› SSC › Allmänt snack › Träffar › Inför: Isträff Väntholmen, Sthlm 13/3
- Detta ämne har 23 svar, 909 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 5 månader sedan av
Strat.
-
FörfattareInlägg
-
11 mars, 2005 kl. 14:14 #13951
Strat
DeltagareHar pratat med Rickard som plogade och lät oss köra förra helgen. Isen är 30 cm tjock fortfarande, och om det inte snöar för mycket så är vi välkomna att köra på söndag igen 🙂
Detta är alltså preliminärt fortfarande och spikas först på lördag kväll.
Jag tycker att vi träffas vid brostugan kl 09:00 för gemensam färd ut till isen. (Det är alltså samma ställe som förra gången.) Vi kör 50:- per bil igen.
11 mars, 2005 kl. 14:20 #137176Niklas
DeltagareHolabandola! Vi är på! Denna gången kommer hela rallyfamiljen ut till sjön. Eventuellt kommer vi senare då eftersom vissa andra inte är så sugna på att gå upp tidigt för ”sån här skit”. 😉
Skall även övertala damen till att köra några varv med min (läs: hennes) bil. Alltid bra att träna lite halkkörning. Har hon riktig tur får hon åka med någon galning också, men det tror jag inte att hon vågar. 😀
11 mars, 2005 kl. 15:18 #137173Tysken
DeltagareJag är på!
Syns på Söndag!
11 mars, 2005 kl. 16:12 #137167jraberg
DeltagareMåste suga på karamellen ett tag. Så som isen knaka i Kolsva gör en lite tveksam till hållfastheten nu;-) har ju inte direkt varit så mkt -grader direkt..
hmm…
-JR11 mars, 2005 kl. 21:16 #137177Niklas
Deltagare30cm tjock is håller för en lastbil om jag inte minns fel. Men visst, man funderar lite när det gått en vecka och det inte har varit många grader under nollan.
PS: Isen knakade inte förra helgen, kanske bättre kvalité på isen här i Stockholm än i Kolsva. 😉
11 mars, 2005 kl. 21:37 #137168jraberg
Deltagare”Stemmer Seekert..”
Ja, nä de erfarna sa att den bara satte sig.. isen alltså och att det inte var ngn fara.Men 🙁 det var en del bilar där och ikea-parkerings mentalitet som fick även de mest luttrade att bli lite oroliga. Säkert ingen fara bara jag som inte vill bli blöt:D:PUsch vad de snöar.. men men.. dyker nog upp och filmar lite om jag inte kör.
Dags för tusen frågor 🙂
Antar att Isdäck är tillåtet? (bäst att fråga först..)
Kommer det bara att vara SSI folk där?
Finns mack i närheten?Börjar bli lite sugen igen:9 😛 :9
-JR
12 mars, 2005 kl. 08:25 #137172Guailo
DeltagareKan man få liten vägbeskrivning per PM?
Jag kommer att lämna barnen hos farmor o farfar på morgonkvisten och dyker upp sen…
Mvh,
Peter12 mars, 2005 kl. 09:00 #137158Strat
DeltagareAlla isar knakar. Låter mer ju tjockare de är 🙂
Kommer nog att dyka upp en och annan icke ssi’are, men det är inte så att hela zatzy dyker upp. Isdäck är inga problem, tvärtom 😉 Mack finns på vägen dit, men det är nog 1-1,5 mil dit. Se till att vara fulltankade så att vi kan åka direkt.
Skickar vägbeskrivning guailo.
12 mars, 2005 kl. 09:18 #137162Blocken
Deltagare>Finns mack i närheten?
>ASGARV! :D:D:D Härligt Råberg! Du har helt klart hajjat grejen! :D:D:D
Du var helt klart rätt köpare till mina ishjul som använder grejerna! All heder till dig! 🙂
/Black
Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
12 mars, 2005 kl. 13:52 #137169jraberg
DeltagareTack själv för att du gav mig möjligheten att njuta av dem :9
BTW… vilket däcktryck har du kört på?-JR Klar klaaar!
12 mars, 2005 kl. 15:31 #137178Niklas
DeltagareJag vill också ha fulldubb. 🙁
/N – som tydligen inte är nöjd med 12 däck i förådet.
12 mars, 2005 kl. 16:03 #137163Blocken
Deltagare>Tack själv för att du gav mig möjligheten att njuta av dem :9
>
>BTW… vilket däcktryck har du kört på?
>11.07? ;):+:D
Vetetusan, rätt högt har jag för mig, 2-3 kg?
/Black
12 mars, 2005 kl. 17:04 #137174Tysken
DeltagareHrm, jag får gäster ikväll vilket gör att jag kanske inte kan haka på på från Brostugan vid avtalad tid. Men jag vet ju var det är så jag åker direkt dit i så fall…
Vänta inte på mig.Vi hörs och syns!
12 mars, 2005 kl. 17:54 #137170jraberg
Deltagare11.07?
Vetetusan, rätt högt har jag för mig, 2-3 kg?
/Black
okej, ska byta lite bromsar ikväll och inte titta på stenmarks kråmande. Tänkte passa på att fylla på lite luft då.
Får höfta lite helt enkelt:D-JR
12 mars, 2005 kl. 18:00 #137164Blocken
Deltagare>okej, ska byta lite bromsar ikväll och inte titta på stenmarks
>kråmande. Tänkte passa på att fylla på lite luft då.
>Får höfta lite helt enkelt:DMnjaaa, är det dåligt med luft i dom? Om inte så låt det vara. Hörde från han som la’ på dom på fälgarna på däckpåläggningsaffärn att dom hade en bombmaskin som sköt i luft då den vanliga lufttrycksmakapären inte pallade…
Satsar du på nytt varvrekord imorgon eller? 😉
/Bloxter
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.