SSC Allmänt snack Träffar Inbjudan till Landskamp mellan SSC & IDCN @ Emmaboda SS

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 109 totalt)
  • Författare
    Zetterlund
    Deltagare

Hej alla glada subaru åkare på båda sidor gränsen.

Med denna inbjudan så bjuds du som medlem av Swedish Subaru Club (SSC) eller Impreza Drivers Club of Norway (IDCN) in till en träff på Emmaboda med körning på Bilsport’s SuperStage bana inkl. tidtagning.
      Träffen kommer att hållas lördagen den 2 juli.

Detta är en första start i ett hoppfullt samarbete mellan klubbarna, jag har även hört på ryktesvägar att SSC folket ska få bekänna färg på norsk mark i vinter.. Norrmännen kanske redan har räknat ut att de inte är snabbas på asfalt? Vem vet..

För att ge detta event lite mer action så kommer det bli totalt 24 startnummer som kommer fördelas på:

• 10 st till SSC
      • 10 st till IDCN
      • 4 st wildcards inbjudna från mig

Märkte att denna fördelning mellan ”lagen” var ett önsketänkande, så det är först till kvarn som gäller. 😉 Och då kommer det alltså bli en vanlig SS körning, men självklart blir det Landskamp stämning över det. :p

Priset för körningen blir 750.- SEK per bil/förare.

Har jag inte minst 20 betalda anmälningar före den 31 maj. Så måste jag tyvärr avboka detta evenemang.
      Anmälan är bindande från den dag jag mottagit betalning och återbetalning kan ej ske. Är det någon som inte kan komma, får ni sälja platsen till någon annan (tex någon på reservlistan som kommer finnas)

Vi kommer då ha tillträde till banan mellan kl.08.00-18.00, körning mellan kl.09.00-17.00 med lunchuppehåll mellan kl.12.00-13.00.

OBS!! Det kommer ske decibelnivå kontroll på bilar som kör och max gränsen är 95dbA.

Det kommer finnas tre kompletterande inlägg i direkt anknytning till detta.
      Som visar betalning information, boende+karta och förhållningsregler på banan.

Zetterlund
      Deltagare

[COLOR=”Red”]Betalnings info:

OBS!! Kontrollera noga så ni skriver rätt kontonummer! Och inte blandar ihop svenska och norska konton!!
        Jag vet att kursen inte är helt korrekt räknad, men med dessa startavgifter så borde allt oförutsett vara inräknat.

Senast den 31 maj måste jag ha 20 betalda startande för att kunna köra detta event.

För SSC medlemmar:

• Körningen för SSC startande, kostar 750.- SEK
        • och ska betalas till följande konto på NORDEA: 4255 00 29735
          Märk inbetalningen med: SS-”forumsnamn”

För IDCN medlemmar:

• Körningen för IDCN startande, kostar 700.- NOK
        • och ska betalas till följande konto: 6060.11.48369
          Märk inbetalningen med: SS-”forumsnamn”

[COLOR=”Silver”]Återbetalning kommer ske till alla deltagare som betalat om körningen ställs in på grund av för få deltagare.

———————————–

[COLOR=”Red”]Boende info:

Då var det dags att komma med Boende info..

Har idag reserverat boende på Moshults Vandrarhem och då totalt 14(20)st sängplatser. Från fredag den 1:a juli till söndag den 3:e juli.
        Fördelat på 3st 2 bäddsrum (går att sova upp till 4 pers i dem) och en ”Stuga” med 8st bäddar.
        (För den som verkligen vill bo ensam så går detta att lösa hälsar de på Moshults) :p

Kostnaden är 160.- SEK per säng/natt och man får då ta med egna sängkläder.

Frukost kommer serveras på lördag och söndag.
        Resterande mat får vi lösa själva och då står grillat högt upp på listan! 🙂

Bokning för boende sker via mig på PM med önskemål vart man sover och info om man har med sig en respektive eller liknande.

Zetterlund
        Deltagare

Anmälnings lista:

Landskämparna:

• eirikoo @ IDCN
          • GT99 @ SSC (r)
          • dragster @ SSC
          • Andersson @ SSC
          • Blackwidow @ SSC
          • Just try @ SSC
          • Garagekungen @ SSC
          • Janne248 @ SSC
          • Kenneth @ IDCN – Hjälper Morten H att flytta, så han oxå kan komma 🙂
          • arellano @ SSC
          • Sjobing @ IDCN (r) – ev krock med GT körning på Rudskogen
          • Davve @ SSC (r) – Bilen är inte klar än…
          • Morten H @ IDCN (r) – Flyttar…
          • Mikke @ SSC (r) – Bilen i delar..
          • hmhaga @ IDCN (r) – ”Track day service” ej gjord än. 🙂
          • Spike @ SSC
          • dj_pelle @ SSC
          • BecciiD @ SSC
          • ThonyCM @ SSC

(r) = reservplats / ej 100% klara & inväntar bekräftelse..

Listan finns på både SSC å IDCN forumet. Kommer fyllas på oberoende av nummer ordning. Startnummer tilldelas vid betalning.

