› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Impreza WRX, vettig bil?
- Detta ämne har 23 svar, 1,992 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av
lillBoije.
-
FörfattareInlägg
-
1 november, 2010 kl. 20:18 #212968
Fredde08
DeltagareJa, WRX är en bra bruksbil!
Visst är en STI roligare om plånboken tillåter det men en WRX duger alldeles utmärkt
Jag är inne på min andra, haft en 01:a, nu har jag en 05:aDen är driftsäker och ekonomisk, tycker jag.
Har kört ca 6000 mil WRX nu och dom enda kostnader utöver skatt och bensin jag har haft är olja, klossar/skivor och två uppsättningar torkarblad. 🙂
I vintras var det en natt då det var minst 15 minusgrader, hade glömt innerbelysningen på i bilen, den startade ändå utan att gnälla.
Bilen ska som du säkert vet endas tankas med 98/V-power, jag kör på det senare.
Min ligger runt 1,2-1,3L milen i förbrukning, då kör jag bara stadskörning typ och har högerfot med adhd.Bilen är rolig att köra, chassiet på min 05a är mucho bättre än 01ans, Har Tein fjädrar på nu också. Enda ”trimmet” jag har är 3″ catback + DP + luftfilter.
Jag kör min bil 365 dagar om året med ett leende på läpparna iaf 🙂
Vill du åka med en sväng och bor norr om stan går det nog att lösa 🙂
1 november, 2010 kl. 20:37 #212973lillBoije
DeltagareVart bor du? 😉
Todiloo, Sthlm Järfälla 😉 ;)! Nä men aa..där iaf! haha
2 november, 2010 kl. 05:52 #212961tendency
Deltagareingen som kan svara på 4wd fördelningen på vanliga wrxen?
50/50
2 november, 2010 kl. 13:17 #212963Bodyshot
DeltagareFår väl tillägga att en STI maskin och drivlina håller betydligt bättre ifall du får lust att trimma lite… gäller även steg1 trim!
2 november, 2010 kl. 15:39 #212960andreaswrx
Deltagare60-80k billigare ska wrx vara än Sti av samma årsmodell och mil! Det är vad Subaru handlarna anser är rimligt, så du inte betala en massa för en någon så kallade ”Sti” som det finns gott om på Blocket
kolla du efter felstyrda så är det ungefär samma skillnad
2 november, 2010 kl. 20:29 #212974lillBoije
DeltagareOkej aa nä har kikat lite. Har hittat en..som säkert många andra sett uppe i Sälen. En 05 silver wrx som är intagen nu i år. Har inte pratat med han men den kanske kan vara intressant, beroende på vart den kommer ifrån.
Är de nån viss årsmodell man ska ha föresten?mvh/ Johan
2 november, 2010 kl. 22:49 #212977snauken
DeltagareOkej aa nä har kikat lite. Har hittat en..som säkert många andra sett uppe i Sälen. En 05 silver wrx som är intagen nu i år. Har inte pratat med han men den kanske kan vara intressant, beroende på vart den kommer ifrån.
Är de nån viss årsmodell man ska ha föresten?mvh/ Johan
var inte du ute efter en diskret impreza?:P den du menade hade väl en stripe över hela bilen
3 november, 2010 kl. 15:46 #212975lillBoije
DeltagareJo men jag har ju inte pratat med han, de kan ju kanske bara vara folie som dom dragit över.
5 november, 2010 kl. 17:15 #212976lillBoije
DeltagareÄr det något speciellt utöver det vanliga man kikar på när man ska kolla på WRX? Dom är ju inte så gammla men finns det något spec rost ställe?
mvh/ Johan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.