› SSC › Allmänt snack › Träffar › INFÖR: 2-dagars ISTRÄFF Surahammar 25-26 februari 2006
- Detta ämne har 149 svar, 7,016 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 10 månader sedan av
MarieT.
-
FörfattareInlägg
-
17 februari, 2006 kl. 22:12 #140852
MarieT
DeltagareJajemän, bara en vecka kvar! 🙂
I morgon är det plogning och strukturering av banan.
Det har varit kallt, som SGM säger, med minst -5 flera
dagar i sträck. Förhållandena ser bara fina ut!Plura: Det är inte obligatoriskt med hjälm.
/Marie
18 februari, 2006 kl. 14:19 #140830PO
DeltagareArellano (bara isåka Lördag, ingen middag, inget boende, 1 pers)KLAR
SGM (isåka + middag 2 pers) SVINKLAR
Modulated (isåka + middag 1 pers)KLAR
Ozo (isåka, ingen middag) KLAR
jraberg (isåka 1 pers) KLAR
Daniel83 (isåka + middag 2 pers) KLAR
Legacy-Larsa (isåka + middag 1 pers)KLAR-KLAR!
Plura (isåka Lördag + middag 3 pers) KLAR
Alrik (isåka Söndag, ingen middag, inget boende) KLAR
Grusdraparn (isåka + middag 2 pers + boende 2 pers) KLAR HAR BOKAT
Simo,Ulrik Simonsson (isåka + middag 1 pers + boende 1 pers) KLAR HAR BOKAT
Jeppe (isåka + middag 1 pers + boende 1 pers)KLAR har bokat middag och rum
Mr Walle (isåka + middag 1 pers + boende 1 pers KLAR har bokat middag och rum
Kenneth (isåka, ingen middag, inget boende) KLAR
Michael Wiklundh (isåka Lördag, ingen middag, inget boende) KLAR
Tendency, Jerry (isåka, ingen middag, inget boende) KLAR
SPiKE (isåka, middag 2 pers, boende 2 pers) KLAR HAR BOKAT
grim (isåka, middag, boende) KLAR HAR BOKAT
Blocken (enbart isåka söndag) KLAR
BjörkmansMange (enbart isåka söndag) KLAR
PO (enbart isåka lördag) KLAR//PO
18 februari, 2006 kl. 14:32 #140871HAEN
DeltagareArellano (bara isåka Lördag, ingen middag, inget boende, 1 pers)KLARSGM (isåka + middag 2 pers) SVINKLARModulated (isåka + middag 1 pers)KLAROzo (isåka, ingen middag) KLARjraberg (isåka 1 pers) KLARDaniel83 (isåka + middag 2 pers) KLARLegacy-Larsa (isåka + middag 1 pers)KLAR-KLAR!Plura (isåka Lördag + middag 3 pers) KLARAlrik (isåka Söndag, ingen middag, inget boende) KLARGrusdraparn (isåka + middag 2 pers + boende 2 pers) KLAR HAR BOKATSimo,Ulrik Simonsson (isåka + middag 1 pers + boende 1 pers) KLAR HAR BOKATJeppe (isåka + middag 1 pers + boende 1 pers)KLAR har bokat middag och rum Mr Walle (isåka + middag 1 pers + boende 1 pers KLAR har bokat middag och rumKenneth (isåka, ingen middag, inget boende) KLARMichael Wiklundh (isåka Lördag, ingen middag, inget boende) KLARTendency, Jerry (isåka, ingen middag, inget boende) KLARSPiKE (isåka, middag 2 pers, boende 2 pers) KLAR HAR BOKATgrim (isåka, middag, boende) KLAR HAR BOKATBlocken (enbart isåka söndag) KLARBjörkmansMange (enbart isåka söndag) KLAR HAEN (isåka lördag med 1 passagerare)Klar
18 februari, 2006 kl. 14:41 #140872HAEN
DeltagareKlar endast isåka lördag!
