› SSC › Allmänt snack › Träffar › INFÖR: 2-dagars ISTRÄFF Surahammar 25-26 februari 2006
- Detta ämne har 149 svar, 7,016 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 10 månader sedan av
MarieT.
-
FörfattareInlägg
-
22 februari, 2006 kl. 22:28 #140858
MarieT
DeltagareEn till bana är en bra tanke, jag ska se vad vår vän plogar’n kan göra. Jag kan inte lova nåt, det är tung snö och kort varsel.
Parkering på sjön – sjön är stoooor som tur är, så det finns plats att parkera lite här och var. Depån är stor redan nu, men ska plogas upp till den dubbla storleken i morgon eller på fredag.
Banan ska också plogas en gång till, det har kommit en del snö och en del *hrrrmmm*… avåkningar… 😉 har släpat ut lite snö på banan också.Lotta, klart att du ska komma och visa vart skåpet ska stå… 😉
Lägesrapport för övrigt:
isen är 35 cm tjock. Det har varit lite milt idag med en skvätt regn, i morgon ser det ut att bli sammalika. Det innebär att vallarna kommer bli hårdare när det fryser på igen. De säger att det ska bli kallt igen i helgen iaf.
Vallarna är inte så jättehöga just nu, men de är tillräckliga för att hänga audisar på underredet… *s* De sjunker väl hur som helst ihop nu i mildvädret.G’natt!
/Marie
22 februari, 2006 kl. 23:18 #140880tendency
DeltagareNu fyller jag i de som anmält sig sent, men som inte
kopierat listan och lagt till sig själva. 27 ekipage!Arellano (bara isåka Lördag, ingen middag, inget boende, 1 pers)KLAR
SGM (isåka + middag 2 pers) SVINKLAR
Modulated (isåka + middag 1 pers)KLAROzo (isåka, ingen middag) KLAR
jraberg (isåka 1 pers) KLAR
Daniel83 (isåka + middag 2 pers) KLAR
Legacy-Larsa (isåka + middag 1 pers)KLAR-KLAR!
Plura (isåka Lördag + middag 3 pers) KLAR
Alrik (isåka Söndag, ingen middag, inget boende) KLAR
Grusdraparn (isåka + middag 2 pers + boende 2 pers) KLAR HAR BOKAT
Simo,Ulrik Simonsson (isåka + middag 1 pers + boende 1 pers) KLAR HAR BOKAT
Jeppe (isåka + middag 1 pers + boende 1 pers)KLAR har bokat middag och rum
Mr Walle (isåka + middag 1 pers + boende 1 pers KLAR har bokat middag och rum
Kenneth (isåka, ingen middag, inget boende) KLAR
Michael Wiklundh (isåka Lördag, ingen middag, inget boende) KLAR
tendency, Jerry (isåka, ingen middag, inget boende) KLAR
SPiKE (isåka, middag 2 pers, boende 2 pers) KLAR HAR BOKAT
grim (isåka, middag, boende) KLAR HAR BOKAT
Blocken (enbart isåka söndag) KLAR
BjörkmansMange (enbart isåka söndag) KLAR
PO (enbart isåka lördag) KLAR
TOMAS (isåka lörd & sönd,middag 1 pers, boende 1 pers) bokad & klar.
