SSC Allmänt snack Allmänt småprat Imprezan MY08

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    GrizzlyBear
    Deltagare

Efter allt snack om hur nästa generation Impreza kommer se ut verkar det som om den äntligen fastnat på bild. Maskerad iof. men ändå.
      http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=37707

/Björn

AK_Impreza
      Deltagare

hmm 🙁

Boki
        Deltagare

Japp nu har dom FLIPPAT ut totalt där borta i JAPAN!!!:-(
          Varför bygger dom inte en ersättare till 22B Imprezan istället, en brutal Cupe’???? Och piskar M3an!!!!! ”-skall ta upp kampen i Golf-klassen blablablabla…..” Jag trodde att våra bilar klassades högre!?!?!?!?! Vadå att sikta lågt, EVO X(10) kommer att bli brutal och då tar Subaru upp kampen mot GOLF??!?!??!?! WHAT A FU-K SH-T MOTHER FU-KER!!!!!!!!! Har dom missat totalt vad som pågår bredvid i Mitsubishis verkstad???!?!?!!??? TYP JA!!! Så medans EVOn blir rena rama framtidsbilen med mycket HI-TECH, bygger SUBARU en ”GOLF”!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas verkligen att denna prototyp aldrig byggs eller lanseras. GOLF?????!!!!?!?!?!?!!?!!!x( x( x( x( x( x( x(

Ubbe
          Deltagare

Ska nog inte dra för höga växlar ännu… Kan mycket väl komma en riktig EvoX-mosare med samma bottenplatta men annan kaross. Bara bra om de kan bygga en volymbil på samma platta då detta borde göra gott för nypriset även på nästa version av STi!

//U

Manor
            Deltagare

Det kan ju bli riktigt bra…330hk och en kombi :9.

mvh Mats N – som måste ha en kombi…

down_the_drain
              Deltagare

njae utseendet har juh lite att önska,men övrigt verkar den vettig. Får väl vänta o se… Som tur e så kommer det väl eftermarknadspryttlar att sminka bilen med:)

/P

FlyingFin
                Deltagare

Kan inte tänka mig att SWRT kommer att köra med denna? 🙁

Måste ju helt klart komma en modell (sedan eller coupe) som har potential att bli konkurrens kraftig rally bil, såvida Subaru inte tänker lägga av med rally? 🙁

Kommer säkert att bli som idag, en kombi modell och en sedan modell.

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT”-Tommi Mäkinen 😀
                  Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

SecretAgentMan
                  Deltagare

Tja, det har väl mer eller mindre gått käpprätt utför efter GC8, varför skulle det bli annorlunda med nästa generation? 😀

/J – stoneage forever! :7

griml0ck
                    Deltagare

… eller så är det för att en viss Xsara går rätt bra i WRC, så dom vill ha en bil med liknande viktdistribution/köregenskaper. Halvkombisarna verkar ju gå bra i WRC just nu iaf. Vill dom tillbaka till toppen i WRC är detta kanske ett steg i rätt riktning?

// grim – som oxo gillar gammel karossen bäst

Manor
                      Deltagare

…sen har jag personligen svårt att se meningen med en halvkombi. Antingen vill man väl ha ”helkombi” eller inte alls??

…om man har hund (eller som i mitt fall hundar) så är det ett måste med kombi eller halvkombi. Vill man då ha en Impreza så får man ta det som bjuds :).

GrizzlyBear
                        Deltagare

Tycker den ser ganska OK ut. Men man ska nog inte säga nåt förrän den är avmaskerad.
                          Och att AMS skriver att de ska slåss med VW istället för mot EVOn tycker jag inte är så konstigt. Hur många är det som vill ha en mindre (än V70n) men bekväm 4wd familjebil och hur många vill ha en bullrigt, stötig, leksaksbil med ketchup-effektsmotor? Tror det är fler som vill ha en bekväm familjebil och därmed finns det mer pengar för Subaru att tjäna.
                          Men det kommer säkert nån värre variant på klassiskt Subaru-manér 🙂 Frågan är bara om de kommer till Sverige… 🙁

/Björn – Som hoppas på en Impreza 3.0R snart.

Ubbe
                          Deltagare

Tja, det har väl mer eller mindre gått käpprätt utför efter GC8, varför skulle det bli annorlunda med nästa generation? :D/J – stoneage forever! :7

Nu kan inte jag alla modellbetäckningar men GC8 måste ju alltså vara MY03-05 va? 😉

Lefty
                            Deltagare

Tja, det har väl mer eller mindre gått käpprätt utför efter GC8, varför skulle det bli annorlunda med nästa generation? :D/J – stoneage forever! :7

Nu kan inte jag alla modellbetäckningar men GC8 måste ju alltså vara MY03-05 va? 😉

De tror jag också 😀

FlyingFin
                              Deltagare

”kompakta familjemuskelbilar” There is a new one for you… x(

Alvarligt… om det är åt de där hållet som det lutar för nya Imprezan så är jag besviken. 🙁

Vägrar och vill inte tro att SWRT kommer att åka om kring i en kompakt familjekombi.

Hahaha… Fatta se Petter Solberg gasa runt i en blå familjekombi med guld fälgar *ASG* 😀

Alltså han kommer ju att skita knäck om han måste byta ner sig till en sådan. 😉

Är övertygad om att det kommer en sedan variant också.

Jag som trodde att det skulle bli mera som bilen i slutet på denna tråd. *HOPPAS*
                                http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=33771&mesg_id=33771&page=

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT”-Tommi Mäkinen 😀
                                Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

SVARTEN
                                Deltagare

GC8 upp till årsmodell 2000…..

/C

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.