› SSC › Allmänt snack › Träffar › Inför: STORTRÄFF SSI 10-11 juni -06 Superstage
- Detta ämne har 88 svar, 4,781 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Grusdraparn.
-
FörfattareInlägg
-
22 mars, 2006 kl. 16:47 #141482
mackan79
DeltagareNog för att jag saknar subban, men nu vart det ju ännu mer trist att vara utan….:-( Får man väl skynda sig å hitta något nytt.Ingen som har en gammal STi RA som dom kan tänka sig att ge bort 🙂
Är inte omöjligt att den kommer att dyka upp där,
kommer att åka dit om det går att lösa med jobbet samt ekonomiskt.22 mars, 2006 kl. 17:11 #141444jraberg
DeltagareDen ”STORA” testen man alltid läser om i Bilsport, ska bli kul att prova själv 😀 😀
Där har man redan varit(i spoilernytt superstage), men självklart så ska jag dit igen! har för mig jag körde nåt på 1.38 men nu ska det satsas på låga 1.30../Lars
lurade lite förut på om ska skapa en ”inför” snacktråd där vi kan tipsa/fråga om växlingar,spårval, vilka koner man ska trycka bort(jag kör som i slalom jag e de fel eller?) och vilka inte..
Vad sägs?Jag siktar högt jag. 1.50 kanske :+ fattar inte varför denna stress runt ”banan”?
-JR
22 mars, 2006 kl. 17:13 #141481ceemi
DeltagareVore juh grymt häftigt att få komma med och hälsa på alla 😉 Skall se vad regeringen tycker om det hela ochså kanske först 😛
22 mars, 2006 kl. 17:48 #141483Niklas
DeltagareRallyfamiljen är väldigt sugna på att komma, alla tre denna gången och bo i stuga. Men det är svårt att säga nu med jobb, lillkillen och allt sånt. Grymt skoj varjefall.
22 mars, 2006 kl. 18:57 #141398syke
BlockeradJag är nog klaaaaaaaaaaaar!
22 mars, 2006 kl. 19:33 #141412Blocken
DeltagareHörrni, det är inte mig ni ska tacka… det är ni själva som är klubben så klappa er själva på axeln… Hela styrelsen är engagerad i detta evenemang 🙂
/Block
22 mars, 2006 kl. 19:34 #141413Blocken
DeltagareVill även göra klart att detta INTE ÄR EN ANMÄLNINGSTRÅD!
Prata GÄRNA spårval, däck, lufttryck, laddtryck, klistermärken och bromsbelägg 🙂
/Black
22 mars, 2006 kl. 19:37 #141414Blocken
DeltagareNi som var med på det stora gruppköpet av krängningshämmare med tbh i vintras kanske kan göra en lista på vad ni handlade och sedan utvärdera,
T ex:
Groover köpte Whiteline 88mm fram och 112mm bak, har 0.8kg däcktryck i dragradialerna och 1000 hästar. Tycker bilen är stötig, men styr in bra..? Ska testa att släppa bakre krängaren tre snäpp.Spåna på ba’!
/Black
22 mars, 2006 kl. 19:46 #141476Janne S.A.D.
DeltagareGlöm inte upp med blicken och kika långt bort, aldrig en rak arm eller ett rakt ben, samt skjuta ratten istället för att dra.
Spänn åt bältet ordenligt, bromsa och nerväxla ner bilen är i balans.Janne S.A.D som kört ca 1500 st konbanor.
😛22 mars, 2006 kl. 20:05 #141400SecretAgentMan
DeltagareTa mera ™ är ett grundtips, det går alltid att åka lite fortare.
Att försöka ha med sig farten, utan att gå för fort in…lättare sagt än gjort.
Sista inbromsningen och den nypande 90-vänstern innan målgång hade jag svårt med, kom för fort in…och fick inte bilen att styra in ordentligt.Rdäcksåkare, håll koll på däcktrycket…det skenar friskt från kalla däck till överhettade diton. 😀
Gasa ordentligt och försök räta ut linjen redan innan den sista konan i slalompartierna, få med er bra med fart ut på rakan…samma gäller vid inbromsningen, sikta så ni rätar ut mellan första två – samma gäller vid inbromsningen in i slalompartierna, räta ut…
/J
22 mars, 2006 kl. 20:37 #141431simo
DeltagareÄr faktiskt ganska bra att det inte blir en helt rät linje vid inbromsningarna efter rakorna, iaf för de som åker GT o inte kan ställa 5 grader camber fram…GT:ns underbara understyrning…iom att det svänger lite så bromsar man upp bilen i ett litet förställ o med hjälp av returen kommer man runt kona nr2 efter rakorna. För de utan 2.5:a kan man kliva på för fullt när du passerar 3:dje sista konen innan rakan. Mao håll koll på vart du e 😉 Använd bägge fötterna i konpartierna.
/U – resten får ni lura ut själva 😛
22 mars, 2006 kl. 21:08 #141432simo
DeltagareGroover köpte Whiteline 88mm fram och 112mm bak, har 0.8kg däcktryck i dragradialerna och 1000 hästar. Tycker bilen är stötig, men styr in bra..? Ska testa att släppa bakre krängaren tre snäpp
Tror att groover kommer att ha en lika överstyrd kärra om Dr J om han går på stalltipset att köra med en I balk som krängare istället hårdare fjäder
/U
23 mars, 2006 kl. 07:40 #141454Groover
DeltagareGroover köpte Whiteline 88mm fram och 112mm bak, har 0.8kg däcktryck i dragradialerna och 1000 hästar. Tycker bilen är stötig, men styr in bra..? Ska testa att släppa bakre krängaren tre snäpp
Tror att groover kommer att ha en lika överstyrd kärra om Dr J om han går på stalltipset att köra med en I balk som krängare istället hårdare fjäder /U
He he…har faktiskt testat att ta bort fjädrarna helt runt om, ta bort krängaren fram och svetsat dit en 300mm I-balk bak. Då behöver man inte ens ratta på en konbana! Dessutom blir det onödigt med racingstol eftersom styrninger sker med hjälp av att man lutar sig lite åt sidan 😉 :+
______________________________
5 fyror är fler än 4 elefantöl25 mars, 2006 kl. 07:36 #141415Blocken
DeltagareFör er som aldrig varit på Superstage tidigare – läs gärna denna trevliga PDF (snodd från Nordicaudi.com).
(En moderator får gärna lägga in länken i översta inlägget, tack!)
/AB
25 mars, 2006 kl. 15:33 #141447lunkan
DeltagareF….n vad kul nu måste jag skynda mig att bli klar med bilen!!! :7
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Inför: STORTRÄFF SSI 10-11 juni -06 Superstage” är stängt för nya svar.