HAEN (endast isåka lördag) Klar
*Adam K (isåka endast Lördag, ingen middag, inget boende) verkar som att jag kan komma! -Flyget ska bokas för Söndag morgon
Janne (endast fotografering lördag + hämtning av Tire-väskor +lämning av krängare)
Patrik K (endast isåka lördag) KLAR
KassaMannen (isåka + 1 middag + 1 boende + 1 frukost) KLAR har bokat frukost middag och rum
Lotta (endast isåka lördag) KLAR/Jerry – ordning och reda
22 februari, 2006 kl. 23:29 #140881tendency
DeltagareIgår var det +2.8 grader i Sura och det föll till en början
snöblandat regn, för att slutligen börja duggregna.Det blöter upp snövallarna runt banan, och fryser det på,
så lär vi ha betongvallar! Finns det någon möjlighet att
kunna skövla vallarna med traktor idag kanske?EDIT: Läste nu att Marie redan hade skrivit om detta. 🙂
Men när banan ändå ska plogas idag kan ni väl mosa
vallarna en aning IFALL dom inte skulle sjunka bort?23 februari, 2006 kl. 07:51 #140908Patrik K
DeltagareJorå… 13 mil på 95 liter… 😮 :+/BlackMin STi
Sicken fin bränsleekonomi =) Ja nu har det trillat in flis så det finns stor risk för att det blir åka av…
Mr. Black! Tack för tipset med Tiretot (eller vad det hette) har beställt 3 set i förebyggande syfte =)) Blir väl till att leta Golffälgar o isdäck i slutet av säsongen här..
Tack Marie och alla ni andra som dragit igång denna träff!
23 februari, 2006 kl. 07:52 #140818GRID
DeltagareÄr det inte bättre att försöka få banan plogad på lördag morgon isf?
Jag kanske kommer om det inte är hårda vallar iaf, är det svårt att hitta till sjön (har aldrig varit i surahammar förut) om man inte är där direkt på morgonen när ni sammlas?23 februari, 2006 kl. 09:17 #140828Lt Dan
DeltagareArellano (bara isåka Lördag, ingen middag, inget boende, 1 pers)KLAR
SGM (isåka + middag 2 pers) SVINKLAR
Modulated (isåka + middag 1 pers)KLAR
Ozo (isåka, ingen middag) KLAR
jraberg (isåka 1 pers) KLAR
Daniel83 (isåka + middag 2 pers) KLAR
Legacy-Larsa (isåka + middag 1 pers)KLAR-KLAR!
Plura (isåka Lördag + middag 3 pers) KLAR
Alrik (isåka Söndag, ingen middag, inget boende) KLAR
Grusdraparn (isåka + middag 2 pers + boende 2 pers) KLAR HAR BOKAT
Simo,Ulrik Simonsson (isåka + middag 1 pers + boende 1 pers) KLAR HAR BOKAT
Jeppe (isåka + middag 1 pers + boende 1 pers)KLAR har bokat middag och rum
Mr Walle (isåka + middag 1 pers + boende 1 pers KLAR har bokat middag och rum
Kenneth (isåka, ingen middag, inget boende) KLAR
Michael Wiklundh (isåka Lördag, ingen middag, inget boende) KLAR
tendency, Jerry (isåka, ingen middag, inget boende) KLAR
SPiKE (isåka, middag 2 pers, boende 2 pers) KLAR HAR BOKAT
grim (isåka, middag, boende) KLAR HAR BOKAT
Blocken (enbart isåka söndag) KLAR
BjörkmansMange (enbart isåka söndag) KLAR
PO (enbart isåka lördag) KLAR
TOMAS (isåka lörd & sönd,middag 1 pers, boende 1 pers) bokad & klar.
HAEN (endast isåka lördag) Klar
*Adam K (isåka endast Lördag, ingen middag, inget boende) verkar som att jag kan komma! -Flyget ska bokas för Söndag morgon
Janne (endast fotografering lördag + hämtning av Tire-väskor +lämning av krängare)
Patrik K (endast isåka lördag) KLAR
KassaMannen (isåka + 1 middag + 1 boende + 1 frukost) KLAR har bokat frukost middag och rum
Lotta (endast isåka lördag) KLAR
LTDan (Titta på, middag 1 pers, boende 1 pers) KLAR HAR BOKAT/LtDan
23 februari, 2006 kl. 10:14 #140859MarieT
DeltagareÄr det inte bättre att försöka få banan plogad på lördag morgon isf?Jag kanske kommer om det inte är hårda vallar iaf, är det svårt att hitta till sjön (har aldrig varit i surahammar förut) om man inte är där direkt på morgonen när ni sammlas?
