SSC Allmänt snack Träffar Inför: OutRun – Goes East 4/6

Visar 4 inlägg - 76 till 79 (av 79 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Allt ingår. Sen betalar inte alla 500kr, VIP och de sponsorer (som tänker vara med) betalar bara 250kr. Dessa går jag direkt back på kan man säga. Pokalerna jag redan beställt är inte gratis, samma sak med presentkort till X stycken team på bensin för X00kr (där högsta pris är kanske typ 500kr och några lite lägre). Eventuellt kommer det finnas frukost till alla teamen på morgonkvisten eftersom det körs så tidigt, det är inte gratis då 60 personer skall ha mat och dryck. Det kommer att gå åt några tusen i bensin bara för att rekognisera den (med transportsträcka till start och från mål) ca 45mil långa sträckan, ersättning för bensin och mat till personer (troligen bara en) som hjälper till under evenemanget, roadbook skall skrivas ut, pennor och annat plock som alla deltagare får. Ren tur att jag fick fram en sponsor för dekaler annars hade det inte blivit något sånt då de också kostar en hel del när det handlar om sammanlagt ca 70st á ca 20kr som är evenemangsspecifika.

Tycker inte att 250kr/pers är mycket då man får ca 5-6h rolig bilåka, middag på eftermiddagen och chans på trevliga priser att sätta i bokhyllan där hemma.
      Men om man skulle göra det, alltså tycka det är för mycket med 500kr så spelar det inte så stor roll, för det finns redan 30 anmälningar sedan ett tag tillbaka. Angående avgiften så tycker jag det är en ganska liten kostnad om man jämför med tex Highway Challenge som kostar flera tusen (där ingår ifs övernattning på hotell). Men visst, dyrare än så här får det nog inte bli om det handlar om ett endagsevenemang för att få intressenter från Skåne och Norrland som jag har idag – även om några deltagarna hade kunnat tänka sig betala mer 500kr för att få samma sak.

Om någon anordnat ett evenemang liknande detta hade jag gladeligen betalat några hundra då jag vet hur mycket blod, svett och tårar det ligger bakom rekognisering, hemsida, anmälningshantering samt uppstyrning före, under och efter evenemanget.

Men den som tror det är något man kan livnära sig på får gärna försöka, om det blir något trevligt kommer jag garanterat anmäla mig. 😉

Niklas
      Deltagare

Avgiften är per fordon med två personer för deltagande i Outrun som innefattar två sträckor på cirka 15 mil vardera och därefter en middag på restaurang där vissa deltagare får priser (läs: pokaler och statyetter). Alla deltagare få en liten dekal att sätta på bilen som minne att de varit deltagare och vinnaren får en stor att stoltsera med. Eventuellt kommer ytterligare priser finnas, tex presentkort på bensin och presentkort hos bilrelaterade firmor.

Niklas
        Deltagare

Någon av de anmälda som har speciella krav då det gäller mat? Vegeterian? Allergisk?

Skicka ett PM med teamnamn och personens förnamn och vad kravet är. Det börjar bli dags att bestämma menyn på restaurangen där alla skall äta en trevlig middag efter evenemanget.

MarieT
          Deltagare

Allright! 🙂 Ingår maten på restaurangen i startavgiften då alltså, eller är det
            för att sponsra dekalerna och priserna som utdelas?
            Lite nyfiken bara, 30 ekipage á 500:-/st blir ju en nätt liten summa… 😉

/M

Visar 4 inlägg - 76 till 79 (av 79 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.