SSC Allmänt snack Träffar Inför: Custom Motor Show 2011. Förslagslådan! Mycket läsning…

• Detta ämne har 34 svar, 4,201 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av Andersson.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 35 totalt)
  • Författare
    Markus
    Deltagare

Hej alla glada Subaru-nördar!

Jag tar friheten att starta denna tråd för att under halvlösa tyglar kunna spåna fram bra idéer.

Jag har växlat några idéer med Mr Konjak om vår monter under Bilsport Performance & Custom Motor Show 2011 och vi vill ha hjälp med förslag på hur vi ska marknadsföra den ”nya” klubben på mässan. Intresset är svalt… Att hans STI ska stå där verkar vara enda förslaget just nu då alla hk-monster inte verkar klara :p

Styrelsen tycks inte ha många officiella åsikter om hur detta skall genomföras förutom att vi ska visa banåkarintresset tillsammans med kartellen. Det håller jag fullständigt med om men vi på SSC kan faktiskt mer än så! Vi bör inte ha några problem med att visa att vi är den trevligaste klubben att vara med i samt att vi även är bäst på aktiviteter som inte kräver R-däck. Exempelvis ölkvällar, spelkvällar, studiebesök på rallysträckor och möjligen besök hos fjäderbenstillverkare 😉

Hela första kvartalet av 2011 har varit väldigt sömnigt i klubben. Många har (inklusive mig själv) uppenbarligen väldigt hektiska dagar med jobb och familjeliv men det börjar bli bråttom att planera upp mässan nu! Jag anser att detta är väldigt viktigt för oss. Vi har startat upp en bredare klubb som få känner till och behöver få ut budskapet klart och tydligt. Bilsportsmässan är årets bästa möjlighet till det! Låt oss göra något extremt bra av detta!

Tyvärr har vi ännu ingen information om hur stor yta vi får tilldelad samt om vi har vägg bakom eller inte men jag kan nästan tänka mig att bygga en timmerstuga om så krävs 🙂

En idé som kom upp är att ha en TV/dator/projektor som visar filmer/bilder från banträffar och allmän gemenskap. Bilder behöver vi hjälp med att välja ut sen. En möjlighet kanske rent av är att få lite hjälp av Subaru Nordic att plocka fram reklamfilmer för olika Subaru-modeller för att visa på en andra skärm, banderoller mm. Finns det inget förbud inom kartellen gällande detta så ser jag gärna lite renodlade Subaru-prylar också och inte bara SSC. Det lyfter besökarnas intryck om klubben och höjer professionaliteten. Subaru kan knappast ogilla detta om de får vara med och tycka till. Rowbean verkar ha bäst kontakt där och kan säkert ha en givande diskussion med dem angående hjälp på/inför mässan (om vi mutar honom med hans favoritgodis). Crippe kan säkert ha pratat med dem också en del. Spelar egentligen inte så stor roll vem som gör det, bara det blir gjort…

Det har förts diskussioner om att man till lågt pris ska kunna köpa sig en SSC-tröja att ha i montern. Det hoppas jag blir av och jag beställer en i medium nu direkt! 🙂

Släng upp möjliga och omöjliga förslag här i tråden. Alla rader som kan leda fram till en idé hos dig själv eller någon annan är bra! Jag har fler idéer men ser gärna lite förslag från resten av klubben innan jag publicerar dem…

Mvh
      Markus

PS. Förslag till styrelsen: Sätt upp en synlig banner på subaruclub.se med en uppmaning om att besöka vår monter på mässan. Vi behöver också försöka locka över alla på ”Svenska Subarist-forumet” till vårat forum och klubb istället…

Vince
      Keymaster

Släng upp möjliga och omöjliga förslag här i tråden. Alla rader som kan leda fram till en idé hos dig själv eller någon annan är bra! Jag har fler idéer men ser gärna lite förslag från resten av klubben innan jag publicerar dem…

Mvh
        Markus

Ett par idéer:
        Som du skrev så vore det bra om man fick lite hjälp från Subaru Nordic men även mer lokala Subaru handlare skulle kanske kunna ställa upp. Jag kan kolla med min Subaru handlare om de skulle kunna tänka sig att ställa upp med lite give aways eller liknande.