Jag har inte hjärta att jaga upp vår traktorförare för att ploga banan igen klockan sju en lördagmorgon… Han ställer upp på sin fritid och gör ett kanonjobb med glatt humör. När jag pratade med honom sist hade han tid att ploga på fredag (i morgon), och det anser jag är tillräckligt.
Banan är förövrigt redan plogad en gång, så vallarna finns redan på plats.Om du kommer senare så är det inte så svårt att hitta till sjön. Jag antar att du isf kommer via riksväg 66 från Västerås. Kör då igenom Surahammar och sikta på väg 252 mot Hallstahammar. Några kilometer från Surahammar ligger Västersjön på höger sida av vägen, strax efter en liten by som heter Borgåsen. När du har sjön på höger sida åker du i en ganska lång vänsterböj med räcke på högra sidan. När räcket tar slut finns en liten väg till höger, strax innan en skylt där det står Ståltorp. Kör ner där så kommer du ut på sjön.
/Marie
23 februari, 2006 kl. 20:03 #140867daniel83
DeltagareHur är det med grill??
Ska man ta med sig grill?
eller blir detbrasa?//Daniel – Bilen inne hos Autotec
23 februari, 2006 kl. 20:10 #140776SecretAgentMan
DeltagareGrillar kommer finnas på plats. 🙂
/J
23 februari, 2006 kl. 21:42 #140815jraberg
DeltagareGrillar kommer finnas på plats. :)/J
o i värsta fall lite överallt runt banan 😀
Marie, vi ska väl skramla ihop lite pengar till plogarn för allt jobb?
Alien, hur stora är papprören? du bor väl nästgårds? så det vore ju praktiskt om jag kunde ta hem dem så kan du hämta när du har tid..
-JR
23 februari, 2006 kl. 22:16 #140793Blocken
DeltagareAlien, hur stora är papprören? du bor väl nästgårds? så det vore ju praktiskt om jag kunde ta hem dem så kan du hämta när du har tid..-JR
Ca 30 papprör, går finfint in i Kokarn 🙂
/Black – rörgubbe
23 februari, 2006 kl. 23:25 #140882tendency
Deltagarejraberg
Marie, vi ska väl skramla ihop lite pengar till plogarn för allt jobb? -JRDen tanken har cirkulerat i mitt huvud idag. Men då tycker jag att
Marie också ska ha något. Hon har ju ordnat & fixat en hel del.Det här borde vi egentligen ta på plats utan deras vetskap. 😉
24 februari, 2006 kl. 07:19 #140909Patrik K
DeltagareTusan! =)
Detvbörjar ju kyla på lite nu, hoppas det fortsätter så vi slipper köra runt i en enda issörja, vore ju synd.
Tycker med vi ska skramla, eller hur?
Väl synes vid macken i Sura, det var väl kl.10.00?
Ha de! / P
24 februari, 2006 kl. 07:52 #140810simo
DeltagareEn tur till Mocomp för att hämta lite pumpar, sedan bär det av norrut! :7
/Ulrik – i Götet är de -2
24 februari, 2006 kl. 08:01 #140888Plura
DeltagareInte många timmar kvar på jobbet nu tills man styr mot första målet, Västerås. Blir ett par timmar i bilen med rallydubben väntandes på lite skoj.
Ni som byter till rallydubb gör ni det vid macken eller sker det vid sjön, vet inte hur långt det är mellan sjön och macken? Ingen risk att fabror blå står och har invändningar angående däcken på vanlig väg och drygar ut helgkassan, är ju ett par bilar.
/Pelle – börjar bli lite pirrig i magen inför första riktiga träffen med SSI
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”INFÖR: 2-dagars ISTRÄFF Surahammar 25-26 februari 2006” är stängt för nya svar.