SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt impreza wrx sti 2003, dccd?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    STi2003
    Deltagare

Hejsan! Har precis köpt mig en subaru impreza wrx sti 2003. Läst lite här på forumet om dccd och pse versionen.
      Bilen har haft dessa subarudekaler på men är borttagna. (Dom gula) och den har ställbar mittdiff, läste någonstans här att 03orna inte har denna funktion? För pse fanns ju inte 2003 om jag fattat allt rätt.

Så är det eftermonterat isåfall?
      Mvh

Christian S
      Deltagare

nej en vanlig svensksåld sti ifrån 03 har inte dccd utan det kom som sagt på pse 04

STi2003
        Deltagare

Okej. Den är högerstyrd och import från Japan. Samt att den har dccd.. kanske bara japanmodellerna har det då.

Christian S
          Deltagare

Är det en Japan import så är det en annan sak.
            Nej alla Japan modeller har inte det utan bara ett få tal har det innan det blev standard på STI.
            Vad är det för modell du har?

STi2003
            Deltagare

Ska vara ärlig & säga att jag inte vet speciellt mycket om den, haha. Nybyggd motor med autronicsprut, stakar kolvar m.m utbytta, iordningjorda toppar, dubbelskivig koppling ja osv..

Vet inte vad det finns för olika modeller & hur man tar reda på det.. så hjälp uppskattas verkligen.

STi2003
              Deltagare

Ska vara ärlig & säga att jag inte vet speciellt mycket om den, haha. Nybyggd motor med autronicsprut, stakar kolvar m.m utbytta, iordningjorda toppar, dubbelskivig koppling ja osv..

Vet inte vad det finns för olika modeller & hur man tar reda på det.. så hjälp uppskattas verkligen.

edit: sålänge du inte menade blobeye eller bugeye? det är den förstnämnda.

Christian S
                Deltagare

menade exakt vad det är för variant du har.

testa att knappa in din Applied Model Code här http://www.scoobyprojects.co.uk/technical/appliedmodel.php

din applied model code hittar du på den här plåten som sitter på vänster fjäderbenstorn

STi2003
                  Deltagare

Impreza WRX STi
                    Body Style
                    4-Door Sedan (Second Generation / New Age — Revision C, “Blob Eye

Christian S
                    Deltagare

där fick man ju inte upp någon vidare info, hade hoppats att det skulle stå nått på sista raden efter notes.

vad har du för applied model code? för jag hittade den här sidan http://www.spec-c.co.uk/what-model-is-my-impreza/ och där kan man se om det är en vanlig sti , sti v-limited eller en spec c.

går att hitta massa intressanta sidor om dom här bilarna genom att använda google:)

STi2003
                      Deltagare

GDBC4EH hette den. Så wrx sti då. En ”vanlig” hehe.

Xxplode
                        Deltagare

Hmm min bil har gdfdyeh hittar inte denna beteckning.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.