SSC Allmänt snack Träffar Inför: Dalaträff 30/10

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 150 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Härmed inbjudes Ni till den kanske sista SSI-träffen i år med aktivkörning innan det är dags för vinterhjulen.

Nu har vi spikat ett datum för en andra träff i Dalarna|Värmland regionen i år. Som det står i rubriken så blir det alltså lördagen den 30:e Okt.

Lixom tidigare träff här i regionen så kommer den att utgå från Ludvika trakten, men denna gång så kommer vi att köra en konbana i Grängesberg, närmare bestämt på Grängensbergshalkbana.
      (Denna halkbana använder sig inte av olja, så det är ingen fara för bilen!)

Vad vi tänkt är att vi kör konbana hela dagen och avsluta med en gemensam middag på något bra ställe med lite trevligt eftersnack.

Det som gäller för banan är att hyran är på 1500:- Denna summa får vi alla som kommer på träffen bidraga till genom att dela notan.
      Anmälan kommer att vara bindande, dock så skall ni ej vara rädda att diskutera denna träff i tråden. Kom med frågor, synpunkter etc.

Halkbanan ser ut som bilden nedan.

• Den blå linjen är en tänkt bana. Dock skall det in koner för att just få till en ”konbana” och för att hålla hastigheten nere.
      • De röda området är ett tänkt depåområde.
      • Endast en bil på banan åt gången för att hålla säkerheten på top.

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album76/Halkbana_fixad_800.jpg

Kontaktperson under dagen:
      Regionsansvarig Jan-Erik sjödin 070-6445524

För att beträda konbanan måste Du uppfylla följande krav:

• Använda hjälm och heltäckande bomullskläder dvs. t-shirt, shorts etc. är förbjudet.
      • Betala din del till hyran
      • Förstå att all körning och beträdande av halkbanan sker på egen risk, Grängesbergs Halkbana eller SSi har ingen försäkring som täcker några skador, varken personskador, bilskador eller skador på halkbanans inventarier. (Ev. kommer ett formulär att behövas fylla i á la det som användes på Kinnekulle att användas denna dag.)

Väl möt den 30/10!!

Vid bristade intresse kommer träffen ställas in pga den höga hyran för banan.

EDIT: Fixande av formateringar.

Lt Dan
      Deltagare

Häftigt!
        Jag är klaaaar 🙂

/Lt Dan

LegacyLarsa
        Keymaster

Snyggt jobbat Janne! Höll du på länge igår?

/Larsa

Blocken
          Deltagare

Klaaaaaaaaar…

…om jag har däck kvar efter Tallrallyt :+
            Lämnar besked efter nästa helg 🙂

Förbaskat kul initiativ Janne & Larsa!

/Block

Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Manu_Sti
            Deltagare

Jag ska titta om jag jobbar inte den 30e, men tänkte köra den sista race i år. Iaf fixar jag tid tagnings gran…

Manuel.

Niklas
              Deltagare

Grymt Larsa och Janne! :7

Som jag sa till Larsa så kommer vi eventuellt upp men kan inte lova något än. Tjejens far fyller år den 25e. Två flugor i en smäll är alltid trevligt och jag vill verkligen få köra bilen på någon form av bana en gång i år.

När är sista anmälningsdag?

Om intresset är stort och träffen blir av, kan man anmäla sig på plats då?

/N – som skall försöka få däckspons av Pirelli idag *hoppas*

EDIT: Var hade ni tänkt att äta? Kristina började skratta då hon trodde vi antingen skulle äta på ”Stopet” eller på ”Fyrkanten”. Enligt henne så måste vi ha tofflor och skinnväst för att smälta in på dessa ställen. 😉 Fast Janne har kanske en favorit i stora staden Ludvika som han tänker bjuda in oss till.
                Vilket fall som så kommer det bli grymt och hoppas nu att intresset blir stort!!

EDIT2: Ännu mer problem. Tjejens kompis och en massa tjejer som kommer upp från Göteborg skall ha födelsedagsfest den 30e men eventuellt träffar vi dem på fredagen istället. Vi får se, se dock halvmörkt ut för min del… 🙁

FeA
                Deltagare

Sandvikengänget anmäler sej härmed! :9

…hoppas man hinner få nya dojjor bara, annars blir det halkigt…:(

BTW: Hoppas för guds skull att du har bilen kvar Janne, fick nästan en tår i ögat när jag såg annonsen… 😉

Janne248
                  Deltagare

Kul att några är intrersserade.

Angående matbiten så har jag i skrivande stund inte någon speciel restaurang utsed eller dyligt, utan jag håller på kika runt på alternativ och är även öppen för förslag.

När det gäller sista anmälningsdag så gäller det att jag hämtar nyckel till området på Fredagkväll den 29/10. Men vi sätter ett datum för ordningens skull.

Sista anmälningsdag: 27-Okt kl 21:00

Intresselista:

• Janne – KLAR
                    • Larsa – KLAR
                    • Lt Dan – KLAR
                    • Block
                    • Manuel
                    • Alien
                    • FeA – KLAR

FeA; Kan du specificera hur många Gävlegänget är och hur många som är KLAR resp. intresserad?

Niklas
                    Deltagare

Hur många måste vara med för att det blir av? Om fem stycken är med så är det 300kr/pers och det är väl i högsta laget men ändå överkomligt…eller?

Hur länge körs det? Från morgon till kväll?

Janne248
                      Deltagare

Blir vi 10 kör vi automatiskt (=150:-/pers.), blir vi färre så går jag ut och frågar alla om de vill vara med ändå, trots en högre kostnad.

Vi kommer att köra hela dagen, typ 9~10 till 16:00

EDIT: Stavfel

Billy
                        Deltagare

Är också intresserad, hänger på jobbet. Lämnar besked så fort jag vet.

MVH Billy

LegacyLarsa
                          Keymaster

Har nämnt detta för alla jag träffat på bilmässan som var i helgeen, så vi får se om de blir någe resultat av det.. 🙂

/Larsa

Blocken
                            Deltagare

SGM & The Tallströms? 🙂

AB

Niklas
                              Deltagare

Det var någon från Sthlm som skulle det, antingen var det Manuellisen eller Claesseman.

SecretAgentMan
                                Deltagare

>SGM & The Tallströms? 🙂
                                  >
                                  >AB

Hä, har faktiskt beslutat att dra ned på bilaktiviteter innan jag tröttnar av helt på det, konstigt – men jäkligt sant. 🙂

/J – ser fram emot snowboardsäsongen

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 150 totalt)
                                • Ämnet ”Inför: Dalaträff 30/10” är stängt för nya svar.