› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Impreza wrx 2.0l 02a ca pris för trimning ?
- Detta ämne har 12 svar, 1,307 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
19 juli, 2013 kl. 05:04 #30747
Pontuskarlsson
DeltagareJag har planer på att sätta ordentlig fart på min impreza. tanken är att hamna runt 400-450hk.Tänkte kolla om det är någon som har gjort något liknande som har ett hum om vad det kan kosta, och eventuellt vilka ingrepp som krävs
Idag sitter det 3″ rör och downpipe på bilen.
Mvh pontus19 juli, 2013 kl. 08:09 #258750TypeR
DeltagareDepends how reliable you want it but your probably looking at around 60 -100k at least
19 juli, 2013 kl. 09:04 #258743Pirre
DeltagareSka du göra mycket själv eller blir det någon firma/verkstad?
19 juli, 2013 kl. 10:25 #258752Pontuskarlsson
DeltagareTack för svar, jag spånar lite på hur jag ska bära mig åt, om en firma tar på sig arbetet så vill nog dom fullfölja det mesta, men om dom lämnar ut ett recept och gå efter om man tänker i delar så kan jag nog få till det själv. Dock får dom stå för programmeringen hur jag än gör…
19 juli, 2013 kl. 10:33 #258744Pirre
DeltagareOk. Blir ganska stor skillnad i pengar om man gör det själv mot en firma.
Byta linan också eller värre drevsats?19 juli, 2013 kl. 13:50 #258742Adam K
DeltagareBörja med att sälja wrx’en och köp en STi.
Sen går du vidare med trimningen därifrån.
Det kommer bli. Billigare. Enklare. Betydligt säkrare både i motor, drivlina och väghållning.
Om du tror det blir för dyrt så har du ännu mindre råd att göra det från en wrx.20 juli, 2013 kl. 12:51 #258745Patrick P931
DeltagareAdam K har helt rätt, mycket av du kommer vilja/behöva uppgradera finns redan på sti. Dessutom har sti ecu betydligt ”finare” (fler rader/kolumner) mappar att justera då man vill mappa och behålla org ecu.
🙂
22 juli, 2013 kl. 17:27 #258751clasen
DeltagareKan inte annat än instämma med ovanstående. Ingen idé att trimma på en wrx, köp en sti. Du kommer ändå få hålla på att byta till sti delar och krångla om du ska bygga på wrx
23 juli, 2013 kl. 04:53 #258748kleinis
Deltagaremycket som behövs bytas om man vill köra så säkert det går, jag håller just nu på att skaffa delar till mitt cdb block som ska mata ut ca 450 (rwdhp)
jag byter
Stakar
kolvar
Acl lager
2,5 liters vev
Steg 3 kammar
ställbara kamdrev
hårdare ventilfjädrar
12 mm oljepump
3 tum grenrör
turbo med separat WG
FMic
spridare med bränslesystem som klarar E85
styrsystem
nya packningar till motornsäkert glömt massor men sen är det bara att kolla vad du vill ha för märke och vart ifrån du vill köpa delarna, ett tips är usa som du säkert vet, men så är det tull på priset dom sätter på paketet men det brukar gå att få ner skapligt med mail kontakt,
23 juli, 2013 kl. 06:36 #258746Patrick P931
DeltagareOm man har avcs eller än hellre dubbel avcs så försvinner en stor del av behovet av kammar och drev. Enligt min åsikt. 😉
23 juli, 2013 kl. 08:43 #258749kleinis
DeltagareOm man har avcs eller än hellre dubbel avcs så försvinner en stor del av behovet av kammar och drev. Enligt min åsikt. 😉
Det har man, ca 10 tusen är lagda på mina toppar så det sparar man lite pengar på men jag är nog en av få unga som inte litar på ny teknik med elkablar, ventiler mm (gått el på gymnasiet)
Jag räknar på att motorn kommer kosta ca 40-60 tusen med allt och mappning.
23 juli, 2013 kl. 09:58 #258747Patrick P931
DeltagareUng men tät. Inte så många av er heller. 😉
26 juli, 2013 kl. 08:10 #258741Kvarnis
DeltagareAvacs duger upp till ca 5>600Bhp 🙂
Sen som sagt för 4>450 är en STI tom 05 ett bra köp 🙂Då kan orginalmotorn tom hantera effekten drivlianan likså.
Du behöver mao
IC,spridare nån som kan mappa org.ecu och skalla om maf. Helst dock map baserat system.
Och en turbo från SC/Lateral lr likvärdigtSka du fixa allt på en GT/WRX, tja +100k
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.