- Detta ämne har 8 svar, 1,629 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 7 månader sedan av Adder.
-
FörfattareInlägg
-
11 maj, 2016 kl. 21:58 #34729AdderDeltagare
Köpte en Impreza som bruksbil då jag ville testa på märket.
Nu efter 2 år ska jag testa nått nytt och fick 56k kr i inbyte. Köptes för 70k kr.
Men skulle jag inte byta in bilen får jag utrustning istället så la ut den lite här och var för 50k kr. Men 0 respons.
Är marknaden så pass dålig eller är de så att halvkombin har droppat i pris så folk väljer dem?Har en Hawkeye 07a med 8000 mil på mätaren. I prima skick med drag etc.
50k kr känns ändå billigt för en 4 krafsare med få mil.12 maj, 2016 kl. 06:44 #282503clasenDeltagareSällsynta, inte särskilt etablerat, och min erfarenhet är att de mindre exklusiva modellerna är lite rappliga, så jag är inte helt förvånad. För 50k köper en svensson en skaplig v70 istället
12 maj, 2016 kl. 07:17 #282504AdderDeltagareSällsynta, inte särskilt etablerat, och min erfarenhet är att de mindre exklusiva modellerna är lite rappliga, så jag är inte helt förvånad. För 50k köper en svensson en skaplig v70 istället
De är väl så.
Men en V70 runt 8k mil går loss på 25 papp mer så då får man gå ner i årsmod eller upp i mil.Tar man 07 och uppåt och max 10000 mil kommer min bil som 2a efter en Ssangyong.
Aja de är väl bara å inse att man ska ha bättre koll på andrahandsvärdet till nästa gång. Smartast öde ju att kolla på bilken man är intresserad av och ringa å få den värdera innan köpet.
12 maj, 2016 kl. 08:46 #282500IggeDeltagareTror mycket hänger på att imprezan är såpass tråkig WRX/STi-betäckningen att man hellre köper något med fler mil på mätaren men med roligare motor
14 maj, 2016 kl. 01:20 #282505AdderDeltagareTråkig som i slö?
Är väl på samma nivå som vilken annan A till B räser?
Har man den som bruksbil är man nog inte så sugen på att paya ca 1500 kr mer i skatt och 4-5000 kr mer i försäkring.
Bara för att få en bil som går fortare?
Du kör ju ända om alla på morgonen när de snöat hela natten?14 maj, 2016 kl. 05:57 #282501IggeDeltagareTråkig som i slö?
Är väl på samma nivå som vilken annan A till B räser?
Har man den som bruksbil är man nog inte så sugen på att paya ca 1500 kr mer i skatt och 4-5000 kr mer i försäkring.
Bara för att få en bil som går fortare?
Du kör ju ända om alla på morgonen när de snöat hela natten?Precis, tråkig som i slö. Sitter ju inga värstingprylar som bromsar eller så heller på sugmodellerna.
Ja visst den är som “alla” andra brukisar, men personligen valde jag BMW som brukis för bättre utrustning, komfort m.m.
Alltså för samma pengar kan man få en bil som gått lite längre men är mycket bekvämare eller mycket roligare, så resonerar jag 🙂
14 maj, 2016 kl. 07:02 #282506AdderDeltagarePrecis, tråkig som i slö. Sitter ju inga värstingprylar som bromsar eller så heller på sugmodellerna.
Ja visst den är som “alla” andra brukisar, men personligen valde jag BMW som brukis för bättre utrustning, komfort m.m.
Alltså för samma pengar kan man få en bil som gått lite längre men är mycket bekvämare eller mycket roligare, så resonerar jag 🙂
Att de inte stätter värstingprylar är ju inte då konstigt på en brukis.
En BMW har ju mer komfort absolut men för 50 papp får du en som är nått år äldre och gått 20k mil+. En som gått 4k mil mer än min då får du istället gå ner 6-4 årsmodeller.
Du får man en bekvämare bil och de kanske många har högt på listan men en 00a mot 07a. 8k mil istället för 20k mil. 4 krafsare mot fasta i första backe.
Kanske bara är jag men känns konstigt.14 maj, 2016 kl. 07:10 #282502IggeDeltagareJag förklarar bara hur jag resonerar, risken finns ju att fler tänker som jag
14 maj, 2016 kl. 20:28 #282507AdderDeltagareJag förklarar bara hur jag resonerar, risken finns ju att fler tänker som jag
Jo visst men hade många samma tänk som dig skulle ju inte Dacia, Skoda bl a och andra icke premium bilar finnas på marknaden.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.