› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Impreza Wrx sti -03 motorrenovering
- Detta ämne har 170 svar, 25,227 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av
Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
18 december, 2010 kl. 21:01 #213253
Eiiiiik
DeltagareHar som sagt ett newage shotblock för 10k
Har nog en ny 79mm vev oxå, men om du ska köra med orginal effekt så säger jag i gen köp ett färdigt beggat block så kommer du undan med ½ summa alla ggrVill du bygga en strokad motor för +500 så visst, men annars är det billigast att inte riva ner blocket.
Det lutar åt ditt förslag kvarnis 😉 dock hade jag ju velat öppna ditt och slänga i nya lager.. Detta vill jag inte ska hända igen 🙁 och med lite otur skulle detta ju kunna göra det..
Vad skulle du vilja ha för en vev då? 🙂
18 december, 2010 kl. 21:28 #213154Kvarnis
DeltagareDet är inte lagren som rasat motorn 😉
Om jag ska köpa en ny vev för mitt nästa bygge kommer det kosta ca 5k, så jag säljer inte för under det. Annars är det lite menning säljer helst inte veven.
Sen så känns det inte som någon mening heller, då du inte ska köra med mycket effekt.
Köp blocket skruva i hop och kör är mitt tips, det lir inte billigare.
Det är inte lagren som är problem det är mappning, alt oil/fuel surge som ställt till det.18 december, 2010 kl. 21:41 #213254Eiiiiik
DeltagareDet är inte lagren som rasat motorn 😉
Om jag ska köpa en ny vev för mitt nästa bygge kommer det kosta ca 5k, så jag säljer inte för under det. Annars är det lite menning säljer helst inte veven.
Sen så känns det inte som någon mening heller, då du inte ska köra med mycket effekt.
Köp blocket skruva i hop och kör är mitt tips, det lir inte billigare.
Det är inte lagren som är problem det är mappning, alt oil/fuel surge som ställt till det.Jag har nog bestämt mig för att bli kund hos dig kvarnis 😉
Vad behöver jag mer?
Packningssats
Kamrem
Oljekyl
Ny oljepump? (kan denna ha orsakat det tror du?)Vad rekommenderas mer? 🙂
19 december, 2010 kl. 09:03 #213155Kvarnis
DeltagareDet du skrivit ner + nya topp bultar standard alt ARP funkar 🙂
Standard duger dock 🙂Olje pumpen är mycket troligt.
Om du inte gillar att tvätt bort olja spån m.m j
köp ett nytt oljetråg oxå.19 december, 2010 kl. 12:27 #213255Eiiiiik
DeltagareDet du skrivit ner + nya topp bultar standard alt ARP funkar 🙂
Standard duger dock 🙂Olje pumpen är mycket troligt.
Om du inte gillar att tvätt bort olja spån m.m j
köp ett nytt oljetråg oxå.Killen som ska laga bilen fixar allt tvättande osv 🙂 men att försöka att gardera sig mot denna typen av problem vill jag ju såklart! 🙂
Är nästan helt säker på att jag köper ditt block faktiskt.
Vågar man försiktigt be dig göra en inköpslista med länkar kanske?
Oljetråg gör jag nog rent, men ny pump kan ju vara en bra försäkring 🙂Mvh Erik
Ps: tack för all hjälp kvarnis. Du är grym!
19 december, 2010 kl. 13:50 #213187Myzkoo
DeltagareVärmeväxlaren som oljefiltret sitter på bör du också köpa en ny.. Den går inte att rengöra.. Söker du på subaru oil modine på ebay så hittar du 🙂
/ Mattias
19 december, 2010 kl. 18:07 #213156Kvarnis
DeltagareDet går väl kanske att ordna vid ett köp av blocket 😀
Men det får vi väl ta via pm19 december, 2010 kl. 20:09 #213256Eiiiiik
DeltagareVärmeväxlaren som oljefiltret sitter på bör du också köpa en ny.. Den går inte att rengöra.. Söker du på subaru oil modine på ebay så hittar du 🙂
/ Mattias
Jasså? SÅ det finns en sån lite rackare också alltså 😛
Då får det ju bli en sån också. Tack så mycket! 🙂
23 december, 2010 kl. 06:52 #213257Eiiiiik
DeltagareHar pratat med importimageracing nu 🙂
De hade allt i lager till mig och kunde få iväg det inom kort med nedsatt värde (iom tullen).
6 800:- ville de ha inkl frakt för delarna:
Oljefilter
Oljekyl
Toppbultar
Packningssats som behövs (Block köpes av Kvarnis)
KamremVärmeväxlaren ni pratar om får jag la försöka hitta någonstans på Ebay.
En ny oljepump får det nog bli också.. Vill inte ha fler såna här problem 😉Vad tror experterna om detta?
23 december, 2010 kl. 06:53 #213258Eiiiiik
DeltagareHar pratat med importimageracing nu 🙂
De hade allt i lager till mig och kunde få iväg det inom kort med nedsatt värde (iom tullen).
6 800:- ville de ha inkl frakt för delarna:
Oljefilter
Oljekyl
Toppbultar
Packningssats som behövs (Block köpes av Kvarnis)
KamremVärmeväxlaren ni pratar om får jag la försöka hitta någonstans på Ebay.
En ny oljepump får det nog bli också.. Vill inte ha fler såna här problem 😉Vad tror experterna om detta?
23 december, 2010 kl. 07:40 #213157Kvarnis
DeltagareBlir bra det 🙂
men om du monterar oljekylare så behövs i princip inte olje värmre/kylaren
23 december, 2010 kl. 07:50 #213259Eiiiiik
DeltagareBlir bra det 🙂
men om du monterar oljekylare så behövs i princip inte olje värmre/kylaren
Jaha! SÅ jag behöver bara antingen eller? 🙂
Vad tycker du att jag ska köra på? Vad är billigast/bäst/smidigast?
Sätter över pengar till dig när jag kommer hem från jobbet idag tänkte jag 🙂
23 december, 2010 kl. 17:26 #213158Kvarnis
DeltagareEnklast +billigast är en ny modine som en heter i UK.
För en orginal bil så duger det oxå 🙂23 december, 2010 kl. 22:35 #213260Eiiiiik
DeltagareOkey 🙂
Som sagt.. Kanske blir steg 1 en vacker dag, men sen blir det inget mer 🙂
Är det en sån här ni pratar om kanske?
http://www.importimageracing.com/p/Subaru-OEM-Oil-Cooler-02-07-WRX-04-07-STi.htmlSmidigt att beställa allt från samma ställe 🙂
24 december, 2010 kl. 07:10 #213159Kvarnis
DeltagareJeep, men billigare från UK 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
