SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Impreza Wrx sti -03 motorrenovering

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 171 totalt)
  • Författare
    Eiiiiik
    Deltagare

Har bara rasat en enda motor på bilarna jag haft sedan 2001, och då var det en gammal Legacy trubo som gått +25k mil och hade renvoerats någon gång och man inte gjort det rätt.

Min bil kommer skötas som en ängel. Så då hoppas jag att vi kommer få ett par roliga problemfria år framför oss! 😀

Eiiiiik
      Deltagare

Uploaded with ImageShack.us

Tjejen tycker att jag ”förpestar” hallen tydligen…. Fattar ni vad hon menar…? 😉

Eiiiiik
        Deltagare

Tjabba tjabba!!!

Skulle behöva åtdragningsmomenten för motorn 🙂

Då är det ju topplock, kamdrev, remskiva vevaxel, kamaxelöverfall, osv osv..

Hur får jag enklast tag i detta? Är det ringa Subaru som gäller eller finns det någon som ligger inne på en sån manual? :p

Mvh Erik

Fricke.w
          Deltagare

Jag har 😉 ge mig din mail så skickar jag över pdf filerna när jag kommer hem.

Eiiiiik
            Deltagare

Jag har 😉 ge mig din mail så skickar jag över pdf filerna när jag kommer hem.

Men du är la en liten ängel Fricke!!!! :D:D:D

erik_adolfsson@spray.se

Har pratat både med Subaru i Veddige (Varberg) och Subaru Halmstad… INGEN kan ens tänka sig att hjälpa till. Tilläggas ska också att jag köpt delar av Subaru i Veddige, men inte ens det hjälpte tydligen :confused:

Är alla Subaruverkstäder/handlare såhär? 😡

Är det originalmanualen du har? 🙂 Kör inte du med 2.5L spisen i din? Men både modellerna kanske finns med där?

Fricke.w
              Deltagare

Jo de stämmer i och för sig att de är ej257 motorn manualen gäller, men de ända som skiljer din ej207 och min ej257 är just borren, är ju exakt samma topplocks bulltar med mera, ja som så när på den anorlunda veven också då, emn vi har ju main beringen på samma plats.

Eiiiiik
                Deltagare

Då har man fått lite nya problem…
                  Dom har råkat skicka mig packningssatsen till 2.5L spisen även om jag skrev ett mail till dom där jag ”bara vill kolla så dom verkligen skickat till 2.0L motorn” så det inte blev fel.. ”Yes sir” fick man som svar.

Toppackningen hade jag ju lite ”tur” för den hade jag råkat beställa innan. SÅ den hade jag ju hemma och tänkte att jag kunde använda alla andra packningar..

Nu är frågan, är det samma ventilkåpspackning på 2.0 och 2.5 motorn?

Mvh

TomK
                  Deltagare

Hur går det för dig annars då?
                    Blire nå sprutt på kärran?? 🙂

Eiiiiik
                    Deltagare

Hur går det för dig annars då?
                      Blire nå sprutt på kärran?? 🙂

Det jävlas ju lite nu.. 🙁 annars är det inte långt kvar serru! 🙂

Var köpte du dina ventilkåpspackningar någonstans? eller köpte du hela setet med alla packningar?

Blir så jävla sur att dom skicka fel även om jag sa till dom 🙁

Du vet inte om det är samma till 2.0l som till 2.5l? :p

TomK
                      Deltagare

Det jävlas ju lite nu.. 🙁 annars är det inte långt kvar serru! 🙂

Var köpte du dina ventilkåpspackningar någonstans? eller köpte du hela setet med alla packningar?

Blir så jävla sur att dom skicka fel även om jag sa till dom 🙁

Du vet inte om det är samma till 2.0l som till 2.5l? :p

Köp lite packningar på Ebay och lite på subaru.
                        Har inte en aning om ventilkåpspackningarna.
                        Men det bör ju vara samma. Har svårt att föreställa mig något annat. Testat om dom passar??

Eiiiiik
                        Deltagare

Köp lite packningar på Ebay och lite på subaru.
                          Har inte en aning om ventilkåpspackningarna.
                          Men det bör ju vara samma. Har svårt att föreställa mig något annat. Testat om dom passar??

Det är såhär att min kära mekaniker bestämde sig för att göra en insats ikväll.. Men så ringde han och frågade detta.
                          SÅ har lite svårt att kika på det själv.. Bilen är 3mil bort :p

TomK
                          Deltagare

Det är såhär att min kära mekaniker bestämde sig för att göra en insats ikväll.. Men så ringde han och frågade detta.
                            SÅ har lite svårt att kika på det själv.. Bilen är 3mil bort :p

Passar den i spåren så skulle jag bara smälla dit den! 🙂

Eiiiiik
                            Deltagare

Passar den i spåren så skulle jag bara smälla dit den! 🙂

Fick se den med egna ögon nu… Den där ska jag nog inte trycka dit.. 😉

Ringde till Subaru här i Varberg. Eftersom de för tändstiften passade så behövde jag alltså bara dom 2 stora packningarna.

645:- STYCK!?! Är det ett jävla skämt för 2 små gummibitar eller? 😮

”Rock Cover Gasket” är det jag ska ha på engelska va? Isf kostar dom 100kr /st från http://www.importcarparts.co.uk 😀

matte555
                              Deltagare

Rocker Cover Gasket är rätt 😛 bara att handla.

Jag återanvände mina gamla med packningsklister, funkar klockrent!

TomK
                                Deltagare

Det måste vara nått allvarligt fel på den/dom som sätter priser på Subaru reservdelar i Sverige.
                                  Kostar mindre än hälften världen över.

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 171 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.