SSC Allmänt snack Allmänt småprat Info om denna GT-00

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Jodå, jag följer den mallen mer än gärna, och jag kommer aldrig någonsin ändra uppfattning över att stereobyggen och neon inte hör hemma på en Subaru, aldrig!

Niklas menade inte att du ska ändra uppfattning, utan att ”vi alla kan skriva på ett sätt som gör att ingen känner sig eller sina saker smutskastade.” Och det håller jag med om. Det är rätt onödigt att häva ur sig att andras bilar är fula, har ”bögprylar” monterade, att folk har dålig smak som förtjänar att få tänderna utslagna osv..

Niklas
      Deltagare

Det var nån som mätt upp 6 grader högre temp under huven med skydden under originalgälarna borttagna så jag är tveksam till att ett miniscoop gör nytta.

Stora scoopet på huven sitter väl där av en anledning, att leda ner kall(are) luft till en toppmonterad IC. Att ett miniscoop skulle dra ner kall(are) luft till ett öppet luftfilter följer ju samma princip. Istället för att filtret skall suga in luft från motorrummet. Kan inte tänka mig att ett litet scoop skulle innebära att luften blir varmare. Men som sagt, har inte mätt så det är bara spekulationer.

Men som sagt, har man inte öppet filter utan kör på original luftbox ute mot högerskärmen så är det ju meninglöst.

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.