SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Impreza wrx 2.0l 02a ca pris för trimning ?

• Detta ämne har 12 svar, 1,307 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Kvarnis.
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Pontuskarlsson
    Deltagare

Jag har planer på att sätta ordentlig fart på min impreza. tanken är att hamna runt 400-450hk.Tänkte kolla om det är någon som har gjort något liknande som har ett hum om vad det kan kosta, och eventuellt vilka ingrepp som krävs
      Idag sitter det 3″ rör och downpipe på bilen.
      Mvh pontus

TypeR
      Deltagare

Depends how reliable you want it but your probably looking at around 60 -100k at least

Pirre
        Deltagare

Ska du göra mycket själv eller blir det någon firma/verkstad?

Pontuskarlsson
          Deltagare

Tack för svar, jag spånar lite på hur jag ska bära mig åt, om en firma tar på sig arbetet så vill nog dom fullfölja det mesta, men om dom lämnar ut ett recept och gå efter om man tänker i delar så kan jag nog få till det själv. Dock får dom stå för programmeringen hur jag än gör…

Pirre
            Deltagare

Ok. Blir ganska stor skillnad i pengar om man gör det själv mot en firma.
              Byta linan också eller värre drevsats?

Adam K
              Deltagare

Börja med att sälja wrx’en och köp en STi.
                Sen går du vidare med trimningen därifrån.
                Det kommer bli. Billigare. Enklare. Betydligt säkrare både i motor, drivlina och väghållning.
                Om du tror det blir för dyrt så har du ännu mindre råd att göra det från en wrx.

Patrick P931
                Deltagare

Adam K har helt rätt, mycket av du kommer vilja/behöva uppgradera finns redan på sti. Dessutom har sti ecu betydligt ”finare” (fler rader/kolumner) mappar att justera då man vill mappa och behålla org ecu.

🙂

clasen
                  Deltagare

Kan inte annat än instämma med ovanstående. Ingen idé att trimma på en wrx, köp en sti. Du kommer ändå få hålla på att byta till sti delar och krångla om du ska bygga på wrx

kleinis
                    Deltagare

mycket som behövs bytas om man vill köra så säkert det går, jag håller just nu på att skaffa delar till mitt cdb block som ska mata ut ca 450 (rwdhp)

jag byter

Stakar
                      kolvar
                      Acl lager
                      2,5 liters vev
                      Steg 3 kammar
                      ställbara kamdrev
                      hårdare ventilfjädrar
                      12 mm oljepump
                      3 tum grenrör
                      turbo med separat WG
                      FMic
                      spridare med bränslesystem som klarar E85
                      styrsystem
                      nya packningar till motorn

säkert glömt massor men sen är det bara att kolla vad du vill ha för märke och vart ifrån du vill köpa delarna, ett tips är usa som du säkert vet, men så är det tull på priset dom sätter på paketet men det brukar gå att få ner skapligt med mail kontakt,

Patrick P931
                      Deltagare

Om man har avcs eller än hellre dubbel avcs så försvinner en stor del av behovet av kammar och drev. Enligt min åsikt. 😉

kleinis
                        Deltagare

Om man har avcs eller än hellre dubbel avcs så försvinner en stor del av behovet av kammar och drev. Enligt min åsikt. 😉

Det har man, ca 10 tusen är lagda på mina toppar så det sparar man lite pengar på men jag är nog en av få unga som inte litar på ny teknik med elkablar, ventiler mm (gått el på gymnasiet)

Jag räknar på att motorn kommer kosta ca 40-60 tusen med allt och mappning.

Patrick P931
                          Deltagare

Ung men tät. Inte så många av er heller. 😉

Kvarnis
                            Deltagare

Avacs duger upp till ca 5>600Bhp 🙂
                              Sen som sagt för 4>450 är en STI tom 05 ett bra köp 🙂

Då kan orginalmotorn tom hantera effekten drivlianan likså.
                              Du behöver mao
                              IC,spridare nån som kan mappa org.ecu och skalla om maf. Helst dock map baserat system.
                              Och en turbo från SC/Lateral lr likvärdigt

Ska du fixa allt på en GT/WRX, tja +100k

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.