SSC Allmänt snack Träffar Inför: South Swedish Rally 23-24/5

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 45 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Som jag skrivit så tycker jag vi litar på andreas och tar rygg på honom. Verkar som vi kan bli ett lagom stort gäng. Tror folk kommer bli lite imponerade när de kommer till sträckan för att titta och det står 10-20 Imprezor och EVOsar. :7

/N – gillar skapa uppmärksamhet 😀 :+

Niklas
      Deltagare

Fredag
        SS1+4 14:53 , 18:07 lyngsåsa
        SS2+5 15:26 , 18:40 brunnstorp
        SS3+6 16:04 , 19:18 eneryda
        Sverige serien i VOC kör 4-6

Lördag voc, klassikerna, samt smålands dm åker lite olika sträckor ej hela dagen
        SS7+12 07:58 , 13:53 hinneryd
        SS8 08:41 askenäs
        SS9+13 10:44 , 15:16 åbjörnaboda
        SS10 11:12 källsjö SS11 11:40 tutaryd 1
        SS14 15:49 tutaryd

(tack till andreaswrx för detaljerna ovan)

Niklas
        Deltagare

Fredagen
          SS1/SS4 eller SS1+SS5 ser jag som de bästa valen och SS1+SS6 som backup-alternativ då SS3/SS6 ligger längre söderut än de övriga sträckorna under dagen.

Lördagen
          Synd att ”Hinneryd” låg så långt ner, blir en väldigt tidig avfärd för Jönköpingsgänget om man skall hinna dit till SS7 som börjar strax innan kl 8.

Niklas
          Deltagare

Efter att ha dragit igång hjulet så tycker jag det är på sin plats att någon från regionen tar tag i tyglarna och styr upp denna lilla träff till vad det blir.

Checklistan:
            * solkräm
            * stol
            * mat
            * dricka
            * rulltårta

/N – inbokad för SSR fredag och lördag

Davve
            Deltagare

Efter att ha dragit igång hjulet så tycker jag det är på sin plats att någon från regionen tar tag i tyglarna och styr upp denna lilla träff till vad det blir.Checklistan:* solkräm* stol* mat* dricka* rulltårta/N – inbokad för SSR fredag och lördag

Du har ju full koll, så fortsätt du 😉

Själv så är jag inte 100% säker. Men är jag hemma så ska jag självklart med!!

Borde inte region syd vara med här!?

Niklas
              Deltagare

Jag får magsår av alla projekt jag har i rullning (skämtar inte). Måste börja lämna ifrån mig ansvar, detta får bli en sådan sak och dessutom tycker jag inte att jag är den som har bäst koll på vilka vägar där nere som är snabbast / bäst att åka på när man skall från A till B ute i smålandsskogen.

Ser fram emot en träff där nere och bidrar där jag kan men inte roddningen.

andreaswrx
                Deltagare

blir det några som kommer att åka på rallyt nu? börjar ju nämar sig!
                  startlistan finns här http://www.resultatdata.com/rally/anmalan/listor/index.jsp

Niklas
                  Deltagare

Som vanligt dör intresset av att göra något tillsammans ut när inte en eldsjäl håller i trådarna.

Åker ner till Småland, sen om någon annan vill följa med så får de visa lite intresse själva.

andreaswrx: Så det är väl evo (du), evo (stacke) och impreza (jag) som är på.

Fransson
                    Deltagare

Jag är på bara jag är hemma, (Förplanering är inte min starka sida just nu)
                      När/var träffas vi isf?

/Nicke

rickey
                      Deltagare

Jag har aldrig varit och tittat på Rally någon gång, men är sjukt sugen nu då detta inte är så långt hemmifrån!

Är det tänkt att vi Imprezare ska träffas någonstans innan starten av rallyt går av stapeln så man vet vart man ska ta vägen och titta någonstans?

EDIT: Någon som har koll på komradiofrekvenser mellan rallybilarna där?

Niklas
                        Deltagare

Vad snackar du om nu? 😀

Har nog aldrig sett någon stå och lyssna på komradio på ett rally. 🙂

Niklas
                          Deltagare

När/var träffas vi isf?/Nicke

Rallyt är på fredagen och lördagen. Vilken dag hade du tänkt åka ut, eller du tänkte åka ut båda dagarna?

Jag utgår som jag skrivit från Hok, ni som bor i trakterna borde väl kunna plocka upp ett program och skaffa lite koll.

rickey
                            Deltagare

Vad snackar du om nu? :DHar nog aldrig sett någon stå och lyssna på komradio på ett rally. 🙂

Jag är medlem på ett scanner / radio forum också och där finns många som skulle kunna tänka sig att sitta i sin Volvo 240 fullutrustad med komradioprylar och bara lyssna på prat mellan alla bilar, ledning, verkstad mm… *skratt*

Andersson
                              Deltagare

Jag planerar den 17de för fullt EDPS Emmaboda. Sen tar jag rallyt, men som det ser ut nu blir det nog bara lördagen(24de)

MVH C Andersson / Mr Konjak
                                ”Det var bättre förr…
                                när kvinnor var kvinnor
                                män var män och fikus
                                var en krukväxt”

Niklas
                                Deltagare

Vad snackar du om nu? :DHar nog aldrig sett någon stå och lyssna på komradio på ett rally. 🙂

Jag är medlem på ett scanner / radio forum också och där finns många som skulle kunna tänka sig att sitta i sin Volvo 240 fullutrustad med komradioprylar och bara lyssna på prat mellan alla bilar, ledning, verkstad mm… *skratt*

Det förekommer inget prat mellan bilar i rally. Och på denna nivån kan jag garantera att det inte förekommer någon kommunikation mellan bilar och service annat än via mobiltelefoner. Det klassiska när en bil bryter är att föraren eller kartläsaren tar upp mobilen och springer runt och letar nättäckning så de kan ringa och säga att de brutit.

Det som kan vara intressant är om polisen har fartkontroller på vägarna mellan sträckorna och vill ta några gasglada ur publiken. 🙂

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.