SSC Allmänt snack Allmänt småprat Info om denna GT-00

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    boomer
    Deltagare

Är det ngn som har info om denna GT?
      http://www.garaget.org/?car=147607
      Finns uppe i Kiruna nu.
      Åker nog och kollar på den till veckan.

specialized
      Deltagare

En bil som körts med 3 puckad sinterlamell skulle iaf jag akta mig för, då detta ökar risken ganska markant för växellådsras.
        Sen kan man ju även undra vad man ska ha FMIC till, när man åker med orginalturbo och ladd på 1.1 :rolleyes:

andreaswrx
        Deltagare

var en sådan gt med den färgen från kiruna som var rwd konveterad förra året!
          kanske bör kollas upp

Manor
          Deltagare

Är det ngn som har info om denna GT?
            http://www.garaget.org/?car=147607
            Finns uppe i Kiruna nu.
            Åker nog och kollar på den till veckan.

Bor du i närheten av Kiruna?

boomer
            Deltagare

Jag bor i Gällivare, så jag 13mil till Kiruna.
              Han har köpt en nyrenoverad låda till den och den gamla följer med.
              Nu får ni upplysa mig lite.
              rwd konverterad, vad är det och varför skulle man göra det?

Gilarski
              Deltagare

Jag bor i Gällivare, så jag 13mil till Kiruna.
                Nu får ni upplysa mig lite.
                rwd konverterad, vad är det och varför skulle man göra det?

Rear Wheel Drive (endast bakhjulsdrift) 😉

Kan tänka mig att man konverterar för att köra Drifting.

boomer
                Deltagare

Denna är i detta läge 4×4
                  Men om den varit rwd får jag kolla upp.
                  Men om man haft den rwd, så måste man väl regbesiktiga om bilen till rwd eller?

specialized
                  Deltagare

Han har alltså redan rasat en låda. Oväntat 🙂
                    RWD – rear wheel drive. Att köpa en 4 -wd bil för att sedan bygga om den till rwd, är enligt mig rätt korkat 🙂

Manor
                    Deltagare

…äsch jag lägger en röst på min kombi igen :).

Det var väl en fördel för dig att denna bil fanns i Kiruna, men spontant så låter inte svaren du fått allt för positiva. Det känns som om du köper på dig ett problem. Nuvarande ägaren verkar ha ägt den i hela 4 månader, då verkar väl 11.5 år med samma ägare lite bättre…tycker jag, men jag är ju ”lite” partisk :p.

existenz
                      Deltagare

Bilen ni pratar om är min.
                        bögigt med miniscoop? alla har väl sin egen åsikt om vad som är fin eller inte, tycker man sådär kan man lika gärna hålla tyst istället för att vräka ur sig någon dum och omogen kommentar.
                        Bilen har jag ägt i över 1 år och inte i ”hela” 4 månader som tidigare person skriver.
                        Kopplingen som sitter på nu fungerar aldeles utmärkt och sålänge man kör med vett håller det.

Erok
                        Deltagare

Du tog illa upp, vad roligt och välkommen till internet! 🙂

Jag tänker fortsätta att kalla bajsstyling för första bästa benämning som dyker upp i mitt huvud.

Det är därför man tar det du skriver med ett par nypor salt 😉

Manor
                          Deltagare

Bilen ni pratar om är min.
                            bögigt med miniscoop? alla har väl sin egen åsikt om vad som är fin eller inte, tycker man sådär kan man lika gärna hålla tyst istället för att vräka ur sig någon dum och omogen kommentar.
                            Bilen har jag ägt i över 1 år och inte i ”hela” 4 månader som tidigare person skriver.
                            Kopplingen som sitter på nu fungerar aldeles utmärkt och sålänge man kör med vett håller det.

Sorry, jag läste fel på årtalet…det stod ju 2009 :o.
                            Jag köpte åtminstone min 1999, så 11.5 år stämde åtminstone :p.

specialized
                            Deltagare

Ja, att en sinterkoppling funkar har ingen frågasatt. Det är ju tom. så att den ”funkar” för bra, så att den rasar lådor.

Om du tar dig 5 minuter här och använder sökfunktioen så kommer du inse att sinterkoppling med orginallåda ofta leder till lådras, som du redan har haft ett .

Niklas
                              Deltagare

Du tog illa upp, vad roligt och välkommen till internet! 🙂

Bara för att nivån på negativ kritik rent generellt är otroligt låg på nätet så behöver vi väl inte följa denna mall. SSI är en klubb för alla oavsett om man gillar renodlat racing/rally med antilag eller streetstuk med neon och stereo. Då är det väl bra om vi alla skriver på ett sätt som gör att ingen känner sig eller sina saker smutskastade.

Miniscoop är väl dessutom en av få detaljer man kan sätta på bilens kaross som nog faktiskt fyller en funktion. Nu har jag inga siffror på det men skulle jag gissa det varjefall.

Så, lek nu fint barn… 😎

Turbovin
                                Deltagare

Det var nån som mätt upp 6 grader högre temp under huven med skydden under originalgälarna borttagna så jag är tveksam till att ett miniscoop gör nytta.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.