare och sånt. Kolla att milen verkligen stämmer.

Annars är det en mycket fin bil, dock inte den bästa om man ska köra seriöst på bana då skulle jag valt en STI(är dock dyrare att äga/serva).

Inte illa att köpa en sån bil som första bil, grattis.

Om du inte är duktig på bilar så ta med nån som kan provköra och kolla lite så slipper du köpa grisen i säcken, eller gör ett M-test.

Lycka till

eskipeski
        Deltagare

Tack för svar.

Oj, nu såg jag att jag kanske postade i fel forum. Kanske borde ligga under Allmänt snack istället?

Jag tänkte iaf. inte köra på bana. Just nu står jag och väljer mellan den Imprezan och en Forester. Sjukt svårt att välja. Forestern är billigare, svensksåld och blocketförsäkring det är väl det som talar för den. Hmm…

NickeH
          Deltagare

Inte alls svårt att välja om du provkör dom, imprezan är mycket roligare att köra. Forestern är självklart bättre om du ska ha den som dragbil eller köra på dåliga skogvägar eller om du har barnvagn. I alla andra lägen skulle nog dom flesta(yngre) valt imprezan.

Jo du skulle nog ha postat i allmänt snack eller vad den nu heter.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.