Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 70 totalt)
  • Författare
    GT99
    Deltagare

Utan scoopet och vingen så kanske den skulle så ok ut men nja Subarus bäst före datum gick nog ut -07.

GDB2003
      Deltagare

Ser ut som en EVO 10, dvs. jävligt ful.
        Hur är bränsleekonomin?

TomK
        Deltagare

Synd att den inte verkar ha några balla skal stolar som tillval.

Turbovin
          Deltagare

Riktigt hemsk bil, men jag är en bakåtsträvare när det gäller bildesign. Skulle ta en BRZ vilken dag som helst före den där.

johan_gt
            Deltagare

Trodde de skulle köra på den nya 2.0 liters motorn :(.
              Den sitter väll i den nya WRXen?

LegacyLarsa
              Keymaster

Tro vad den kommer att liggga viktmässigt gentemot tidigare modeller?

Fronix
                Deltagare

Nae detta va ju inget att hurra för precis. Finns liksom en anledning till varför Porsche fortfarande är populärt, dom byter inte basdesign på bilarna.

Om subaru vill hålla sitt rykte som rallybil måste dom gå tillbaka till designen som alla är vana vid. Det är den alla gillar, det är den alla vill ha och det är den som kommer hålla dem vid liv. Fortsätter de såhär kan de säga adjöss till marknaden för Subaru bilar, ingen vill ha en rymdraket utan en rallybil..

För övrigt:
                  Bara jag som tycker att bilen ser ut som en spacead toyota prius?

zanoii
                  Deltagare

Jag håller inte med om att de ska gå tillbaka mot den gamla designen. Däremot borde de hitta ett mer distinkt och unikt formspråk så de skiljer sig mer. Det måste ju inte vara så att varje modell från varje tillverkare ser ut som ett hopplock av två-tre andra bilmodeller.

Jag tror att Subaru behöver se över utbudet och funktionen på utrustningen som inte har direkt med bilkörningen att göra. Körupplevelsen är ju bra i de flesta modellerna men de ligger efter på mycket annat. Många funktioner har ju kommit väldigt sent jämfört med konkurenterna och andra fungerar på ett rätt ologiskt sätt.

Spontana exempel:

• Hur lång tid tog det inte innan klockan fick 24h-visning? Det hade seriöst tagit dem 10 minuter att fixa den funktionen redan 1991.
                    • Varför måste man välja vilken bluetooth-enhet man ska använda till stereon varje gång man startar bilen när stereons minne ändå bara rymmer en bluetoothenhet?
                    • Kurvljus
                    • Trippelblink (blinkers blinkar tre ggr vid filbyte)

Kanske inte jättebra exempel men det var sånt jag kom på direkt. Andra har säkert fler exempel, många håller säkert inte med alls.

Det har blivit bättre de senaste åren men jag tycker ändå att subaru borde ligga längre fram i fältet när det gäller såna här saker. Det finns ju rena budgetmärken som erbjuder bättre utrustning än Subaru. Det kan kännas som skitsaker men man ska inte behöva välja mellan Subarus drivlina och [valfritt premiummärkes] förarmiljö. Subaru är inte ett budgetmärke.

Jag skulle tex vilja ha HUD. Inget fancy utan hastighet och kanske om man kan välja att ha växelindikator och yttertemp + frostvarning skulle räcka fint.

GDB2003
                    Deltagare
                      -L-
                      Deltagare

Om priset inte blir helt galet är detta ett givet köp för min del 🙂

TomK
                        Deltagare

Om priset inte blir helt galet är detta ett givet köp för min del 🙂

£28995 i UK iallafall.

-L-
                          Deltagare

£28995 i UK iallafall.

Subaru nordic är tveklöst bäst på ologisk prissättning 🙂

t1hero
                            Deltagare

Mot en Fårrd.
                              http://www.youtube.com/watch?v=nCVA7_6uzZ0

Bilen verkar trevligare än den ser ut 😉

zanoii
                              Deltagare

Bara jag som reagerade på att han bromsade när han landade med Subarun och inte ser ut att ha så bra kontroll efter det? Kollar man sista retursladden innan de klipper så ser han ut att vara på väg mot “sandfånget”. Nasty!

Twinturbo
                                Deltagare

Ser ju helt ok ut 🙂
                                  Kanske tom är lite större än nuvarande så att man får in alla barn?
                                  Dags att byta tjänstebil nu och med det priset (379.900) ligger den här bra till 😉 🙂

http://www.subaru.se/nyheter/2014/2014-ar-korgladjens-ar

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 70 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.