› SSC › Allmänt snack › Träffar › INFÖR: 2-dagars ISTRÄFF Surahammar 25-26 februari 2006
- Detta ämne har 149 svar, 7,016 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 10 månader sedan av
MarieT.
-
FörfattareInlägg
-
24 februari, 2006 kl. 08:12 #140902
ddtox
DeltagareHej Igen!
Skulle bara meddela att jag kommer att infinna mig på Söndag. Finns det någon bra vägbeskrivning dit vi skall vara? ( dålig på Suuuura området ) 😉 Hoppas att inte is’n smälter bort nu då det är varmare ute. Hoppas på en trevlig helg med måga Kokare o mycket sladdande 😛
Väl mött
Leffe
24 februari, 2006 kl. 08:12 #140777SecretAgentMan
DeltagareJag skulle byta vid sjön, det är bar asfalt i stort sett hela vägen dit (5 minuter från Preem), fulldubb är bra vanskliga på den typen av underlag… 😀
Domkraft, elbow grease och fälgkors gäller!
/J – kommer högst troligen att slappbyta i garaget medelst muttermaskin och rulla direkt mot sjön… 😀
24 februari, 2006 kl. 08:23 #140778SecretAgentMan
Deltagarehttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album84/karta_vastersjon.jpg
Karta modell bättre om jag får säga det själv. 😀 Till Sura hittar ni till hoppas jag (Sverigekarta på närmaste bensinmack löser det :D), sedan är det bara att lura ut vart man åker.
/J
24 februari, 2006 kl. 10:23 #140782OzO
DeltagareOroligt att köra när det har varit nollgrader flera dagar. Är isen 35+ tjock över hela? 🙂
Hoppas alla tänker på att parkera långt från varandra… samt åka långt från varandra.
Om det kommer bilar som bara tänker kika på dom som åker (t.ex. fotografer) kan man välan bestämma att dom parkerar utanför sjön, för som det ser ut ser det fullt ut redan nu.
Nervös… vattenfobi… :+ 🙂
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::24 februari, 2006 kl. 11:31 #140794Blocken
Deltagarehttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album84/karta_vastersjon.jpgKarta modell bättre om jag får säga det själv. 😀 Till Sura hittar ni till hoppas jag (Sverigekarta på närmaste bensinmack löser det :D), sedan är det bara att lura ut vart man åker./J
Jösses sicken hård karta! :+
/Black – tar med badkläder och cyklop
24 februari, 2006 kl. 12:38 #140860MarieT
DeltagareDags för en lägesrapport:
Isen är tjock, mellan 35-40 cm kärnis, så den kommer att hålla. Idag är det däremot mycket vatten på isen på grund av det milda vädret. Det ska bli minusgrader i natt och hela helgen, och kallast på söndag, enligt SMHI. Så vi håller tummarna för att det fryser på.Sjön är stor och banan ligger i andra änden från påfarten, med en ganska lång plogad transportsträcka från stranden till depån. De som kommer och tittar får parkera någonstans bredvid transportsträckan, i snön, och gå sista biten. Möjligheterna att parkera bredvid sjön är ganska begränsade.
Det kommer att vara extra viktigt att parkera med avstånd till nästa bil om det är vatten och blötsnö på isen. Det är tungt i sig. Visserligen ska 35-40 cm is hålla för bra mycket, men för att vara på den säkra sidan… Detta kan inte nog poängteras, oavsett hur vädret ser ut, och jag ber alla att ha respekt för isen.
OM det skulle skita sig på grund av för mycket plusgrader så håller vi på att spåna på alternativ. Har ni några förslag på vad man skulle kunna göra – shoot! Det som finns till buds är vintriga skogsvägar, bowling, bilmuseum i Köping, krokvägar, möjligtvis också andra sjöar exempelvis i Kolsva.
Påminnelser:
Grillar kommer att finnas på isen. Ta med det ni vill lägga på grillen själva, inklusive tillbehör som ketchup och sånt. Restauranger, pizzerior och sånt finns inne i Surahammar, bara någon kilometer från isen.
Skippa kaffetermosen – kaffemaskin finns!
