- Detta ämne har 36 svar, 3,369 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 4 månader sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
1 juli, 2014 kl. 10:49 #270270GlennDeltagare
Det är mycket klokt som skrivs! Ringen är ett helt underbart beroende. 🙂
Ang. årets priser så tror jag följande gäller:
http://www.nuerburgring.de/en/drives-fun/drives/tourist-rides/tourist-rides-nordschleife.html
Men nytt för i år (?) verkar vara att man får köra på båda banor med detta pass? Har inte läst på ännu.Swiften är mycket bra, men jag hade valt en Scirroco eller BRZ då jag är lite effektjunkie. 😉
Jag är nog nere i Augusti i år, 2 dagar med totalt 25 varv är målet – hoppas bara det blir fint väder.
🙂
Har du Jahres card så kan du kjøre på Nordslingan og GP strecke. Men ingen kul å kjøre på GP-strecke. Nordschleife eller inget:)
Jeg har års-kort så har 20-30 varv på gp-strekke hittil i år.1 juli, 2014 kl. 10:58 #270271GlennDeltagareJag har inte spikat datum än, hänger på väder och lite annat. Men 28-30 är potentiella veckor.
Är du där tar jag hemskt gärna emot tips!Jo jag är Nürburgringoskuld så jag tycker swiften känns lämplig. En åsikt som även förekommer på rejsa.
Kommer som sagt börja på den. Men siktar på att köra på ringen med imprezan också, hur ska jag annars kunna ha en Nürburgringdekal på? 😀Bromsvätska är inte ens månad nu så den borde duga (motul rbf600), beläggen fram är godspeedbrakes kevlarbelägg, förhoppningsvis överlever dom
Angående lufttrycket så är 3,0 rekommendationen jag fick från däck handlaren och sedan fick jag tips om att öka lite för bankörning.
Vad rekommenderas annars för 225/35?Finns däck att köpa i närheten?
Hur ligger de isf till i förhållande till svenska handlare vad gäller pris?Tyre-trade-center i Meuspath selger dekk. De har ca 4-5000 dekk i lager. Roland som äger stället er mycket kunnig og service-minded.
Jeg kjøpte 2 nye Kumho v70A 215/45-17 förra veckan, ga vel ca 1900kr stk ferdig på bil.
Väderet i Eifel är det ingen idè å lita på. Eifel-wetter ist Eifel-wetter. Det skifter fra time til time. Det är bare å reise ned og satse på at det är okay:)
Motul vätskan är bra, hvilka skivor har du?
Jeg är där fra 9/7-13/7 neste uke. Kör en silver 2004 Honda Civic Type-R med Nordslingan-setup. Du är velkommen med på et varv om du vill.
1 juli, 2014 kl. 13:19 #270281IggeDeltagareAndra tips: det är tomt på morgonen och på eftermiddagen, så var där kl 8. 🙂
Du pratar helg då va?
Vardagar är det väl bara kvällsöppet?Det är mycket klokt som skrivs! Ringen är ett helt underbart beroende. 🙂
Ang. årets priser så tror jag följande gäller:
http://www.nuerburgring.de/en/drives-fun/drives/tourist-rides/tourist-rides-nordschleife.html
Men nytt för i år (?) verkar vara att man får köra på båda banor med detta pass? Har inte läst på ännu.Swiften är mycket bra, men jag hade valt en Scirroco eller BRZ då jag är lite effektjunkie. 😉
Jag är nog nere i Augusti i år, 2 dagar med totalt 25 varv är målet – hoppas bara det blir fint väder.
🙂
Jag har inte hittat någon firma som hyr ut något till mig (23 år) som lockar mer än swiften
BRZan har oftast 25 år som gräns.Tyre-trade-center i Meuspath selger dekk. De har ca 4-5000 dekk i lager. Roland som äger stället er mycket kunnig og service-minded.
Jeg kjøpte 2 nye Kumho v70A 215/45-17 förra veckan, ga vel ca 1900kr stk ferdig på bil.
Väderet i Eifel är det ingen idè å lita på. Eifel-wetter ist Eifel-wetter. Det skifter fra time til time. Det är bare å reise ned og satse på at det är okay:)
Motul vätskan är bra, hvilka skivor har du?
Jeg är där fra 9/7-13/7 neste uke. Kör en silver 2004 Honda Civic Type-R med Nordslingan-setup. Du är velkommen med på et varv om du vill.
