› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Imprezan 10 år gammal?
- Detta ämne har 11 svar, 944 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 1 månad sedan av
skytiskapilen.
-
FörfattareInlägg
-
20 oktober, 2003 kl. 11:09 #7212
skytiskapilen
DeltagareIbland blir jag bara så trött på motorjournalister, läs här: http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,378076,00.html
Var helt enkelt tvungen att skicka honom ett mail:
——
Uppdatering av kunskaper kanske?För din information kan jag berätta att Imprezan i sitt nuvarande format kom som 2001 års modell. En viss facelift har också gjorts till 2003:an där mer än bara det yttre är modifierat. Den modell du verkar syftar på slutade tillverkas 2000. Bara för att konceptet 4-hjulsdrift, boxermotor och namnet Impreza hänger med betyder inte det att det är samma bil… Eller menar du att tex VW Golf 2003 är en snart 30-årig gammal bil? Rak 4, framhjulsdrift och namnet Golf.
För din information har just nya Imprezans chassie flera gånger fått stort beröm av bla andra svenska motorjournalister som ”ett av de absolut bästa på den här sidan Porsche 996”. 9-2X kanske äntligen kan bli en rolig Saab att köra, tack vare Subaru.
Andreas Wiklund
Medlem Svenska Subaru Impreza Klubben——
20 oktober, 2003 kl. 11:16 #84623SecretAgentMan
DeltagareSicken jäkla jubelidiot…starkt jobbat Andreas!
Tidigare så tjötades det från Aftonbladets håll om att vägegenskaperna var tvivelaktiga i Imprezan… 😉
Insatta killar och tjejer, verkligen. 😀
/J
20 oktober, 2003 kl. 11:27 #84630Grusdraparn
Deltagarehttp://www.aftonbladet.se/bil/0310/20/NYHETER-20s09-bilen-25_368.jpg
Ja man kanske skulle ha sig en SAABARU…har ju potential att bli riktigt rolig 😮 😮 😉20 oktober, 2003 kl. 11:32 #84624SecretAgentMan
DeltagareDet är ju fortfarande en SAABJÄVEL. 😉 Men det är ju ett lyft utan dess like enligt mig i alla fall. Jag tycker om att köra bil. 😀
/J
20 oktober, 2003 kl. 11:37 #84631Grusdraparn
DeltagareHEHEHE…väntade bara på den…:D 😀 😀
20 oktober, 2003 kl. 11:37 #84632thehook
Deltagare”Längst fram i varje kö ligger det en saabdjävel” var det någon som skrev en gång, så sant! 😉
Mvh / Krooken
20 oktober, 2003 kl. 11:55 #84633Assazel
Deltagaremin körlärare sade att man skulle ha bromsberedskap vid skola, höggeregel och om man låg bakom en Saab.
20 oktober, 2003 kl. 13:42 #84625GrizzlyBear
DeltagareDu kunde även ha talat om för honom att boxerfyran har 290NM och inte 230NM. Så mycket vet han om Saabaru 😛
Eller har Saab snålat in på vridet!? 😮/Björn
20 oktober, 2003 kl. 17:26 #84626skytiskapilen
DeltagareTja, där har klantskallen ivarjefall reserverat sig med (ca) och(prel). Han borde reserverat hela artikeln;
”Denna artikel innehåller eventuellt ingen som helst sanning. På grund av att vi inte har några som helst krav på våra motorjournalisters kunskaper så släpper vi ändå igenom denna usla artikel genom vårat grovmaskiga nät av verklighetsförankring.”
Planta… x(
20 oktober, 2003 kl. 18:37 #84629kimppa
DeltagareOk, han satte in en bild på en wrx, men om han nu hade gjort rätt och haft en bild på en GT som han syftar på, vad var det för mer fel på artikeln. GT är ju i grund och botten en konstruktion som har 10 år på nacken. Eller?
//Kim Stolt ägare av Saab men för att inte vara partisk så äger jag oxå en GT.Och fd ägare av en WRX.
20 oktober, 2003 kl. 19:03 #84628dlehtihet
Deltagare>Ok, han satte in en bild på en wrx, men om han nu hade gjort
>rätt och haft en bild på en GT som han syftar på, vad var det
>för mer fel på artikeln. GT är ju i grund och botten en
>konstruktion som har 10 år på nacken. Eller?
>
>//Kim Stolt ägare av Saab men för att inte vara partisk så
>äger jag oxå en GT.Och fd ägare av en WRX.Men även GT:n har ju utvecklats på väldigt många sätt ifrån 1992 fram till dess ”död” 2000. Som jag skrev på ”yatzy” så bör man väl då kunna säga att 9-3 baserar sig på en 25 år gammal konstruktion ifrån gamla 99/900?? Lite nytt läppstift på grisen??? Eller… 😉
M v h
Danne – Också ägare av en Saab med (hmmm, såja) under av körkänsla och snart också …. 🙂 🙂 🙂 🙂
20 oktober, 2003 kl. 21:31 #84627skytiskapilen
Deltagare>Ok, han satte in en bild på en wrx, men om han nu hade gjort
>rätt och haft en bild på en GT som han syftar på, vad var det
>för mer fel på artikeln. GT är ju i grund och botten en
>konstruktion som har 10 år på nacken. Eller?Saaben är garanterat inte baserad på GTn, det är ju själva sakfelet. Visst, om man anser att nya 9-3 är baserad på gamla 9-3, gamla 9-3 baserad på 900(vilket den iofs var till stora delar) osv osv. Då kan vi ju faktiskt säga att i stort sätt alla bilar är baserade på T-Forden, ivarjefall tills hjulen har utvecklats till nåt annat! Så många sätt att göra en bil på finns inte, handlar ju bara om ett modulbygge av komponenter egentligen. Perfekt scoop till en hugad motorjournalist..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.