Zetterlund
          Deltagare

Lite baninfo m.m.

DÄCK:
            Har beslutat att däckval är begränsat till ”DOT/E-märkta” gatlegala däck. Så som R-däck och liknande.
            OM någon vill köra med slicks så ska jag utvärdera detta beroende på bil och förare.

Lite regler ang banan:
            (copy från bokningen)
            Vi kommer att gå igenom villkor, regler och den utökade miljöhänsyn som ni som hyresgäst måste iaktta, samt visa
            de lokaler hyresgästen har tillgång till, förutom själva asfaltområdet innanför stängslet och grindar. Hyresgästen tillser
            att deltagande fordon genomför eventuell kylning av bromsar och turboaggregat stationärt. Däcksvärmning bör i
            görligaste mån undvikas eller ske på anvisad plats.
            Vi ber hyresgästen iaktta försiktighet vid körning utanför banområdet för att undvika onödig störning av närboende.

Ljudnivå:
            Som tidigare nämnt så är det 95dB som är ljudgränsen.. Men någon dB över borde vi kunna tillåta.

———————————-
            Själva banan:
            Infosida hos Bilsport

Bilsport Superstage:

• Superstage-banans sammanlagda längd är cirka 2.600 meter.
            • Flygande start i 40 km/h på tvåans växel. Tidtagningen startas då bilens front bryter fotocellerna vid startlinjen (1).
            • Det första kurvpartiet (2) har tvära svängar vilket ofta orsakar understyrning.
            • Nästa kurvparti (3) är betydligt snabbare och medför inte sällan överstyrning.
            • Vid vändpunkten (4) är farten hög och det är lätt att bromsa på sig. Sedan är det samma väg tillbaka, med ett undantag.
            • Av säkerhetsskäl måste bilen passera ytterligare en port på tillbakavägen (5). För sen inbromsning innebär stora problem i den efterföljande vänstersvängen in mot mållinjen (1).

Källa: Johan Eriksson, Bilsport (2010-04-21)

Janne248
            Deltagare

Härligt Zetterlund!

Då jag vill se SSC komma som segrare ur kampen så vill jag ställa mig som förste man på reservlistan om du inte får ihop 10 st snabba.

GT99
              Deltagare

Ställer gärna upp och försvarar klubben

”Listan ska jag försöka hålla uppdaterad i andra inlägget” // Zetterlund

Zetterlund
                Deltagare

Bra bra .. har fyllt på på norska sidan oxå 😉 hoppas det blir jämna ”lag” :p

Garagekungen
                  Deltagare

Har aldrig provat, men ställ upp mig på reservplats (blir väl r2 då efter Janne)…
                    …nått skall man göra på semestern.
                    😀

Vill dessutom inte stå ivägen för alla som åker trimmade bilar 😉

challe
                    Deltagare

Det va ingen bra helg du valde 🙁 dagen efter Iron Maiden och dagen före The Big Four på Ullevi.

alrik
                      Deltagare

Det va ingen bra helg du valde 🙁 dagen efter Iron Maiden och dagen före The Big Four på Ullevi.

Ni får väl vara nyktra på Maiden 🙂

/Mikael – ska till Ullevi den 1 Juli

challe
                        Deltagare

Ni får väl vara nyktra på Maiden 🙂

/Mikael – ska till Ullevi den 1 Juli

Mmmmmmmm, va va det du hette sa du 😀

dragster
                          Deltagare

Ställer gärna upp och försvarar klubben

”Listan ska jag försöka hålla uppdaterad i andra inlägget” // Zetterlund

med reservation för att det inte krockar med något under semestern.
                            Ska dubbelkolla med gumman i kväll.

Zetterlund
                            Deltagare

Nope.. Det var bästa helgen jag kunde få. Annars var det lördagen 8 oktober .. och det känns lite sent 😮

Tyvärr.. men ser gärna att ni kommer förbi ändå 😀

Garagekungen
                              Deltagare

Jag hetsar just nu min yngsta son (Tor) att gå med i klubben och i så fall anmäla sig som reserv.
                                Antingen så kör han ”mamma´s” Legacy kåmbi diesel eller så får han låna min STi…
                                …han har ju redan förnedrat mig i Orsa så varför bryta trenden…
                                😮 😀 !!!

PS.
                                Klart vi måste få ihop 10 piloter som kan slå norrmännen – hur svårt kan det bli…?
                                …Muhahahahaha !!!
                                😀

Zetterlund
                                Deltagare

Jag hetsar just nu min yngsta son (Tor) att gå med i klubben och i så fall anmäla sig som reserv.
                                  Antingen så kör han ”mamma´s” Legacy kåmbi diesel eller så får han låna min STi…
                                  …han har ju redan förnedrat mig i Orsa så varför bryta trenden…
                                  😮 😀 !!!

PS.
                                  Klart vi måste få ihop 10 piloter som kan slå norrmännen – hur svårt kan det bli…?
                                  …Muhahahahaha !!!
                                  😀

Bra taktik där ’Kungen’ 😉 Hoppas han går med och se till att han får låna dieseln ner :p Så du inte blir förnedrad igen 😀

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 109 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.