Visar 13 inlägg - 31 till 43 (av 43 totalt)
  • Författare
    Zlasher
    Deltagare

Färdbeskrivning till Malmby Fairground! http://malmby-fairground.se/wp-content/uploads/2013/04/malmby_vagbeskrivning.pdf

Ifrån Stockholm kör du mot Södertälje, väl där svänger du av direkt efter motorvägsbron, E20 Mot Göteborg.
      Kör 36 km till avfarten “138Åkers Styckebruk, sväng HÖGER efter avfarten och följ den vägen i 6.5 km. Sväng sedan av HÖGER mot STALLARHOLMEN.
      Efter 1.5 km ska du svänga in HÖGER vid ÅBY in på en grusväg. Följ den vägen 1 km så kommer ni fram till bommarna som leder in på Flygfältet.

Söder ifrån kör ni E20 mot Strängnäs och tar avfart “137Strängnäs S.
      Ta tredje(3) avfarten, alltså VÄNSTER i rondellen. Över motorvägen och rakt fram igenom de 3 nästa rondellerna. Vid den femte rondellen där det bara går att köra rakt fram eller höger svänger ni HÖGER.
      Kör 2 km och sväng VÄNSTER mot STALLARHOLMEN.
      Efter 1.5 km ska du svänga in HÖGER vid ÅBY in på en grusväg. Följ den vägen 1 km så kommer ni fram till bommarna som leder in på Flygfältet.

-L-
      Deltagare

Om man har fler bilar, hur ser det ut med möjlighet att testa andra utöver Subarun? Det är inte ofta det ges tillfälle till så här informella bankörningar…

tommy m
        Deltagare

Hej, för att vara helt säker, kan jag teckna försäkring på plats?
          Vad kosta för 2 dagar?
          Cash kula eller swish?

Bubu
          Deltagare

Hej, för att vara helt säker, kan jag teckna försäkring på plats?
            Vad kosta för 2 dagar?
            Cash kula eller swish?

Mycket bra fråga, jag är också intresserad av det. Behöver man försäkring om man inte vill köra på bana, men man vill testa bara 0-100 på sin egen bil? Måste man ha hjälm då också, eller för bara 0-100 räcker der utan hjälm?

kamikaze
            Deltagare

All körning omfattas av kraven på heltäckande bomullskläder och hjälm.
              Engångs SMA (försäkring) är jag osäker om det gäller hela träffen eller per dag det får någon annan svar på

Zlasher
              Deltagare

Om man har fler bilar, hur ser det ut med möjlighet att testa andra utöver Subarun? Det är inte ofta det ges tillfälle till så här informella bankörningar…

Hej. Vi föredrar såklart att ni ska använda Subarun. Men som betalande medlem ser jag som banträffsansvarig inget hinder för er att använda något av era andra fordon om Subaron inte är tillgänlig:)

Zlasher
                Deltagare

Mycket bra fråga, jag är också intresserad av det. Behöver man försäkring om man inte vill köra på bana, men man vill testa bara 0-100 på sin egen bil? Måste man ha hjälm då också, eller för bara 0-100 räcker der utan hjälm?

Hjälm kravet och heltäckande bomullsklädsel gäller för all typ av körning. Samt även SMA försäkring!

Zlasher
                  Deltagare

All körning omfattas av kraven på heltäckande bomullskläder och hjälm.
                    Engångs SMA (försäkring) är jag osäker om det gäller hela träffen eller per dag det får någon annan svar på

Engångslicens för SMA. (150 kr) Gäller hela träffen!
                    Eller om man väljer att teckna det per år. (500 kr) Smas hemsida har nu en funktion så ni även kan betala med ett sms… = smidigt.
                    http://www.svenskamotorsportalliansen.se/
                    Angående swish så går det att lösa på plats. Vi är många som har swish.

Steewe
                    Deltagare

SMA tecknas per dag. (150 kr)

Är du säker på det? Det kan givetvis ha ändrat sedan jag hade kontakt med SMA, men då gällde engångslicens per event = en helg.

/S

Zlasher
                      Deltagare

Är du säker på det? Det kan givetvis ha ändrat sedan jag hade kontakt med SMA, men då gällde engångslicens per event = en helg.

/S

Nu har jag kollat upp hur det är, och du har helt rätt! Det är Per EVENT så alltså betalas “bara” 150 kr för hela eventet! Jag ändrar i min post.

Koffe
                        Keymaster

Precis som Steewe säger så har enångslicens tidigare täckt körning hela helgen. Toppen att du kollar 🙂

En annan sak värd att nämna är alla bör köra försiktigt på grusvägen förbi villorna innan flygfältet. Vet att det förr varit klagomål från de boende att det buskördes på väg till och från event. Har för mig att det var nära att det blev stopp för motorevent på fältet. Så kör lugnt (tills ni kommer fram) 🙂

//Koffe

Jommie
                          Deltagare

Pratade med Catrin. Här är maten vi får till middag på lördagen:

Antipasto/kallt:
                            Lufttorkad skinka (typ Prosciutto) på blandad salladsbädd
                            Soltorkade tomater
                            Mortadella, salami,
                            Sallad på tomat, lök, oliver, basilikaolja, ruccolasallad, isbergssallad
                            Smör o bröd.
                            Varmt:
                            Loin ribs sous vide (små revbensspjäll) med sweet ´n´ chilisås
                            Grillad kycklingklubba
                            Potatisgratäng

Koffe
                            Keymaster

Låter gott 🙂

Gissar att det inte gick att ordna nån gemensam frukost i år som vi haft de senaste storträffarna?

Visar 13 inlägg - 31 till 43 (av 43 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.