Vad sägs om att starta en FB grupp?

Även om ingen HK monster verkar vara färdig så kanske har nån utav de som håller på att bygga några bilder på projektet samt lite data på vad målet är med bygget. Finns det nåt sånt så borde det också visas på skärm eller poster.

Janne248
        Deltagare

Styrelsen tycks inte ha många officiella åsikter om hur detta skall genomföras förutom att vi ska visa banåkarintresset tillsammans med kartellen.

Låter som styrelsen inte bryr sig när du skriver så vilket jag tycker är tråkigt.
          Styrelsen ville gärna att SSC skulle visas upp med sina kamrater i Kartellen. Dock försöker alla i styrelsen jobba med just precis kartellen träffarna, storträff 2011, få ordning på webben, underlag till revisorer, deklaration till 2/5, osv osv varvid vi önsakade att en person drev detta. Då var vår åsikt att den personen också står dför idéerna och kör racet. Styrelsen backar upp med kontakter, material etc. Bla jobbar vi på att få fram två SSC banderoller till mässan…

Rowbean
          Deltagare

Håller med Janne där faktiskt, klart att om någon frivillig finns så underlättar det för styrelsen, men ska vi övriga i klubben kunna hjälpas åt att sätta ihop en monter till Elmia, så bör vi ju få all information? Hur stor är montern? Tider? Etc.

Utan grundinfo blir det till att gissa sig till en färdig monter, vilket är väldigt svårt.
            Sen vad det gäller material, så kan jag helt klart höra med Subaru Nordic, och dessutom bistår vi med lite material här ifrån Hörbybil, såsom lite magasin och lite banderoller med subaruloggor.

Banderollerna för klubben jobbar jag på, men jag behöver få feedback, jag mailar dig förslag Janne.

Vi måste ju kunna spela i samma band utan att spela olika låtar!

Markus
            Deltagare

Låter som styrelsen inte bryr sig när du skriver så vilket jag tycker är tråkigt.
              Styrelsen ville gärna att SSC skulle visas upp med sina kamrater i Kartellen. Dock försöker alla i styrelsen jobba med just precis kartellen träffarna, storträff 2011, få ordning på webben, underlag till revisorer, deklaration till 2/5, osv osv varvid vi önsakade att en person drev detta. Då var vår åsikt att den personen också står dför idéerna och kör racet. Styrelsen backar upp med kontakter, material etc. Bla jobbar vi på att få fram två SSC banderoller till mässan…

Jag tror säkert att styrelsen bryr sig men det har faktiskt varit lite dåligt med information om vad som händer den senaste tiden. Det är jag inte ensam om att tycka och det behöver komma fram så konstruktivt det går. Ditt inlägg om medlemskap och Pedersens banträffskalender är det enda jag sett under 2011. Bra trådar absolut. Jag är inte otacksam, gnällig eller besviken på något sett då jag är fullt medveten om att tid är en bristvara för alla då det är mycket som skall ordnas inom en liten budget. Jag kan göra banners, designa trycksaker, programmera lite web m m men det är styrelsen som behöver delegera ut jobb de inte hinner utföra och förmedla önskemål. Det anser jag kan förbättras och det står jag för. Möjligen under en medlemsdel som inte är helt öppen på forumet men det är en fråga för en annan gång.

Det glädjer mig mycket att det händer lite i kulisserna! Låter kalas med banderoller! Jag har en vän som jobbar som knallare, de säljer mössor med Subaru-dekaler ibland och ska förmodligen vara på mässan. Ska kolla vad de har på lager i Subaru-väg och se vad jag kan styra upp.

