SSC Allmänt snack Träffar Inför: OutRun 4 – Dalarna 6/8

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 32 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

http://www.outrun.nu/050806/logo.jpg

OutRun flyttar norrut
      Kommande OutRun flyttar från Stockholm och regionen kring Mälaren till Dalarna och bjuder på små krokiga skogsvägar i ett vackert landskap. Se upp för älgar, björnar och galna dalmasar med andra ord!

Nyheter
      Nytt i OR4 är att det kommer att finnas en bana som kommer att köras flera gånger. Det blir alltså inte bara körning på allmänna vägar utan även på inhängnad bana där man inte behöver oroa sig för mötande trafik.
      Det ser även ut att bli det längsta OutRun jämfört med tidigare evenemang vilket medför att teamen eventuellt får räkna med bensinstopp då de kör.

Ett långsammare OutRun
      För att undvika extrema farter som förekom i OR3 kommer arrangören införa nya regler för att försöka lugna ner deltagarna och få dem att följa arrangörens uppmaningar om att ta det lugnt på vägarna.

Anmäl er redan idag
      Det är redan nu möjligt att skicka in en anmälan till evenemanget. Väl mött i augusti!

http://www.outrun.nu/signup.html

OutRun söker sponsorer
      Har du ett företag som vill sponsra OutRun? Läs mer på hemsidan http://www.outrun.nu.

daniel83
      Deltagare

Jag har anmält mig.

Niklas
        Deltagare

Det kommer vara 100kr rabatt på startavgiften för de som betalar veckan efter att anmälningstiden går ut. Bara så ni som anmält er vet. 🙂

EDIT: Detta gäller dock inte VIP som redan har en rabatterat avgift.

Niklas
          Deltagare

Inte många Imprezor denna gången heller. Gillas inte evenemanget eller är det annat som prioriteras?

OzO
            Deltagare

Har ju varit tokmycket Impreza nyss o massa nubbar till midsommar. Folk har nog somnat in men vaknar säkert straxt… 🙂

_______________________________________________________________________________
              ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Addson
              Deltagare

E det här skoj eller??? Tycker ni att man ska anmäla sig??
                Göran??? Vad tycker du??

AK_Impreza
                Deltagare

jag funtar oxå men ja vet inte vad detta går ut på, kan nån förklra lite kort så kanske ja hakar på 😛

Niklas
                  Deltagare

Det tror jag inte är någon fara och skulle så bli fallet så får det väl bli så. En del taktiken, skulle inte göra mig något.

Rallystacke
                    Deltagare

I OR4 kommer snabbaste bilen på sträckan bli straffad och få samma tid som långsammaste bil. Detta innebär att ingen vill vara snabbast och förhoppningsvis kommer det ta bort de galnaste körningarna på de allmänna vägarna. Samtidigt kan man inte ta det alltför lugnt för om alla andra håller ett hyffsat tempo kommer man tappa tid mot de andra. Det gäller alltså att bli tvåa för att bli segrare.

Det finns ingen möjlighet att sätta en minimitid istället? Det känns som om den nya regelen kan innebära att det blir en upprepning av rallyskandalerna när ingen ville gå i mål först då detta skulle ge en dålig startplacering nästkommande dag…och rallybilarna parkerade 100 meter innan mål…typ.Det kanske inte är någon fara, bara en tanke som slog mig.mvh Mats N

Borde inte bli så. Så dum är väl ingen att han/hon tokkör som fan o riskerar kort o bil för att sedan stanna framför målet för att man kört för fort… Gör någon det får dom väl göra det. Jag kommer då bara skratta åt den personens sätt att tänka i så fall. he he 😀

Adam K
                      Deltagare

Heja,
                        Jag kan tänka mig att vara med. Men…
                        Då måste jag för det första hämta min bil!
                        Och hitta en kartläsare som är lika bra som jag 😉

Kom just hem från böljorna 🙂

/Adam

Niklas
                        Deltagare

Vill du vara med, dra iväg ett PM här på forumet eller ett mail till aliendice@impreza.nu

Skicka med följande uppgifter:
                          * Ett teamnamn
                          * Bilens regnummer
                          * Förarens namn
                          * Förarens mobilnummer
                          * Emailadress till föraren som används dagligen/ofta

När du skickat in en anmälan skickar jag tillbaka ett svar med information om hur man kommer åt deltagarsidorna för evenemanget där det finns inbetalningsuppgifter och information om samlingsplats.

Kom igen! Håller tummarna! 🙂

PS: Ni som ställer upp kommer bli VIP-behandlade då sista OutRun körs nästa år. 😮 😀 😉

Adam K
                          Deltagare

Nu har jag engagerat en kartläsare,
                            Finns det plats kvar så skippar jag Mantorp…

Niklas
                            Deltagare

Klart att det finns plats!

Niklas
                              Deltagare

Kör upp över dan, kalaset varar väl flera dagar. Tjejer som kartläsare har visat sig vara ett trumfkort för att komma först.

Kommer bli myyyyycket banåka för deltagarna eftersom antalet deltagare inte är så många. Kan lova att ni inte vill åka mer bana i år efter OutRun för ni kommer vara så trötta på det. 😉

Tusen tusen tusen tack till Adam K som väljer OutRun istället för Mantorp! Det är en riktig schysst kille som ställer upp för en klubbkamrat i nöd! När du skall ha dekaler i fortsättningen kan du förvänta dig väldigt trevliga rabatter! 😮 :9

Hoppas på fint väder i Dalarna på lördag, nere vid Linköping får det gärna regna! }(

Adam K
                                Deltagare

Kör upp över dan, kalaset varar väl flera dagar. Tjejer som kartläsare har visat sig vara ett trumfkort för att komma först.Kommer bli myyyyycket banåka för deltagarna eftersom antalet deltagare inte är så många. Kan lova att ni inte vill åka mer bana i år efter OutRun för ni kommer vara så trötta på det. ;)Tusen tusen tusen tack till Adam K som väljer OutRun istället för Mantorp! Det är en riktig schysst kille som ställer upp för en klubbkamrat i nöd! När du skall ha dekaler i fortsättningen kan du förvänta dig väldigt trevliga rabatter! 😮 :9 Hoppas på fint väder i Dalarna på lördag, nere vid Linköping får det gärna regna! }(

Önskar jag hade nån liten Tina Thörner att läsa noterna….
                                  Men jag har iallafall hämtat ett par fälgar att sätta på R-däck på 🙂
                                  Och.. hrm… har visst redan ’råkat’ köpa en liten dekal jag kan behöva hjälp av kungen med 😉

Ses i helgen 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 32 totalt)
                                • Ämnet ”Inför: OutRun 4 – Dalarna 6/8” är stängt för nya svar.