Bra att ha med: bogserlina, snöspade och varma/vattentåliga dojjor. 🙂/Marie
24 februari, 2006 kl. 15:07 #140894Sura
DeltagareJerry!!!!
Är du inte riktigt nykter???
Ta en titt på din karta en gång till.
Det verkar dumt att åka på Östersjön när banan ligger på Västersjön 😀
På söndag tittar jag ut på sjön och fotar och snackar lite skit.
Sen om någon skulle få något mindre haveri, och behöver laga tillfälligt så kan jag ställa upp så gott det går..Jag brukar kunna vara en blandning av ”Mulle Meck” & ”Mc Gyver” 😛
På lördag ska jag oxå köra israce, dock med veteran moppar :7 :7
24 februari, 2006 kl. 17:19 #140883tendency
DeltagareMin pil är omskodd och klar för isäventyr, jag hoppas inte att
det skiter sig pga vädret, då jag bara har isdäck. Hörs imorn!http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/%F6vrigt/SSI_OO_ICE_KARTA.jpg
24 februari, 2006 kl. 17:24 #140779SecretAgentMan
DeltagareJerry!!!!Är du inte riktigt nykter???Ta en titt på din karta en gång till.Det verkar dumt att åka på Östersjön när banan ligger på Västersjön 😀 På söndag tittar jag ut på sjön och fotar och snackar lite skit.Sen om någon skulle få något mindre haveri, och behöver laga tillfälligt så kan jag ställa upp så gott det går..Jag brukar kunna vara en blandning av ”Mulle Meck” & ”Mc Gyver” 😛 På lördag ska jag oxå köra israce, dock med veteran moppar :7 :7
Inte är jag onykter än, pilen syftar på 252:an. 😀
/J – snart mindre onykter.
24 februari, 2006 kl. 17:24 #140816jraberg
DeltagareAlien, hur stora är papprören? du bor väl nästgårds? så det vore ju praktiskt om jag kunde ta hem dem så kan du hämta när du har tid..-JR
Ca 30 papprör, går finfint in i Kokarn :)/Black – rörgubbeMin STi
30 😮 hmm, jaja vi får väl stampa på dem vettja. Har inte fullt så mkt utrymme kvar i räsern me isdäcc, våtdräkt,flytväst,nödraketer,kameror,dv band,datorväskor,reservdunkar,domkraft,mutterdragare o en pall snysdosor 😉 😛 😛
Ses imorrn!
-Laddad o på gott humör
24 februari, 2006 kl. 18:05 #140795Blocken
DeltagareAlien, hur stora är papprören? du bor väl nästgårds? så det vore ju praktiskt om jag kunde ta hem dem så kan du hämta när du har tid..-JR
Ca 30 papprör, går finfint in i Kokarn :)/Black – rörgubbeMin STi
30 😮 hmm, jaja vi får väl stampa på dem vettja. Har inte fullt så mkt utrymme kvar i räsern me isdäcc, våtdräkt,flytväst,nödraketer,kameror,dv band,datorväskor,reservdunkar,domkraft,mutterdragare o en pall snysdosor 😉 😛 😛 Ses imorrn!-Laddad o på gott humör
Inget socker? :+
/Blakk
24 februari, 2006 kl. 18:18 #140817jraberg
Deltagarejo just det tack!
socker, paella, kritha … ..😀
24 februari, 2006 kl. 18:20 #140796Blocken
Deltagarejo just det tack!socker, paella, kritha … .. 😀
Tag med mikrofon och en karta stark så ska du få höra noter… :+
/Blocken.es
24 februari, 2006 kl. 18:44 #140876HAEN
DeltagareAllt lastat å klart för resa imorgon.Hoppas det blir lite kallare nu så de blir bra på sjön imorgon.
Syns imorgon Mvh/Håen (Med isdäck för första gången)
25 februari, 2006 kl. 09:56 #140829Lt Dan
DeltagareFanken, har gått å blivit sjuk så jag dyker inte upp 🙁
/ltd
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”INFÖR: 2-dagars ISTRÄFF Surahammar 25-26 februari 2006” är stängt för nya svar.