Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Scarpa
    Deltagare

Hej gott folk, mitt första inlägg här.

Behöver lite hjälp med några frågor.
      Ska byta ut orginal navin i min sti från 2008 mot en alpine navi.
      Vad händer med de inbyggda funktionerna i nuvarande navi gällande key alert och defrogger inställningarna när jag byter?
      Behålls dom eller blir en massa knas?

Mvh
      Niclas

Scarpa
      Deltagare

Är det ingen som vet?
        Känns halv surt att lägga 14 papp på en ny enhet som sen visar sig ställa till problem:)

Simon.x
        Deltagare

Hej

Kan tala om att då du byter Hv-Enhet så försvinner alla dom sakerna som finns i den enheten. (Den som sitter i bilen nu)

Den nya Hv-Enhetens nav plus vad mer denna har kommer att lira allt beror på vad du köpere för någon, För HF blir det en extern mick som fästes i spegel panel tak.

Sen behöver du ett kablage till rattstyrning + monterings ram till den nya Hv enheten.

Vad menar du med kee alert?? keeless? isf Detta påverkas inte.

//Simon

Scarpa
          Deltagare

Tack Simon för svar,
            Har koll på allt som har med installationen av den nya enheten (Alpine INE-W987D)

Det jag inte har koll på är om inställningarna för Roomlamp, defrogger och key alert (varnar om nyckeln ligger kvar i bilen). Behålls dessa inställningar eller kommer de att nollställas när org. enheten tas ur?

//Nicke

Simon.x
            Deltagare

Tack Simon för svar,
              Har koll på allt som har med installationen av den nya enheten (Alpine INE-W987D)

Det jag inte har koll på är om inställningarna för Roomlamp, defrogger och key alert (varnar om nyckeln ligger kvar i bilen). Behålls dessa inställningar eller kommer de att nollställas när org. enheten tas ur?

//Nicke

Hej

Nej

Defrogger sitter ju i vent rattarna.

Roomlamp Inne belysing mätare/golv sitter på vänster sida.

Denna lampa sitter i mätar huset (kee Alert)

Inget av dessa har med HV-enheten att göra. d—0.o—b

Kom i håg att det är CAN Bus system i bilen så sätt inst i kablaget rätt till rätt modell.

(Vissa har tappat auto stängning av förarfönster förarsida)

//Simon

Scarpa
              Deltagare

Önskar jag kunde bifoga några bilder:)
                Sitter i bilen medans jag skriver detta, inställningarna för ovanstående punkter sitter i enheten. De styr hur länge defroggern på bak/framrutan ska vara på, av/på knapp för key alert, hur länge innerbelysningen ska lysa när bilen låses upp eller ner samt inställningar om blinkersen ska blinka när bilen låses etc. Detta görs på nuvarande orginal navi:) intrumentbel. sitter på vänster sida och av/på knappen gällande “rear”defroggern sitter i ventknappen som du säger. Bilder säger dock mer än tusen ord:)

Scarpa
                Deltagare

Hej simon, hoppas de går att öppna:)

Scarpa
                  Deltagare
                    Scarpa
                    Deltagare

Hur svårt ska det va! Hoppas den här länken funkar:
                      https://www.dropbox.com/s/anmmxicglfhxutz/DSC_1117.JPG?dl=0

Simon.x
                      Deltagare

Önskar jag kunde bifoga några bilder:)
                        Sitter i bilen medans jag skriver detta, inställningarna för ovanstående punkter sitter i enheten. De styr hur länge defroggern på bak/framrutan ska vara på, av/på knapp för key alert, hur länge innerbelysningen ska lysa när bilen låses upp eller ner samt inställningar om blinkersen ska blinka när bilen låses etc. Detta görs på nuvarande orginal navi:) intrumentbel. sitter på vänster sida och av/på knappen gällande “rear”defroggern sitter i ventknappen som du säger. Bilder säger dock mer än tusen ord:)

Hej

Jag tror inte Alpines enhet har detta lock timer inst, Om dom inte har special kablage till Subaru Sti. (tveksamt)

Har du inte en nyckel lampa i mätar huset som lyser och piper då du är utanför bilen då den är i gång. (keeLess system)

Jag har bytt min Hv-Enhet då jag trycker på den svarta pluppen (Vid Dörrhandtaget) på bilen så tänds blinkers någon sec. (Sony)

På min bil så styr defroggern fram och speglar,framruta samtidigt.

//Simon

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.