› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Impreza Wrx sti -03 motorrenovering
- Detta ämne har 170 svar, 25,227 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av
Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
24 december, 2010 kl. 16:37 #213261
Eiiiiik
DeltagareSåhär ser inköpslistan ut än så länge 🙂
http://www.importimageracing.com/p/Subaru-OEM-Oil-Cooler-02-07-WRX-04-07-STi.html
http://www.importimageracing.com/p/Subaru-OEM-Oil-Pump-WRX-STi.html
http://www.importimageracing.com/p/Gates-OEM-Timing-Belt-02-11-WRX-STi.html
http://www.importimageracing.com/p/Cometic-WRX-STi-Headgaskets.html
http://www.importimageracing.com/p/ARP-Headstuds-02-07-WRX-STI.html
Någon som har en invändning mot detta? 🙂
Oljefilter, stift, olja osv kommer ju självklart till.
Mvh Erik
25 december, 2010 kl. 09:35 #213160Kvarnis
DeltagareDu behöver lite pakningar för insug, sen så är det lika bra att du byter spännrullar oh spännaren om inte bilen gått väldigt lite dvs.
Insugs packingar, + en tyb silicon tätning behövs finns dock i Svergie
Sen som jag så köp modine i här i stället 🙂
http://cgi.ebay.co.uk/Subaru-Impreza-Turbo-STi-WRX-RA-22B-Modine-Oil-Cooler-/270431396601?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3ef6f7a2f9Dom har nog de flesta delarna du behöver, du kan ex köra på standard bult i stället för arp så sparar du en del slantar.
28 december, 2010 kl. 16:23 #213262Eiiiiik
DeltagareNu sitter jag och ska dra iväg ordern på lite delar.. Har dock en fråga. Vad ska jag ha för storlek på packningarna till topparna?
Finns ju massor med olika.. alla verkar vara 93mm borr men hur tjocka ska dom vara?Mvh Erik
28 december, 2010 kl. 16:48 #213161Kvarnis
DeltagareNu sitter jag och ska dra iväg ordern på lite delar.. Har dock en fråga. Vad ska jag ha för storlek på packningarna till topparna?
Finns ju massor med olika.. alla verkar vara 93mm borr men hur tjocka ska dom vara?Mvh Erik
Köp från Uk standard subaru packing det är bäst 🙂
Kommer inte i i håg till 100 vad som satt på 2003, men de nyare from 2006 har 0.8mm
Tips är att mäta dina egna, kan mäta org. pakningen i morgon men inte för än det tyvärr.Rätt så viktigt att du behåller samma komp om du inte tänkt mappa bilen senare.
28 december, 2010 kl. 17:13 #213263Eiiiiik
DeltagareKöp från Uk standard subaru packing det är bäst 🙂
Kommer inte i i håg till 100 vad som satt på 2003, men de nyare from 2006 har 0.8mm
Tips är att mäta dina egna, kan mäta org. pakningen i morgon men inte för än det tyvärr.Rätt så viktigt att du behåller samma komp om du inte tänkt mappa bilen senare.
Tack igen Kvarnis! 🙂
La en order från importimageracing nu som hjälper mig med rätt pryttlar. De skulle se till att rätt packning kom med också.
Hoppade dock ARP bultarna som känns VÄLDIGT overkill (ska se om jag hittar vanliga lite billigare någon annanstans) , men oljekyl, 11mm oljepump, topppackningar, hela kittet till kamremmen (rem, spännare osv) är beställt nu iaf.
Hoppas det går hyffsat fort, så man kan dra igång snart 🙂
28 december, 2010 kl. 20:53 #213162Kvarnis
Deltagare7 januari, 2011 kl. 10:09 #213264Eiiiiik
DeltagareTänkte komma med en lite uppdate bara 🙂
Blocket har nu kommit, också delarna från USA. Så nu börjar det allt dra ihop sig. Bilen kommer gå på kärra till killen som ska laga den idag.
Nu får man ju hålla tummarna att det ligger lite snö kvar bara när den ser dagsljus! 😉
Den enda jag har kvar är toppbultar. Kikade runt lite på Lvarnis alternativ, dock hittade jag ingen av dom som skickade till Sverige.
Har pratat med importcarparts, som säger att dessa ska funka bra. Några åsikter? 🙂
Mvh Erik
7 januari, 2011 kl. 11:54 #213163Kvarnis
DeltagareFunkar ja :),
18 januari, 2011 kl. 08:02 #213265Eiiiiik
DeltagareKommit så långt att jag går i tändstift och oljetankar nu 🙂
Topbultarna anlände och kördes bort till verkstaden igår.
Tanken är att jag ska köpa en ”ful-olja” att bara starta upp den på och se så allt verkar OK. Sen byts oljefilter och olja igen och kör vidare på. Fått tips om Castrol Edge eller Motul 300v.
Vilka stift rekommenderar folk? Bilen går ju, som sagt, original. Så något otroligt överdrivet lär la inte behövas?
Jag funderar också på oljefilter. Är det original som gäller där eller? 🙂
18 januari, 2011 kl. 08:48 #213164Kvarnis
DeltagareNgk pfr7b
18 januari, 2011 kl. 10:36 #213188Myzkoo
DeltagareNgk pfr7b
Som för övrigt kostar 1016kr på mekonomen och runt 300kr på ebay från england.. om du vill spara lite pengar 🙂
18 januari, 2011 kl. 11:27 #213170Fricke.w
DeltagareFan också de var ju synd man inte var frame, köpte ju på mig en uppsätning orginal topplocks bulltar från subaru, samt en uppsätning ARP bulltar och jag använde mig av ARP bulltarna, så då hade du ju kunnat fåt köpt mina orginal bulltar, till de lägsta priset du hitta och slupit frakt prisena 🙂 gäller att kola i genom forumet bätre hädan efter för min skull ser ja.
Fredrik
18 januari, 2011 kl. 17:59 #213266Eiiiiik
DeltagareFan också de var ju synd man inte var frame, köpte ju på mig en uppsätning orginal topplocks bulltar från subaru, samt en uppsätning ARP bulltar och jag använde mig av ARP bulltarna, så då hade du ju kunnat fåt köpt mina orginal bulltar, till de lägsta priset du hitta och slupit frakt prisena 🙂 gäller att kola i genom forumet bätre hädan efter för min skull ser ja.
Fredrik
Det va ju synd! Hade gärna köpt dina 🙂 hade ju säkert varit kul för dig att bli av med dom också.
Detta är noterat mina herrar!
Pratade med Subaru idag med. Köpte deras original oljefilter att köra på och ett billigare som dom också brukar köra på för att starta upp bilen på. 🙂
Nu börjar det närma sig!!!
24 januari, 2011 kl. 07:08 #213267Eiiiiik
Deltagare24 januari, 2011 kl. 07:37 #213194TomK
DeltagareNajs! Den synen känner man igen. Fin årgång du har på din kärra! 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