Att klå de andra klubbarna på bana är kul, men att dominera även på mässor vore ännu roligare 😉

Rowbean
              Deltagare

Jag tror säkert att styrelsen bryr sig men det har faktiskt varit lite dåligt med information om vad som händer den senaste tiden. Det är jag inte ensam om att tycka och det behöver komma fram så konstruktivt det går. Ditt inlägg om medlemskap och Pedersens banträffskalender är det enda jag sett under 2011. Bra trådar absolut. Jag är inte otacksam, gnällig eller besviken på något sett då jag är fullt medveten om att tid är en bristvara för alla då det är mycket som skall ordnas inom en liten budget. Jag kan göra banners, designa trycksaker, programmera lite web m m men det är styrelsen som behöver delegera ut jobb de inte hinner utföra och förmedla önskemål. Det anser jag kan förbättras och det står jag för. Möjligen under en medlemsdel som inte är helt öppen på forumet men det är en fråga för en annan gång.

Det glädjer mig mycket att det händer lite i kulisserna! Låter kalas med banderoller! Jag har en vän som jobbar som knallare, de säljer mössor med Subaru-dekaler ibland och ska förmodligen vara på mässan. Ska kolla vad de har på lager i Subaru-väg och se vad jag kan styra upp.

Att klå de andra klubbarna på bana är kul, men att dominera även på mässor vore ännu roligare 😉

WORD taway, samtidigt är det så, att har man en roll inom en förening så bör man ju ha tid, sen tycker jag att vi som medlemmar ska hjälpa till och bidra med våra förslag, samt även producera! En sådan enkel grej som jag tagit på mig, att sätta ihop våra visitkort och banderoller, ack så lite, men ändå tar det tid.(klappar mig själv på huvudet).

Vi ska hjälpas åt i klubben, det gynnar vår gemenskap om vi strävar mot samma mål, att vara Sveriges bästa klubb 😉

Back to work

Pedersen
                Deltagare

Lite kort ang. mässan så är det inte Ssc som har montern utan det är banträffssamarbetet.
                  Det är alltså en gemensam aktivitet som vi planerar tillsammans med de andra klubbarna.
                  Andersson är den hos oss som har kontakt med Psc och Fcs i den här frågan.
                  Det enda jag vet med säkerhet är vad det kostar oss samt att varje klubb ska bidra med en bil…

Markus
                  Deltagare

Ok, då får Mr Andersson gärna fråga dem om TV-idén… Tyvärr har jag ingen TV att ta med. De flesta bilder vi har är förmodligen från de gemensamma banträffarna så att dela en TV med dem passar nog alla parter.

Jag kan i alla fall meddela att jag inte kommer agera inkastare i Subaru-bikini i montern utan det blir jeans för min del. Någon annan kanske känner sig manad? 🙂

Min kontakt med kläder är i Holland veckan ut så jag får besked nästa vecka om vad jag kan ordna. Vi ska nog inte räkna med att få saker men jag hoppas på att kunna få köpa något till inköpspris och sälja i montern.

Janne248
                    Deltagare

Lite kort ang. mässan så är det inte Ssc som har montern utan det är banträffssamarbetet.
                      Det är alltså en gemensam aktivitet som vi planerar tillsammans med de andra klubbarna.
                      Andersson är den hos oss som har kontakt med Psc och Fcs i den här frågan.
                      Det enda jag vet med säkerhet är vad det kostar oss samt att varje klubb ska bidra med en bil…

Precis och jag har sagt till Andersson att ta en telefonkonferans med de andra klubbarna och bestämma gemensamt med dem hur det skall se ut. Har det skett?

Vad jag också förstår är det FCS som har kontakt med Bilsport och således vet storlek på monter etc….

