SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Impreza Wrx sti -03 motorrenovering

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 171 totalt)
  • Författare
    Eiiiiik
    Deltagare

Najs! Den synen känner man igen. Fin årgång du har på din kärra! 😉

Hehehe! Ja, det va la din bil jag tittade på precis va?

”Tomt va det här” tror jag det stod? 😛

När jag såg den kände jag att jag också var tvungen att slänga upp en bild 😉

TomK
      Deltagare

Stämmer bra det. Kände att det var dax för en projekt tråd. 🙂

Eiiiiik
        Deltagare

Stämmer bra det. Kände att det var dax för en projekt tråd. 🙂

Absolut! Jag kommer följa den! 🙂

Kommer du köra med original oljepump eller någon med lite mer flöde?
          Själv köpte jag 11mm som sitter på 2008+ Sti:er. Detta vill man ju gärna inte ska hända igen.. Va ju en rolig semester eller två som försvann där 😉

TomK
          Deltagare

Absolut! Jag kommer följa den! 🙂

Kommer du köra med original oljepump eller någon med lite mer flöde?
            Själv köpte jag 11mm som sitter på 2008+ Sti:er. Detta vill man ju gärna inte ska hända igen.. Va ju en rolig semester eller två som försvann där 😉

Menar du att det rasade med 11mm pumpen??
            Tror nog att det var 11mm jag beställde nänligen 😮

Eiiiiik
            Deltagare

Menar du att det rasade med 11mm pumpen??
              Tror nog att det var 11mm jag beställde nänligen 😮

Nejnej TomK! 😉

Min gav upp med originalpumpen 🙁 Inför detta bygget beställde jag 11mm 🙂 Tänkte bara kolla om vi köpte samma 😀

Det va nog jag som va otydlig där… Köpte 11mm för att jag inte ville att detta skulle hända igen 😛

TomK
              Deltagare

Aha va bra då! 😀

Japp det blev 11 mm för mig.

Eiiiiik
                Deltagare

Mekgurun ringde nu och behövde lite kompletterande grejer, typ olja, glykol osv osv.. Sånt är ju ingen fara 🙂

Dock ville han ha hela packningssatsen till motorn också.. Skulle han byta ville han lika gärna göra allt riktigt. Dock köpte jag bara till topparna när jag beställde 🙁

Vad köper jag denna billigast och smidigast? Någon med några idéer?

Mvh Erik

TomK
                  Deltagare

Köp från US billigare än England ca 2500 där och 4k i England ca 7k i Sverige.

Eiiiiik
                    Deltagare

Köp från US billigare än England ca 2500 där och 4k i England ca 7k i Sverige.

Är ju egentligen kopletteringssats och sotningssatsen han behöver.. Måste jag köpa hela kittet? 😮

Behövde även rem till generatorn som visade lite tendens till sprickor. Var hittar jag denna? 😛

”Flytande packning” också.. Men det är la bara att plocka på Ad-Center / Mekonomen antar jag? ^^

matte555
                      Deltagare

Vad ingår i en kompliteringssats? Tänk på att oljepumpen, vattenpumpen, oljepickupen osv. behöver nya oringar och packningar eftersom du ska flytta över det.

I en ”komplett” packningssats fattas också ventilkåpspackningar och avgaspackningar till up-pipen och downpipen om du beställer en sådan.
                        Kostade ca 3500 till min gt från england.

Remmen är det ingen panik med tar ju 5 min att byta med motorn på plats…

Lycka till 😀

/Mattias

Eiiiiik
                        Deltagare

Vilken jävla djungel det är detta alltså…..

Denna är det jag kikar på:
                          http://www.importimageracing.com/p/oem-Full-Gasket-Seal-Kits-WRX-and-STi.html

Dock vilken modell är det jag ska ha? Sti 04-06 antar jag?

Kvarnis
                          Deltagare

Du bör nog inte köpa till sti dom har 2.5l motorer. i US
                            Det är lättare att handla dessa prylar från UK har jag sagt 😉 😀

Eiiiiik
                            Deltagare

Du bör nog inte köpa till sti dom har 2.5l motorer. i US
                              Det är lättare att handla dessa prylar från UK har jag sagt 😉 😀

Men det är ju så JÄVLA dyrt!!! 😉

Jag har skrivit i mailet att det är till min Impreza wrx Sti 2.0L. Men ska bannemej dubbelkolla detta så dom inte skickar fel 😡

Eiiiiik
                              Deltagare

Dubbelkollade med dom idag, så det verkligen skickar rätt, och det skulle vara helt grönt sa som! 🙂 Packningssatsen för hela motorn Subaru Original 2050kr + ev. tull vilket kan bli 200kr. Rätt billigt ändå :p

Nu har jag köpt allt annat kraffs också.. Bara rem för AC och generator kvar 😀

Något tips på var jag enklast och billigast får tag i dessa?

Mvh

matte555
                                Deltagare

Hur går det här då?

/Mattias

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 171 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.