Visar 10 inlägg - 61 till 70 (av 70 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Fick du ingen manual?

Fricke.w
      Deltagare

Han har nog sin service bok elektroniskt, som alla andra nya bilar har 🙂
        Själv dokumenterar jag allt, för hur de än är så vill nog köparen en vacker dag ha något att titta i genom.
        Jag byte olja direkt efter inkörningen, som var 120mil om jag inte mins fel 🙂 har sen byt olja 2 gånger till och bilen har precis slagit om till 700mil 😉 men då kör jag mycket bana.
        Ska för övrigt in nu i maj på första 1års servicen, har dock egen olja med då.
        Fattar inte hur Subaru vill att man ska köra på 0w20 de är inte mycket att komma med om man brukar bilarna lite inspirerat.

Fricke.w
        Deltagare

Skulle tips på att du har olje bytte i gentligen vid cirka 1000-1200mil eller ett år, de som infaller först.

Bubu
          Deltagare

Jag har fått manual, desvärre står ingenting i den angående serviceintervaller. :rolleyes:

Bubu
            Deltagare

Jag har ringt nu till Subaru Verkstaden (Fürstenhoff i Huddinge). De har sagt att första service är vid 1500 mil. För mig låter det lite för mycket att köra med samma olja (med tanke på inkörningen) 1500 mil. Jag har bestämt mig att jag kommer att byta olja redan efter ca. 500 mil (även om jag inte kör på bana).

Håller ni med, eller skulle ni vänta till 1500 mil för första oljebyte.

Igge
              Deltagare

Ett oljebyte är så pass billigt att jag också skulle göra det långt innan 1500

adrenalin
                Deltagare

Skulle också byta en gång innan Bubu! Minst.

abacus
                  Deltagare

Ingen bil mår dåligt av frekventa byten. Olja är billigt och enkelt jämfört med att lämna in bilen för motor renovering. Byter efter var 15 tank… Så runt 500-600 mil. Byter dock alltid efter bana. Dock bara kört Gotland ring en gång. Körde i 30 gradig värme (nybörjare på bana) oljan såg ok ut lite mörkare men luktade inte bränt. Den fick ny 120 mil före banan.

Bubu
                    Deltagare

Tack för alla synpunkter!

Bubu
                      Deltagare

http://youtu.be/8VYqmsxZwUI

Jag spelade in en liten video igår. Jag är faktiskt ganska nöjd med det originala avgassystemet.

Visar 10 inlägg - 61 till 70 (av 70 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.