SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Impreza Wrx sti -03 motorrenovering

Visar 6 inlägg - 166 till 171 (av 171 totalt)
  • Författare
    Eiiiiik
    Deltagare

Det är bättre att spara slantarna och lägga på nya krängare som gör grym skillnad för väghållningen och bilens uppträdande.
      Fjäderbens stag är ju nästan bara styling. 🙂

Nej jag åker med BC ben. Funkar helt ok för slantarna.
      Men ska uppgraderas vid senare tillfälle.

Jag tänkte också köpa BC ben faktiskt 🙂 Känns som att ganska många har gett dessa bra kritik trots en ganska billig peng 🙂
      Hur tyckte du att det blev jämfört med original? 🙂

TomK
      Deltagare

Det går inte att jämnföra mot orginal.
        Det är stor skillnad. Det man kan klaga lite på är att dom är lite studsiga.
        Men så är det med billigare grejer. Har haft mina i över ett år och dom ser ut som nya! Inga problem att ställa om dom eller så. Har dock inte vinterkört dom. Men för det priset så säger jag tummen upp! 🙂

Eiiiiik
        Deltagare

Låter ju skitbra det ju! 😀
          Dock kommer mina ju gå på vintern.. Men får se till att hålla efter dom och smörja upp dom under vintertid 🙂

Jag tycker att original är lite studsigt också faktikt.. Och lite det jag vill ifrån..
          När du säger studstigt. Menar du då studsiga, som i hårda, eller studsiga som i att bilen ligger och gungar lite på rak asfalt? 😛

TomK
          Deltagare

Hehe gungar är det sista den gör!
            Nej det känns lite studsigt/hoppigt i stolen när man åker på rak väg som är lite ojämn
            lite som en studsboll 🙂
            Tydligen ganska vanligt när det inte är 3 vägs dämpare.

Annars tycker jag att dom är bra. Ligger som ett strykjärn! 🙂

Eiiiiik
            Deltagare

Det får nog fasen bli sånna då! 😉
              En original Sti med hyffsat chassi och bra däck går att åka rätt fort med på bana har jag märkt 🙂

Jocke.T
              Deltagare

Ska du sälja kärran nu?? 🙁

Visar 6 inlägg - 166 till 171 (av 171 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.