Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 37 totalt)
  • Författare
    Glenn
    Deltagare

Det är mycket klokt som skrivs! Ringen är ett helt underbart beroende. 🙂

Ang. årets priser så tror jag följande gäller:
      http://www.nuerburgring.de/en/drives-fun/drives/tourist-rides/tourist-rides-nordschleife.html
      Men nytt för i år (?) verkar vara att man får köra på båda banor med detta pass? Har inte läst på ännu.

Swiften är mycket bra, men jag hade valt en Scirroco eller BRZ då jag är lite effektjunkie. 😉

Jag är nog nere i Augusti i år, 2 dagar med totalt 25 varv är målet – hoppas bara det blir fint väder.

🙂

Har du Jahres card så kan du kjøre på Nordslingan og GP strecke. Men ingen kul å kjøre på GP-strecke. Nordschleife eller inget:)
      Jeg har års-kort så har 20-30 varv på gp-strekke hittil i år.

Glenn
      Deltagare

Jag har inte spikat datum än, hänger på väder och lite annat. Men 28-30 är potentiella veckor.
        Är du där tar jag hemskt gärna emot tips!

Jo jag är Nürburgringoskuld så jag tycker swiften känns lämplig. En åsikt som även förekommer på rejsa.
        Kommer som sagt börja på den. Men siktar på att köra på ringen med imprezan också, hur ska jag annars kunna ha en Nürburgringdekal på? 😀

Bromsvätska är inte ens månad nu så den borde duga (motul rbf600), beläggen fram är godspeedbrakes kevlarbelägg, förhoppningsvis överlever dom

Angående lufttrycket så är 3,0 rekommendationen jag fick från däck handlaren och sedan fick jag tips om att öka lite för bankörning.
        Vad rekommenderas annars för 225/35?

Finns däck att köpa i närheten?
        Hur ligger de isf till i förhållande till svenska handlare vad gäller pris?

Tyre-trade-center i Meuspath selger dekk. De har ca 4-5000 dekk i lager. Roland som äger stället er mycket kunnig og service-minded.

Jeg kjøpte 2 nye Kumho v70A 215/45-17 förra veckan, ga vel ca 1900kr stk ferdig på bil.

Väderet i Eifel är det ingen idè å lita på. Eifel-wetter ist Eifel-wetter. Det skifter fra time til time. Det är bare å reise ned og satse på at det är okay:)

Motul vätskan är bra, hvilka skivor har du?

Jeg är där fra 9/7-13/7 neste uke. Kör en silver 2004 Honda Civic Type-R med Nordslingan-setup. Du är velkommen med på et varv om du vill.

Igge
        Deltagare

Andra tips: det är tomt på morgonen och på eftermiddagen, så var där kl 8. 🙂

Du pratar helg då va?
          Vardagar är det väl bara kvällsöppet?

Det är mycket klokt som skrivs! Ringen är ett helt underbart beroende. 🙂

Ang. årets priser så tror jag följande gäller:
          http://www.nuerburgring.de/en/drives-fun/drives/tourist-rides/tourist-rides-nordschleife.html
          Men nytt för i år (?) verkar vara att man får köra på båda banor med detta pass? Har inte läst på ännu.

Swiften är mycket bra, men jag hade valt en Scirroco eller BRZ då jag är lite effektjunkie. 😉

Jag är nog nere i Augusti i år, 2 dagar med totalt 25 varv är målet – hoppas bara det blir fint väder.

🙂

Jag har inte hittat någon firma som hyr ut något till mig (23 år) som lockar mer än swiften
          BRZan har oftast 25 år som gräns.

Tyre-trade-center i Meuspath selger dekk. De har ca 4-5000 dekk i lager. Roland som äger stället er mycket kunnig og service-minded.

Jeg kjøpte 2 nye Kumho v70A 215/45-17 förra veckan, ga vel ca 1900kr stk ferdig på bil.

Väderet i Eifel är det ingen idè å lita på. Eifel-wetter ist Eifel-wetter. Det skifter fra time til time. Det är bare å reise ned og satse på at det är okay:)

Motul vätskan är bra, hvilka skivor har du?

Jeg är där fra 9/7-13/7 neste uke. Kör en silver 2004 Honda Civic Type-R med Nordslingan-setup. Du är velkommen med på et varv om du vill.