Skönt att den däcktryggheten finns då 🙂
Jag har förstått att vädret är lite opålitligt, men man kan ju ändå försöka gå på prognosen då den kanske kan vara bättre än slumpen 😛
Original skivor bak och godspeeds slitsade fram
Är jag där nere då ska jag leta rätt på en civic då! d—0.o—b
1 juli, 2014 kl. 20:39 #270267Patrick P931DeltagareDu pratar helg då va?
Vardagar är det väl bara kvällsöppet?Det var som attans! Stämmer bra det tyvärr. Tidigare år har det varit öppet på vardagarna hela dagarna. Det är iofs kanske därför de gick i konkurs. 😉
Då är det ju att glömma 25 varv i år för min del. 🙁
3 juli, 2014 kl. 06:44 #270268ArsonDeltagareJag och en kompis åkte ned i hans S2000 förra hösten. Har nog aldrig varit så nervös som när jag körde första varvet, Tyskarna är ju helt galna med sin Porschar och BMW M3or 😀
3 juli, 2014 kl. 11:13 #270272GlennDeltagareJag och en kompis åkte ned i hans S2000 förra hösten. Har nog aldrig varit så nervös som när jag körde första varvet, Tyskarna är ju helt galna med sin Porschar och BMW M3or 😀
Jaså? i mina ögon er det helt klart engelskmänn. Kommer i sina bilar och tror de är rennfahrer alle i hop. De har absolutt INGEN koll på nån ting!!!
Tyskarna derimot vet hva Nordschleife är og kör enligt mig snabbt och bra.Första varvet på Ringen är svårt. du vet absolutt inget av vad som kommer/väntar bak nästa sväng.
8 juli, 2014 kl. 08:43 #270276IggeDeltagareBoende bokat till nästa vecka 😀
8 juli, 2014 kl. 19:24 #270273GlennDeltagareVart ska du bo? Tar du din egen bil?
8 juli, 2014 kl. 19:26 #270282IggeDeltagareBor i Adenau, åker dit med Imprezan ja 🙂
Funderar bara på rutt dit. Lutar åt Malmö-travemunde färjan så man färdas medan man sover
9 juli, 2014 kl. 11:53 #270283IggeDeltagareMalmö travemünde bokat
Nästa beslutsångest:
Goodyear Eagle F1 asym2 på 18tummare som har sett ca 1000 mil och en del bana (halvvägs till slut) eller Bridgestone Potenza RE070 på originalfälg, helt nya däckFördel goodyear:
Kör inte slut på dom nya däcken
Antagligen lite bättre våtgrepp om det nu börjar regna på ringen
ca 3cm bredare spårvidd, kanske är bra på bana?
Dom sitter redan på bilen, man är ju lat…Nackdel:
Sämre torrgrepp
Risken finns att man kör slut på dom
Aningen små (3% mindre än original) så man varvar lite mer på motorvägenFördel Bridgestone:
Bättre torrgrepp
Rätt dimensioner, lägre varv och mindre spårkänslig (rätt ET på fälgarna)
Mycket mindre risk att köra slut, däcken gillar antagligen inte transporten lika mycket men plågas nog lite mindre av RingenNackdel:
Surt att “misshandla” nya däcken på 240 mil transport
Måste bytaVad röstar ni på?
9 juli, 2014 kl. 14:37 #270284IggeDeltagareHur stor tror du en Impreza är? 😛
Går inte att fälla sätet på min9 juli, 2014 kl. 14:48 #270285IggeDeltagareMen du har väl fällbart? 🙂
Dessutom är vi två pers med lite packning
9 juli, 2014 kl. 18:20 #270256LegacyLarsaKeymasterHur stor tror du en Impreza är? 😛
Går inte att fälla sätet på mintvå däck bakom stolarna och två däck i skuffen, har alltid funkat i både gammellegacyn och gtn..
/Larsa
9 juli, 2014 kl. 18:53 #270257Janne248DeltagareÄr du M medlem finns mycket att läsa om att köra bil i Europa på:
https://www.motormannen.se/resan/bila-i-europa/
Vissa länder gratis, vissa måste vara medlem.
Miljödekal i Tyskland kan beställas här:
http://www.registreradinbil.nu/main.php?menuId=117Även här:
http://www.miljoeplakett.se/se/miljoeplakett.htmlOch där har du en karta där du ser alla ställe du behöver.
Jag hade ifjol på BRZ’an och den behövdes i Frankfurt, annars har vi inte kunnat köra till hotellet.9 juli, 2014 kl. 22:52 #270286IggeDeltagareBlir att åka med re070, då dom fått goda omdömen (bland annat från Janne248)
Är inte m medlem, är det värt det för Tyskland infon? 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.