SSC Allmänt snack Träffar Inbjudan: Mantorp Park – 2011-05-14

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 35 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

Eller var\hur kan man skaffa en egen SMA försäkring, någon som har erfarenhet av detta? 🙂

och är det några spec krav, så som äga bilen man kör? 😮

\\ Mathias

det brukar gå att fixa licens på plats men det bästa och smidigaste är ju om du gör det innan på http://www.svenskamotorsportalliansen.se

type_ra
      Deltagare

Snarare tre som kommer och du jobbar på den fjärde. 🙂 Inte mig du ska övertala.. 😀

Ja joo, jag är så jäävla sugen på att prova på bankörning. 😮

Pedersen
        Deltagare

Hej..

Går det att fixa SMA på platts?? Det var någon som skulle kolla detta men det finns ingen ny info om detta ännu….

Mvh
          \\ Mathias

Det ska gå att lösa SMA på plats men priset var tydligen inte klart än.

och är det några spec krav, så som äga bilen man kör? 😮

\\ Mathias

Du behöver inte äga bilen. Däremot måste den gå igenom besiktningen på morgonen (se rubriken ”Fordonet” i inbjudan) samt vara av rätt märke (gissa vilket! ;)).

Jonas.L
          Deltagare

Jag funderar på att komma, Men är man inte säker går det då bra att bara åka dit och betala startavgiften osv.. Eller ska man anmäla dig innan? och isf vart mer än här i forumet..

FiddeFuling
            Keymaster

Vet inte om detta är rätt tråd att fråga men jag gör ett försök..

Har fått rekommendationer om att byta bromsvätska och kolla över klossar och skivor innan man åker på bana.. Nu vet inte jag när bromsvätskan byttes sist, men hur brukar det vara med imprezan? Kommer problemen så fort man säger Mantorp eller brukar det gå smärtfritt?

I mitt fall så skall jag ändå byta hjullager, så passar på att byta bromsvätska också.. men lite nyfiken på hur de brukar vara.

Mvh
              \\ Mathias

Pedersen
              Deltagare

Jag funderar på att komma, Men är man inte säker går det då bra att bara åka dit och betala startavgiften osv.. Eller ska man anmäla dig innan? och isf vart mer än här i forumet..

Ingen föranmälande krävs. Däremot så uppskattar jag om man postar här i tråden om man tänkt köra så jag vet ungefär gir många vi blir.

Vet inte om detta är rätt tråd att fråga men jag gör ett försök..

Har fått rekommendationer om att byta bromsvätska och kolla över klossar och skivor innan man åker på bana.. Nu vet inte jag när bromsvätskan byttes sist, men hur brukar det vara med imprezan? Kommer problemen så fort man säger Mantorp eller brukar det gå smärtfritt?

I mitt fall så skall jag ändå byta hjullager, så passar på att byta bromsvätska också.. men lite nyfiken på hur de brukar vara.

Mvh
                \\ Mathias

Inbromsningen efter långa räkan sker från typ 200 km/h och i nedförsbacke… det är inget bra ställe att upptäcka att man inte har några bromsar. Sen är utfarten från banan väldigt långsam vilket gör att det lätt kokar där också om man legat på lite.
                CHANSA inte. Det kostar inte många kronor med fräsch vätska!

TomK
                Deltagare

Surt att man inte får bilen klar! 🙁
                  Får man komma och kolla som publik??

FiddeFuling
                  Keymaster

Ok.. då låter det smart att ha ett bra bromssystem som man kan lita på =)

Skall göra allt jag kan för att få bilen klar till den 14, känns lite optimistiskt just nu =( annars får det bli nästa träff alternativt komma med kameran och dokumentera när ni andra leker 🙂

\\ Mathias

Pedersen
                    Deltagare

Surt att man inte får bilen klar! 🙁
                      Får man komma och kolla som publik??

Ja absolut! Vi är rätt många som bara åker dit och sparkar däck och snackar sk*t.

dragster
                      Deltagare

Kommer och kör en sväng jag också.

farsan
                        Deltagare

Några fler som åker upp o grillar med oss dagen innan?
                          Freja vandrarhem är bokat för händelsen som vanligt.

Koffe
                          Keymaster

Jag kommer och kör.
                            Osäker på Freja.

josefnalci
                            Deltagare

[COLOR=”Red”]Jag kommer tror jag..:D

kamikaze
                              Deltagare

Besiktingsprotokoll för er som ska köra, skriv ut och fyll i så går det mycket fortare i besiktningen

Datumet har inte Honda lyckats ändra på men stryk det som står och skriv det aktuella för hand
                                http://www.2shared.com/document/jYNsu3X0/besiktnings_protokoll_hpc.html

GT99
                                Deltagare

Hallå. Är det möjligtvis någon som ska till Mantorp som har 2st bakre topmonteringar till en GT liggandes som man skulle kunna få låna ett tag eller köpa för en billig peng?
                                  Alternativt kompletta fjäderben.

Mvh

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 35 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.