Skönt att den däcktryggheten finns då 🙂

Jag har förstått att vädret är lite opålitligt, men man kan ju ändå försöka gå på prognosen då den kanske kan vara bättre än slumpen 😛

Original skivor bak och godspeeds slitsade fram

Är jag där nere då ska jag leta rätt på en civic då! d—0.o—b

Patrick P931
          Deltagare

Du pratar helg då va?
            Vardagar är det väl bara kvällsöppet?

Det var som attans! Stämmer bra det tyvärr. Tidigare år har det varit öppet på vardagarna hela dagarna. Det är iofs kanske därför de gick i konkurs. 😉

Då är det ju att glömma 25 varv i år för min del. 🙁

Arson
            Deltagare

Jag och en kompis åkte ned i hans S2000 förra hösten. Har nog aldrig varit så nervös som när jag körde första varvet, Tyskarna är ju helt galna med sin Porschar och BMW M3or 😀

Glenn
              Deltagare

Jag och en kompis åkte ned i hans S2000 förra hösten. Har nog aldrig varit så nervös som när jag körde första varvet, Tyskarna är ju helt galna med sin Porschar och BMW M3or 😀

Jaså? i mina ögon er det helt klart engelskmänn. Kommer i sina bilar och tror de är rennfahrer alle i hop. De har absolutt INGEN koll på nån ting!!!
                Tyskarna derimot vet hva Nordschleife är og kör enligt mig snabbt och bra.

Första varvet på Ringen är svårt. du vet absolutt inget av vad som kommer/väntar bak nästa sväng.

Igge
                Deltagare

Boende bokat till nästa vecka 😀

Glenn
                  Deltagare

Vart ska du bo? Tar du din egen bil?

Igge
                    Deltagare

Bor i Adenau, åker dit med Imprezan ja 🙂

Funderar bara på rutt dit. Lutar åt Malmö-travemunde färjan så man färdas medan man sover

Igge
                      Deltagare

Malmö travemünde bokat

Nästa beslutsångest:
                        Goodyear Eagle F1 asym2 på 18tummare som har sett ca 1000 mil och en del bana (halvvägs till slut) eller Bridgestone Potenza RE070 på originalfälg, helt nya däck

Fördel goodyear:
                        Kör inte slut på dom nya däcken
                        Antagligen lite bättre våtgrepp om det nu börjar regna på ringen
                        ca 3cm bredare spårvidd, kanske är bra på bana?
                        Dom sitter redan på bilen, man är ju lat…

Nackdel:
                        Sämre torrgrepp
                        Risken finns att man kör slut på dom
                        Aningen små (3% mindre än original) så man varvar lite mer på motorvägen

Fördel Bridgestone:
                        Bättre torrgrepp
                        Rätt dimensioner, lägre varv och mindre spårkänslig (rätt ET på fälgarna)
                        Mycket mindre risk att köra slut, däcken gillar antagligen inte transporten lika mycket men plågas nog lite mindre av Ringen

Nackdel:
                        Surt att “misshandla” nya däcken på 240 mil transport
                        Måste byta

Vad röstar ni på?

Igge
                        Deltagare

Hur stor tror du en Impreza är? 😛
                          Går inte att fälla sätet på min

Igge
                          Deltagare

Men du har väl fällbart? 🙂

Dessutom är vi två pers med lite packning

LegacyLarsa
                            Keymaster

Hur stor tror du en Impreza är? 😛
                              Går inte att fälla sätet på min

två däck bakom stolarna och två däck i skuffen, har alltid funkat i både gammellegacyn och gtn..

/Larsa

Janne248
                              Deltagare

Är du M medlem finns mycket att läsa om att köra bil i Europa på:

https://www.motormannen.se/resan/bila-i-europa/

Vissa länder gratis, vissa måste vara medlem.

Miljödekal i Tyskland kan beställas här:
                                http://www.registreradinbil.nu/main.php?menuId=117

Även här:
                                http://www.miljoeplakett.se/se/miljoeplakett.html

Och där har du en karta där du ser alla ställe du behöver.
                                Jag hade ifjol på BRZ’an och den behövdes i Frankfurt, annars har vi inte kunnat köra till hotellet.

Igge
                                Deltagare

Blir att åka med re070, då dom fått goda omdömen (bland annat från Janne248)

Är inte m medlem, är det värt det för Tyskland infon? 🙂

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 37 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.