19 februari, 2006 kl. 09:48 #140853MarieT
DeltagareDags för en lägesrapport! 🙂
Igår fick vi hjälp med plogning av en bana och depå. Det finns numera två banor på sjön,
en gammal som är plogad förra helgen och vår. Den gamla är smal med hårda vallar,
medan vår är bred, fin och har pudersnövallar… 🙂Isen är runt 30 cm och i bra skick. Det knakade knappt ens när den 3,5 ton tunga traktorn
brummade runt på den. Det är fortfarande minusgrader så det ser bra ut.Hoppas att det inte snöar för mycket under veckan. Men är det så, så är vår plogare inte
omöjlig att komma och skrapa igen. Så ni som bor nära, nu har ni läge att tjuvträna i veckan… 😉
OM ni kommer och tränar i veckan, strunta gärna i isdäcken då, så att isen håller sig fin
till helgen och inte blir utnött./Marie
19 februari, 2006 kl. 09:56 #140771SecretAgentMan
DeltagareDet är ordning på dig, kanon!
Är det nedfart från 252:an nuförtin’, eller vid pumphuuäääsäää?Vilda rykten säger att KN är lelle svinsugen…
/J – kanske smyger ned och kikar lite…
19 februari, 2006 kl. 10:10 #140803simo
DeltagareLille klar…ska bara slute jobbe
Hoppas på att det blir lite träning mot slutet av veckan, dock inte på denna isn 😉
/U – börjar få grus i ögonen
19 februari, 2006 kl. 10:40 #140838Tallen
Deltagare”Vår” bana ligger så att säga bakom den gamla banan, så håll till
höger när du kommer ner på isen. Då kommer du att åka en bit på den gamla banan sedan kommer du till depån på våran bana. Den är gjord för att åkas moturs. Den är lagd av mig med en tysk fläskwagen men den funkar nog till kokare oxå 😉Nedfarten är i år från 252:an, längre mot Hallsta-hållet. Det står Ståltorp på en skylt alldeles vid infarten.
/D
19 februari, 2006 kl. 12:13 #140866daniel83
DeltagareJag längtar tills på lördag. :7 :7
//Daniel
19 februari, 2006 kl. 13:17 #140873HAEN
DeltagareJag me,det blir min första isträff ska bli kul att åka lite.
19 februari, 2006 kl. 15:21 #140879tendency
DeltagareMarieT
Så ni som bor nära, nu har ni läge att tjuvträna i veckan… 😉 OM ni kommer och tränar, strunta gärna i isdäcken då, så att isen håller sig fin till helgen och inte blir utnött./Marie
Synd att man inte har några vanliga vinterdäck då! 😉Men man kanske kan brumma litegrann (& försiktigt)
med isdäcken? Är isdäcksoskuld, så jag gasar lugnt.19 februari, 2006 kl. 15:59 #140893Sura
DeltagareBanan är KANON!!
Jag och Tallarna var ute igår kväll och provade lite försiktigt bara….
Och alla vet väl hur det brukar sluta:-(
Varför kolla banan lite lungt ett varv först, näää, full pedal när det blev ett snabbare parti som naturligtvis avslutades ned en vänster nyp…
Avåkningen var ett faktum..
Ca 90 blås genom en plogvall som var 4 dm hög, och min enda tanke var att jag vägrar skotta mig tillbaka till banan.
Så det blev till att tagga ner ett hack, och hålla stumt ut i lös snön, och gissa åt vilket håll jag skulle.
Det bromsade bra i lös snön, men jag hittade ut till banan igen.
Om ni åker av och det är lös snö så gäller bara:
”STAKA PÅ, STAKA PÅ” !!!!
Ps. Snö skyffeln ligger alltid med vintertid.
20 februari, 2006 kl. 07:47 #140804simo
DeltagareNu tycker jag allt att ni får sluta gnugga is…måste ju finnas några cm kvar till helgen.
/U
20 februari, 2006 kl. 08:02 #140772SecretAgentMan
DeltagareHmmm…. -1 och gråmulet….allt för att ordna kompakta vallar att stötta i. 😀
KN – Vad tycker du, skall jag åka ned och ta ett par varv? :9/J
20 februari, 2006 kl. 08:07 #140805simo
DeltagareVa f_n…om ni nu ändå ska dit kan ni la skriva noter iaf… 😉
/U – inte alls sugen..
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”INFÖR: 2-dagars ISTRÄFF Surahammar 25-26 februari 2006” är stängt för nya svar.