SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Impreza Wrx sti -03 motorrenovering

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 171 totalt)
  • Författare
    Eiiiiik
    Deltagare
      Kvarnis
      Deltagare

Du behöver lite pakningar för insug, sen så är det lika bra att du byter spännrullar oh spännaren om inte bilen gått väldigt lite dvs.

Insugs packingar, + en tyb silicon tätning behövs finns dock i Svergie

Sen som jag så köp modine i här i stället 🙂
        http://cgi.ebay.co.uk/Subaru-Impreza-Turbo-STi-WRX-RA-22B-Modine-Oil-Cooler-/270431396601?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3ef6f7a2f9

Dom har nog de flesta delarna du behöver, du kan ex köra på standard bult i stället för arp så sparar du en del slantar.

Eiiiiik
        Deltagare

Nu sitter jag och ska dra iväg ordern på lite delar.. Har dock en fråga. Vad ska jag ha för storlek på packningarna till topparna?
          Finns ju massor med olika.. alla verkar vara 93mm borr men hur tjocka ska dom vara?

Mvh Erik

Kvarnis
          Deltagare

Nu sitter jag och ska dra iväg ordern på lite delar.. Har dock en fråga. Vad ska jag ha för storlek på packningarna till topparna?
            Finns ju massor med olika.. alla verkar vara 93mm borr men hur tjocka ska dom vara?

Mvh Erik

Köp från Uk standard subaru packing det är bäst 🙂

Kommer inte i i håg till 100 vad som satt på 2003, men de nyare from 2006 har 0.8mm
            Tips är att mäta dina egna, kan mäta org. pakningen i morgon men inte för än det tyvärr.

http://cgi.ebay.co.uk/Genuine-Subaru-STi-WRX-2-0-Steel-Head-Gasket-0-6mm-/350353333909?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5192af9e95

Rätt så viktigt att du behåller samma komp om du inte tänkt mappa bilen senare.

Eiiiiik
            Deltagare

Köp från Uk standard subaru packing det är bäst 🙂

Kommer inte i i håg till 100 vad som satt på 2003, men de nyare from 2006 har 0.8mm
              Tips är att mäta dina egna, kan mäta org. pakningen i morgon men inte för än det tyvärr.

http://cgi.ebay.co.uk/Genuine-Subaru-STi-WRX-2-0-Steel-Head-Gasket-0-6mm-/350353333909?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5192af9e95

Rätt så viktigt att du behåller samma komp om du inte tänkt mappa bilen senare.

Tack igen Kvarnis! 🙂

La en order från importimageracing nu som hjälper mig med rätt pryttlar. De skulle se till att rätt packning kom med också.

Hoppade dock ARP bultarna som känns VÄLDIGT overkill (ska se om jag hittar vanliga lite billigare någon annanstans) , men oljekyl, 11mm oljepump, topppackningar, hela kittet till kamremmen (rem, spännare osv) är beställt nu iaf.

Hoppas det går hyffsat fort, så man kan dra igång snart 🙂

Kvarnis
              Deltagare
                Eiiiiik
                Deltagare

Tänkte komma med en lite uppdate bara 🙂

Blocket har nu kommit, också delarna från USA. Så nu börjar det allt dra ihop sig. Bilen kommer gå på kärra till killen som ska laga den idag.

Nu får man ju hålla tummarna att det ligger lite snö kvar bara när den ser dagsljus! 😉

Den enda jag har kvar är toppbultar. Kikade runt lite på Lvarnis alternativ, dock hittade jag ingen av dom som skickade till Sverige.

Har pratat med importcarparts, som säger att dessa ska funka bra. Några åsikter? 🙂

http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=4712&cat=96&sub=183&sec=349&var=33&dc=y&gen=&searchKey=

Mvh Erik

Kvarnis
                  Deltagare

Funkar ja :),

Eiiiiik
                    Deltagare

Kommit så långt att jag går i tändstift och oljetankar nu 🙂

Topbultarna anlände och kördes bort till verkstaden igår.

Tanken är att jag ska köpa en ”ful-olja” att bara starta upp den på och se så allt verkar OK. Sen byts oljefilter och olja igen och kör vidare på. Fått tips om Castrol Edge eller Motul 300v.

Vilka stift rekommenderar folk? Bilen går ju, som sagt, original. Så något otroligt överdrivet lär la inte behövas?

Jag funderar också på oljefilter. Är det original som gäller där eller? 🙂

Kvarnis
                      Deltagare

Ngk pfr7b

Myzkoo
                        Deltagare

Ngk pfr7b

Som för övrigt kostar 1016kr på mekonomen och runt 300kr på ebay från england.. om du vill spara lite pengar 🙂

Fricke.w
                          Deltagare

Fan också de var ju synd man inte var frame, köpte ju på mig en uppsätning orginal topplocks bulltar från subaru, samt en uppsätning ARP bulltar och jag använde mig av ARP bulltarna, så då hade du ju kunnat fåt köpt mina orginal bulltar, till de lägsta priset du hitta och slupit frakt prisena 🙂 gäller att kola i genom forumet bätre hädan efter för min skull ser ja.

Fredrik

Eiiiiik
                            Deltagare

Fan också de var ju synd man inte var frame, köpte ju på mig en uppsätning orginal topplocks bulltar från subaru, samt en uppsätning ARP bulltar och jag använde mig av ARP bulltarna, så då hade du ju kunnat fåt köpt mina orginal bulltar, till de lägsta priset du hitta och slupit frakt prisena 🙂 gäller att kola i genom forumet bätre hädan efter för min skull ser ja.

Fredrik

Det va ju synd! Hade gärna köpt dina 🙂 hade ju säkert varit kul för dig att bli av med dom också.

Detta är noterat mina herrar!

Pratade med Subaru idag med. Köpte deras original oljefilter att köra på och ett billigare som dom också brukar köra på för att starta upp bilen på. 🙂

Nu börjar det närma sig!!!

Eiiiiik
                              Deltagare

Såhär ser det ut i dagsläget! 🙂

Uploaded with ImageShack.us

TomK
                                Deltagare

Najs! Den synen känner man igen. Fin årgång du har på din kärra! 😉

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 171 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.