SSC Allmänt snack Träffar Inför: Dalarna|Värmland 2005-10-01/02. Konbana.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 103 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Jag satsar på lördag.Micke

:7 Kul Micke! Satsa reGält [tm?] nu och kom tredjegången gilt!! 🙂 Det blir skoj!

LegacyLarsa
      Keymaster

En teaser från vårens äventyr..

ftp://Impreza:Prylar@wanderer.dnsalias.net/Upload/Ny%20mapp/Larsa/Gr%e4nges2.mpg
        (ca 26mb)
        /Larsa

ps. kanske lite ryckig film, men jag håller på att lära mig ett nytt program..

Janne248
        Deltagare

Ja kom och kör nu på vår fina 1400 meter långa bana som har höjdnivå skillnader också!!!

Niklas
          Deltagare

Fan att vi skall flytta och ha visning helgen efter. Kommer tyvärr vara upptagen, annars hade jag nog kommit upp och kört.

jraberg
            Deltagare

usch vad kul det hade varit men r-däcken är slut och några kompisars snoris ska döpas. Men nästa gång…då får ni se upp, då jag kanske sätter dit en mindre turbo som hinner ladda lite x( }( innan det är dags att bromsa.

-JR

roadtip85
              Keymaster

Tja!
                Är jäävligt sugen på att komma och kolla vad bilen går för!

Men jag måste bara fråga, hur klarar bilen av en sån här dag? Slitage mässigt? Jag är redan orolig för det klonkande som låter när jag växlar hastigt! Det kanske inte är så bra att köra då?

En fråga till är om det bara är imprezor som får köra? Jag har en polare med en golf 2 med grym väghållning som skulle vilja hänga på om det går bra?
                Eftersom jag är så ny medlem så ville jag inte ge honom nåt svar för än jag kollat vad som gäller…

//Anders!

FeA
                Deltagare

Tja!Är jäävligt sugen på att komma och kolla vad bilen går för!Men jag måste bara fråga, hur klarar bilen av en sån här dag? Slitage mässigt? Jag är redan orolig för det klonkande som låter när jag växlar hastigt! Det kanske inte är så bra att köra då?En fråga till är om det bara är imprezor som får köra? Jag har en polare med en golf 2 med grym väghållning som skulle vilja hänga på om det går bra?Eftersom jag är så ny medlem så ville jag inte ge honom nåt svar för än jag kollat vad som gäller…//Anders!

Klonkandet är inget att oroa sej för, det SKA låta så om man släpper kopplingen hastigt. Vill du bli av med ljudet så kan du byta ut bussningarna runt diffklumpen.

Och det är som sagt bara imprezor som är välkomna + ev. några speciella bilar som arrangörerna vill ha med.

Väl mött den 1a okt! 😉

/FeA – Whiskeydrinker

jeppe
                  Deltagare

FeA – lö+sö
                    Janne – lö+sö
                    Larsa – lö+sö
                    Helldal – lö+sö

Wiklundh – lö
                    Davve – lö
                    dewess – lö
                    rallymarkus – lö
                    Olle – lö
                    Mickef – lö
                    arellano – lö
                    daniel83 – lö
                    Mecman+Rallyfrun – lö
                    Jeppe – lö

Janne248
                    Deltagare

Tja!Är jäävligt sugen på att komma och kolla vad bilen går för!

Gör det! Anmäld dig i trådan här bara och ladda hem power point filen, fyll i ta med! Dock tror jag det hänger med på dig som förare än bilen!

Men jag måste bara fråga, hur klarar bilen av en sån här dag? Slitage mässigt? Jag är redan orolig för det klonkande som låter när jag växlar hastigt! Det kanske inte är så bra att köra då?

Klonkandet är precis som FeA säger här ovan, växlar man ”aktivt” så låter det så på en GT. Inget nytt fenomem, finns säker massor med trådar om ”problemt” om du söker här på forumet.
                      Bilarna är till för att användas, inte montera neon på! 😀 Så kom och kör!

En fråga till är om det bara är imprezor som får köra? Jag har en polare med en golf 2 med grym väghållning som skulle vilja hänga på om det går bra?Eftersom jag är så ny medlem så ville jag inte ge honom nåt svar för än jag kollat vad som gäller…

Precis som FeA skrivit och jag informerat i mitt inlägg den 28/8…
                      Jag behöver kanske inte säga följande men, för att förtydliga så är denna träff till för förare och ägare av Subaru Impreza. Förare/ägare av andra bilar får söka sig till sin klubbs aktiviteter. Dock så kommer ev. 1~3 bilar som ej är Imprezor att få en specialinbjudad av oss arrangörer. (Dessa bilar kommer inte vara rostiga härken utan Legacy Spec. B eller EVO eller liknade.) Och ni behöver inte fråga om ni får bjuda in någon, bara dessa speciellt utvalda kära vänner till oss arrangörer utan Imprezor är välkommna.
                      Vi kör alltså SSi träff, inte något annat. Nu börjar vi vara så pass mycket folk så det går runt med hyran så då är bara Imprezor välkommna.

//Janne

FeA
                      Deltagare

Janne – lö+sö
                        Larsa – lö+sö
                        Helldal – lö+sö
                        FeA – lö
                        Wiklundh – lö
                        Davve – lö
                        dewess – lö
                        rallymarkus – lö
                        Olle – lö
                        Mickef – lö
                        arellano – lö
                        daniel83 – lö
                        Mecman+Rallyfrun – lö
                        Jeppe – lö

Kan tyvärr inte vara med på Söndag

/FeA

Janne248
                        Deltagare

OK, Tommy! De e lugnt! Dock gott folk måste fler komma söndag annars kör vi bara en dag (med kanske höjd avgift (+20 eller nått) för att klara det ekonomiska)

Janne – lö+sö
                          Larsa – lö+sö
                          Helldal – lö+sö

FeA – lö
                          Wiklundh – lö
                          Davve – lö
                          dewess – lö
                          rallymarkus – lö
                          Olle – lö
                          Mickef – lö
                          arellano – lö
                          daniel83 – lö
                          Mecman+Rallyfrun – lö
                          Jeppe – lö

ChrilleHardcore – lö? sö? (bara en dag, oklart vilken)

LegacyLarsa
                          Keymaster

Det verkar som sad-janne(och Marina?) & block kommer söndag, sam(jerry) verkade åxo intresserad, som det lät igår..

Larsa

Mickef
                            Deltagare

Hej

Jag tänkte köra upp från Linköping på lördag morgon så jag får nog svårt att hinna till 8.30.
                              Är det Ok att komma lite senare ?

Det verkar ju bli gott om körtid ändå med 15 bilar och körning mellan 10-17.30.

Micke

PS. Var och körde konkörning för första gången på Sviestad förra torsdagen. Det var ju riktigt kul! Å det gjorde ju inget att både NSX och Porschen var långsammare än Subban ! 🙂

Janne248
                              Deltagare

Det är OK. Vilken väg kommer du? Från Örebro? Hittar du halkbanan från väg 50? Har du mitt mobilnummer?

EDIT: När tror du att du dyker upp?

Janne248
                                Deltagare

Denna helg har det varit superväder här i trakten, synd Spoilernytts SS hamnade på samma helg, bara att hoppas att vi får samma lika superväder nästa helg!

Anmäl på bá! (Får plats många bilar mer än.)

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 103 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.