› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Impreza Wrx sti -03 motorrenovering
- Detta ämne har 170 svar, 25,227 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av
Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
1 februari, 2011 kl. 19:18 #213276
Eiiiiik
DeltagareHur går det här då?
/Mattias
Det går ju helt åt fanders nu!!! 😡
Var över en vecka sen jag beställde original packningssats för hela motorn med alla o-ringar osv osv osv.. Och den har inte ens bliit skickad än 😮
Har mailat och kollat varför, men det har dom inte ens svarat på.. FÖrra beställningen från dom kom efter exakt en vecka :confused:
Men för övrigt är la hopppet uppe tycker jag! Tändstift, Castrol Edge 10-w60, oljefilter, glykol osv ligger så fint i min hall och väntar :p
1 februari, 2011 kl. 21:55 #213224FrazzeVästerås
DeltagareHar oxå haft strul, Men mina varor fanade i tullen av någon anledning, Har inte beställt någon gång från IIR, Är dom OK!?
1 februari, 2011 kl. 22:01 #213277Eiiiiik
DeltagareHar oxå haft strul, Men mina varor fanade i tullen av någon anledning, Har inte beställt någon gång från IIR, Är dom OK!?
Första beställningen gick hur fort som helst och jag var skitnöjd med deras snabba leverans och service.. Nu andra gången ändrades dock uppfattningen lite..
Det började bra med att de svarade snabbt på mina frågor osv och att det var rätt packningssats till min 2.0L, men sen blev det helt tyst. Har skickat två mail till dom, men inte fått något svar..
Jag väntar någon dag till, sen får jag ringa dom och fråga vad dom håller på med på knackig engelska :rolleyes:
1 februari, 2011 kl. 22:14 #213225FrazzeVästerås
Deltagarehahahaa, Ja verkligen, Man tror att man är skillad på engelskan, Sen när den används så failar man 😛
Ja kollade runt på mätare med fanns dock bara i Fahrenheit. Ett mycket dumt sätt att mäta i tycker jag!
2 februari, 2011 kl. 06:52 #213278Eiiiiik
Deltagarehahahaa, Ja verkligen, Man tror att man är skillad på engelskan, Sen när den används så failar man 😛
Ja kollade runt på mätare med fanns dock bara i Fahrenheit. Ett mycket dumt sätt att mäta i tycker jag!
Hahaha! Jag satt lite och målade upp i huvudet hur jag skulle låta irriterad och besviken på dom.. Lät nog dock bättre i huvudet på mig själv än hur verkligheten hade sett ut :p
Kollade nu på morgonen igen……………………………………………………………………. Packningssatsen hade inte blivit skickad.
2 februari, 2011 kl. 10:29 #213171Fricke.w
DeltagareKannske är så att dom har back order på packningar till ej207 motorn, för som kvarnis nämde så är de ju bara 2.5L som gäller i usa, så antagligen väntar dom på din leverans, är föresten inte ens import själva som har grejerna hemma, utan dom lägger sina bestälningar hos något lager tydligen?
2 februari, 2011 kl. 11:58 #213279Eiiiiik
DeltagareKannske är så att dom har back order på packningar till ej207 motorn, för som kvarnis nämde så är de ju bara 2.5L som gäller i usa, så antagligen väntar dom på din leverans, är föresten inte ens import själva som har grejerna hemma, utan dom lägger sina bestälningar hos något lager tydligen?
Ja, men dom svarade ju att jag hade beställt rätt helt lugnt när jag mailade dom.. Sen känns det väldigt konstigt att dom inte svarar på mina mail nu helt plötsligt 🙁
Jag väntar nog till imorgon.. Annars får jag ringa dom och fråga vad som försegår där borta.. Känns ju som att bilen hade varit igång nu annars 🙁
Att dom i sin tur lägger ordrarna vidare låter inte omöjligt.
2 februari, 2011 kl. 19:53 #213172Fricke.w
DeltagareJapp dom skickar ordrarna vidare till någon annan sorts firma, för har varit lika för mig med vissa bestälningar från dom, och då har josh förklarat att de funnits hemma på lager där han beställer i från, men i bland kan de vara slut innan hans order är behandlad 🙁
samt var lika när de fatades saker i mit packet 2 gånger, då skylde han på dom andra som packar packeten, så upenbarligen är de inte han och hans firma som sköter slut hanteringen.MVH
Fredrik2 februari, 2011 kl. 21:01 #213280Eiiiiik
DeltagareJapp dom skickar ordrarna vidare till någon annan sorts firma, för har varit lika för mig med vissa bestälningar från dom, och då har josh förklarat att de funnits hemma på lager där han beställer i från, men i bland kan de vara slut innan hans order är behandlad 🙁
samt var lika när de fatades saker i mit packet 2 gånger, då skylde han på dom andra som packar packeten, så upenbarligen är de inte han och hans firma som sköter slut hanteringen.MVH
FredrikAjdå… Men får ringa honom imorgon kanske ändå. Så han vet om att jag saknar paketet 🙂 vintern känns ju ganska långt borta i södra Sverige nu ändå, så ingen ide att stressa 😛
I mitt första paket fick jag ju en vattenpump som jag aldrig beställt 😛
3 februari, 2011 kl. 09:34 #213173Fricke.w
DeltagareJag fick mina ARP bulltar grattis jag också 😉
3 februari, 2011 kl. 14:09 #213281Eiiiiik
DeltagareJag fick mina ARP bulltar grattis jag också 😉
Jag hade ju dock hellre tagit ett par ARP bultar än en jävla vattenpump som jag inte riktigt vet vad jag ska ha till 😉
Fast jag monterar la den ändå :p
3 februari, 2011 kl. 19:46 #213282Eiiiiik
DeltagareRingde och tjurade lite idag.. Tydligen hade paketet gått iväg för någon dag sen 🙂 Så det va ju skönt!
Nu känns det inte farligt långt kvar till uppstart ändå 😀
Dock något avskräckt från Subaru (även om jag älskar dom).. Känns som det är så många som dyker upp med motorproblem 🙁
3 februari, 2011 kl. 19:51 #213192matte555
DeltagareDock något avskräckt från Subaru (även om jag älskar dom).. Känns som det är så många som dyker upp med motorproblem 🙁
Ja de är klart men dom flesta turbo imprezorna har levt ett vääldigt hårt liv så det är nog en bidragande orsak 😛
Kul att grejjerna är påväg!
4 februari, 2011 kl. 07:14 #213283Eiiiiik
DeltagareJa de är klart men dom flesta turbo imprezorna har levt ett vääldigt hårt liv så det är nog en bidragande orsak 😛
Kul att grejjerna är påväg!
Ligger nog något i det är jag rädd.. :p
Hoppas nu verkligen att jag slipper mer skit… Det vill jag INTE ha mer 😉
Hoppas nu att bra olja och en 11mm pump istället för original kan se till att allt håller sig där det ska i motorn 🙂
4 februari, 2011 kl. 07:55 #213166Kvarnis
DeltagareRingde och tjurade lite idag.. Tydligen hade paketet gått iväg för någon dag sen 🙂 Så det va ju skönt!
Nu känns det inte farligt långt kvar till uppstart ändå 😀
Dock något avskräckt från Subaru (även om jag älskar dom).. Känns som det är så många som dyker upp med motorproblem 🙁
Har bara rasat en enda motor på bilarna jag haft sedan 2001, och då var det en gammal Legacy trubo som gått +25k mil och hade renvoerats någon gång och man inte gjort det rätt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.