Markus
                      Deltagare

Jag tror han försökt. Han lovade höra av sig till oss när han fått mer information. Jag tar ledigt från jobbet på torsdagen så att jag kan åka ner till Jönköping och hjälpa till med montern. Antar det tar sin tid att få in alla utställningsbilar så det blir nog tidigt…

Idé: Beroende på hur mycket plats vi får skulle vi kunna ha en stapel med helt slutkörda R-däck för att visa på att bilarna används!

Pedersen
                        Deltagare

Janne: Sist jag pratade med P-A (FCS) så sa han att han hade kontakt med Andersson så det rullar nog på som det ska. Kan kolla i helgen för säkerhets skull.

Taway: Svikare! Jag hade ju redan beställt ny bikini och allt… 😉 Har även varit i kontakt med ett tyskt 48-manna oompa-boompa band. Enda problemet är att de vill ha pröjjs i sauer-kraut och pilzner. Men det ska nog gå att lösa.

Ni som har bra ideer (och bra ideer uppskattas alltid), RING till Andersson. Han bor inte på internet för tillfället.

Andersson
                          Deltagare

För att svara på några frågor.
                            Jag försöker kolla forumet varje dag men med flera jobb är det inte alltid man hinner så ni får gärna ringa 070-5274112 förutom när jag jagar gris 😉

Jag har kontakt med P-A (FCS) både med mail och telefon för det är som sagt han som har kontakt med Mats på Bilsport. Har skickat frågor om storlek på monter och tid man ska vara på plats MEN han kunde inte svara på det. Mats är på semester denna veckan så nästa vecka hoppas jag få svar på mina frågor och kunna ge mer info i Elmiatråden.

Vi har mycke igång inför mässan allt från kläder, visitkort, klistermärken , banderoller mm. men inget är klart än.

Lägg gärna in länkar eller bilder i denna tråden som kan visas på mässan!
                            Taway kommer nog fixa med ett bildspel. OBS! inga fyllebilder!

Kvarnis
                            Deltagare

VAD vill ni ha för bilder….

Bilder från träffat är *orr bilder på trevliga sakr från div
                              Jag menar alla har ju inte samma böjesler som jag som gillar kolfiber och rediga fjäderben,17kg turbo agg m.m 😀

Jag kan säkert vissa någon form av lite projekt bilder m.m det ramlar ju in i jämn ström div delar framöver.

Frågan vad ni vill vissa…

OzO
                              Deltagare

Lägg gärna in länkar eller bilder i denna tråden som kan visas på mässan!
                                Taway kommer nog fixa med ett bildspel. OBS! inga fyllebilder!

Jag gjorde ett bildspel till nån av mässorna förut. Ska se om jag hittar dessa bilder på min disk eller om jag har gömt dom på servern. Fanns en hel del bra bilder där som vi kan komplettera med nyare. Bilder på folk (obs att albumet är gammalt så det är bara ”gammalt” folk :)) tog jag iaf från http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssiare

Markus
                                Deltagare

Japp, jag kan ta på mig att sätta ihop ett nytt bildspel och kan sätta upp en FTP-server inom kort där ni kan lägga upp bilder. Alternativt skickar ni länkar om ni har dem på Picasa eller andra bildtjänster.

Det jag personligen tänker mig är lite actionbilder från träffar. Fyrhjulsställ, däckrök, krökta kardanaxlar, glödande turbos mm. Helst på Subarus givetvis 😉

Det är också trevligt med lite bilder från grillkvällar osv men alla vill kanske inte vara med på bild så det behöver vi ta hänsyn till… Projektbilder välkomnas verkligen men frågan är om vi inte ska skriva ut dem istället, sätta i en pärm och göra ett ställ för dem. Har sett det många gånger på mässor.

Upplösningen på bilderna bör vara minst 1280×720 anser jag då vi troligen kommer kunna hitta en TV som är HD Ready eller bättre.

PEDERSEN: Ja, jag spräckte tyvärr min latextanga när jag hörde en boxer med 7000rpm så det får nog bli att laga 30kg sauer-kraut istället 😉

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 35 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.