› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Impreza Wrx sti -03 motorrenovering
- Detta ämne har 170 svar, 25,227 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av
Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
15 mars, 2011 kl. 21:44 #213176
Fricke.w
DeltagareJa du välkommen i cluben, hade ett helvete med att få up pipen rätt ja på mit tomei system, men du gör ju helt klart rätt i att sätta på de nu och inte när motorn är i som jag gjorde första gången 🙂
Men är de så här glapp även om du lossar grenrören från topparna?
Vad var anledningen till att du särade på dom från början? har du portat grenröret? för jag behövde då inte sära på de där för att få bort mit orginal, de komm ner av sig självt väldigt smidigt.Fredrik
16 mars, 2011 kl. 05:17 #213298Eiiiiik
DeltagareJa du välkommen i cluben, hade ett helvete med att få up pipen rätt ja på mit tomei system, men du gör ju helt klart rätt i att sätta på de nu och inte när motorn är i som jag gjorde första gången 🙂
Men är de så här glapp även om du lossar grenrören från topparna?
Vad var anledningen till att du särade på dom från början? har du portat grenröret? för jag behövde då inte sära på de där för att få bort mit orginal, de komm ner av sig självt väldigt smidigt.Fredrik
Tjabba tjabba! Är ju dessvärre inte jag som släppt på grejerna, utan Subaru somm gjorde det när bilen felsöktes första gången.. Det är lite därför jag står som ett frågetecken nu 😛
Topppackningen jag fick verkade vara 2/10 tjockare än den som satt på..
Men du hade också ett helvete att få ihop det alltså? 🙂
16 mars, 2011 kl. 07:52 #213299Eiiiiik
DeltagareToppackningarna är totalt 40 hundradelar totalt.
Insuget passar rätt på!HahahA! asså vafan?!
16 mars, 2011 kl. 09:52 #213177Fricke.w
DeltagareOkej men om du gör så här då, ta av grenröret från motorn, bulta i hop grenröret på golvet, och mät ett centrum måt mellan första avgas portarna set åt kammdrivningen, så skriver du vad du fick för måt, så ska jag kolla mit orginal som liger hemma vad jag får för måt.
MVH
Fredrik16 mars, 2011 kl. 11:15 #213300Eiiiiik
DeltagareOkej men om du gör så här då, ta av grenröret från motorn, bulta i hop grenröret på golvet, och mät ett centrum måt mellan första avgas portarna set åt kammdrivningen, så skriver du vad du fick för måt, så ska jag kolla mit orginal som liger hemma vad jag får för måt.
MVH
FredrikDu är la för snäll! 😀
Man vill ju få i skiten i bilen nu ju 😉 Strålande sol och inte en snöflinga här i söder 😉17 mars, 2011 kl. 21:58 #213178Fricke.w
DeltagareKollat upp måten än, eller löste de sig ändå 🙂
Har själv glömt bort de, men mäter mit grenrör i morgon, och postar måten här i vilket fall.MVH
Fredrik18 mars, 2011 kl. 06:45 #213301Eiiiiik
DeltagareKollat upp måten än, eller löste de sig ändå 🙂
Har själv glömt bort de, men mäter mit grenrör i morgon, och postar måten här i vilket fall.MVH
FredrikTjabba tjena!!
Det löste sig ändå med lite pill 😉
Motorn sitter i bilen nu iaf! Men tror ni inte den främre lambdan fick sig en tryckare när den skulle i….. :p
18 mars, 2011 kl. 06:47 #213209TomK
DeltagareFan va gött! 🙂
Men du har inte vridit på nyckel än??28 mars, 2011 kl. 05:37 #213302Eiiiiik
DeltagareTänkte bara skriva att motorn är i bilen och att den spinner som en liten katt! 😀
Här är en liten bild och ett klipp!
http://www.youtube.com/watch?v=D9rLsYjBMcQ
28 mars, 2011 kl. 05:43 #213210TomK
DeltagareNämen! 🙂 Det känns väl fint nu när den äntligen är i?
själv så gjorde jag klart min maskin i helgen så på lördag åker den också i bilen.Man får ta och säga hej på någon träff sen så man får kolla in kärran din.
28 mars, 2011 kl. 06:01 #213303Eiiiiik
DeltagareNämen! 🙂 Det känns väl fint nu när den äntligen är i?
själv så gjorde jag klart min maskin i helgen så på lördag åker den också i bilen.Man får ta och säga hej på någon träff sen så man får kolla in kärran din.
Känns skitfint faktiskt! 🙂 Att äntligen få åka lite i rackaren igen ^^
Världens kortaste filmklipp blev det ju dock.. men men..
Men självklart! Var va det du bodde nu igen?Tänkte att jag ska skriva en lista på allt som är bytt sen.. Det blir nog fan längre än man kan tro :rolleyes:
28 mars, 2011 kl. 06:12 #213211TomK
DeltagareJag bor i Stockholm.
Ja listan har en tendens att bara växa och växa 😀28 mars, 2011 kl. 06:31 #213304Eiiiiik
DeltagareAjdå! Själv är man ju varbergare.. Så är ju en bit imellan 😛
Men någon gång korsars nog våra vägar på Mantorp eller något sånt! 😀Tack för all hjälp skulle jag också vilja säga 🙂
Fricke & Kvarnis också! 🙂
28 mars, 2011 kl. 14:01 #213305Eiiiiik
DeltagareSatt och funderade lite.. Här kommer listan på allt som är nytt:
Topplockspackningar
Toppbultar
Kamrem
Termostat
Oljepump (11mm)
Vattenpump
Alla packningar i motorn
Lambda sensor
Värmeväxlare
Oljefilter
Tändstift
Olja 5w-40 Castrol (starta på)
Olja 10w-60 Castrol Edge
K-sprit
Servoolja😀
28 mars, 2011 kl. 14:24 #213212TomK
DeltagareSatt och funderade lite.. Här kommer listan på allt som är nytt:
Topplockspackningar
Toppbultar
Kamrem
Termostat
Oljepump (11mm)
Vattenpump
Alla packningar i motorn
Lambda sensor
Värmeväxlare
Oljefilter
Tändstift
Olja 5w-40 Castrol (starta på)
Olja 10w-60 Castrol Edge
K-sprit
Servoolja😀
Hade inte du motor ras?
Vart är motor delarna?? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.