Ser ju riktigt bra ut, men kan tänka mig att det finns en viss risk att stolen flyttar sig vid en rejäl krock. Då menar jag att släckaren kan påverka handtaget med sig tyngd (tröghet).
Om jag ser rätt och att släckaren bara sitter med klämman i halsen så kommer den flyga loss vid en riktig krock. Det är inte ens något kanske med i det.
Det är sant Adam, i “botten” sitter den ordentligt i hållaren men uppe vid “halsen” är den ju bara iklämd. En ordentlig frontsmäll så finns det varjefall en risk att släckaren ger sig iväg.
Min släckare sitter med ett slags spännband med låsning som enkelt går att knäppa upp. Detta band sitter på hållaren som följde med släckaren. Släckaren köptes i ett gruppköp som Jerry tog tag i om jag inte minns fel, sök på forumet för att få reda på var vi köpte…
Jag grejade gruppköpet via en lokal brandfirma i Västerås och bad om extra special-special stålbandsfäste godkänt för bruk i racebilar. 🙂
Ett vanligt släckarfäste a’la det Manuel kör med skulle jag inte ha vid förarsätet, men det är säkert därför han monterat det på passagerarsidan (jag skulle inte vilja vara passagerare vid en stadig smäll dock 😀 ).