- Detta ämne har 69 svar, 11,130 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 7 månader sedan av Bubu.
-
FörfattareInlägg
-
10 maj, 2014 kl. 23:11 #264146GuailoDeltagare
WRX STI GT… alla sökmotorer får fnatt. Blocketsökningar kommer ge en rejäl lista…
11 maj, 2014 kl. 05:11 #264179GDB2003DeltagareGillar nya STI mer och mer, men hade gärna sett en mer bränslesnål motor.
1 juni, 2014 kl. 11:15 #264187BubuDeltagareHej allihopa! Jag är helt ny här. Jag hoppas att jag har hittat rätt plats för att kunna fråga om den nya WRX STi-n. Jag har en Skoda Octavia RS just nu. Framtill för en månad sedan var jag helt säker på att jag kommer att köpa en ny Octavia RS, men jag såg den nya WRX STi-n för ett par veckor sedan och jag blev förälskad i den. Jag har läst på ordentligt på hemsidor, men jag har några några frågor som jag skulle vilja hitta svar på och jag hoppas att jag får svar här. T.ex.: hur mycket är bränsleförbrukningen egentligen om man kör typ 110-130 på motorvägen med 4 personer + bagage och man gasar inte hela tiden? Stämmer det att det kan bli 0,9-1,0?
1 juni, 2014 kl. 11:27 #264181adrenalinDeltagareHej allihopa! Jag är helt ny här. Jag hoppas att jag har hittat rätt plats för att kunna fråga om den nya WRX STi-n. Jag har en Skoda Octavia RS just nu. Framtill för en månad sedan var jag helt säker på att jag kommer att köpa en ny Octavia RS, men jag såg den nya WRX STi-n för ett par veckor sedan och jag blev förälskad i den. Jag har läst på ordentligt på hemsidor, men jag har några några frågor som jag skulle vilja hitta svar på och jag hoppas att jag får svar här. T.ex.: hur mycket är bränsleförbrukningen egentligen om man kör typ 110-130 på motorvägen med 4 personer + bagage och man gasar inte hela tiden? Stämmer det att det kan bli 0,9-1,0?
Ja det bör ligga där omkring 🙂
1 juni, 2014 kl. 11:37 #264188BubuDeltagareTack för svaret adrenalin! 🙂 Brukar det vara något problem med WRX STi motorerna under första 5 åren om man inte trimmar dem och man använder dem i Sverige med normal tempo (max 120-130), och kanske använder dem i Tyskland på autobahn x1/år (för att ha det roligt)? Jag är en förare som oftast har 2 barn på baksäten så jag gasar ibland när grabbarna också tycker att det är roligt, annars kör jag ganska normalt. Finns det några typfel som trots en normal körning kan komma som har kommit tillbaka genom åren med STi bilarna, eller är de bra bilar som inte behöver annat än vanlig service?
1 juni, 2014 kl. 15:54 #264182adrenalinDeltagareTack för svaret adrenalin! 🙂 Brukar det vara något problem med WRX STi motorerna under första 5 åren om man inte trimmar dem och man använder dem i Sverige med normal tempo (max 120-130), och kanske använder dem i Tyskland på autobahn x1/år (för att ha det roligt)? Jag är en förare som oftast har 2 barn på baksäten så jag gasar ibland när grabbarna också tycker att det är roligt, annars kör jag ganska normalt. Finns det några typfel som trots en normal körning kan komma som har kommit tillbaka genom åren med STi bilarna, eller är de bra bilar som inte behöver annat än vanlig service?
Nej det är nog inget du behöver oroa dig för. Subaru Impreza är alltid väldigt mycket bil för pengarna. Dessutom har du ju garantier osv.
1 juni, 2014 kl. 16:21 #264189BubuDeltagareTack!
Skickat från min HTC One via Tapatalk
1 juni, 2014 kl. 17:36 #264190BubuDeltagareÄr det någon som använder en WRX STi som en familjebil? Kan den fungera så också?
2 juni, 2014 kl. 03:43 #264158edbeDeltagareÄr det någon som använder en WRX STi som en familjebil? Kan den fungera så också?
Klart den kan göra det! Jag monterade precis ur mina barnstolar då jag ska köra bana imorgon, och då har jag en 02:a…2015 är ju betydligt mer comfort 🙂
Behöver du inte en kombi är det ju en rymlig bil som är grymt kul att köra! Fyrhjulsdriften gör den säker på vintern och kraften tillåter snabba och säkra omkörningar. Sportstolarna brukar ju även passa barn bättre än oss stora vuxna 🙂 här provsitter min äldsta dotter nya stin:
2 juni, 2014 kl. 03:54 #264191BubuDeltagareKlart den kan göra det! Jag monterade precis ur mina barnstolar då jag ska köra bana imorgon, och då har jag en 02:a…2015 är ju betydligt mer comfort 🙂
Behöver du inte en kombi är det ju en rymlig bil som är grymt kul att köra! Fyrhjulsdriften gör den säker på vintern och kraften tillåter snabba och säkra omkörningar. Sportstolarna brukar ju även passa barn bättre än oss stora vuxna 🙂 här provsitter min äldsta dotter nya stin:
2 juni, 2014 kl. 09:26 #264183adrenalinDeltagareTack för informationen! 🙂 Jag är inte rädd för att tanka, jag är medveten om att det kan bli runt 1,2-1,5. Jag undrade bara om barnen med barnstolar får tillräckligt med plats (mina barn sitter redan framåt), det är skönt att veta att jag inte behöver vara orolig för det. En annan fråga: är det en tillräckligt pålitlig bil? Min mardröm är att det stannar någonstans i Europa näe vi har semester med familjen och vi måste vänta länge för att få hjälp. Är Subarus bilassistans utvecklad i hela Europa så att man snabbt får hjälp i fall man behöver?
Subaru är extremt pålitliga bilar så som t.ex. Toyota. Det enda större problem de haft var med tidigare Hawkeye-modellen då de hade ett allvarligt fel från fabrik vilket fick ett antal motorer att rasa. Dock är det helt åtgärdat sedan långt tillbaka som jag förstått det som. Det är heller ingen nyhet att Subaruägare ligger på topp av nöjda bilägare 🙂
2 juni, 2014 kl. 11:01 #264192BubuDeltagareTack för all information som jag får här. Jag kan ingenting om Subaru, så det var nyhet för mig om nöjdheten. 🙂
3 juni, 2014 kl. 07:07 #264193BubuDeltagareÄr “quick shift” bra, eller inte bra?
http://www.subaru.se/tillbehor/wrx-sti/interior3 juni, 2014 kl. 10:02 #264148abacusDeltagareSmaksak men du får betydligt tätare mellan växlingar. Behöver inte röra om så mycket med spaken…
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
3 juni, 2014 kl. 11:24 #264174Sv3nskenDeltagareKör på 98oktan eller mera. Min drar 0,5-1dl mindre i landsvägstempo då. Plus att det är bättre för motorn och körupplevelsen. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.