SSC Allmänt snack Träffar Inför: STORTRÄFF SSI 10-11 juni -06 Superstage

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 89 totalt)
  • Författare
    Blocken
    Deltagare

Kommer vi att ha tillgång till hangaren med tryckluft och toa? Med tanke på däcksbyten och lättning av föraren innan det snabba varvet.Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

Yes! Du slipper åka r-däck Gbg – Emmaboda – Gbg 😉

Vi har tillgång till hangaren. Tryckluft finns och kanske nån domkraft. Bra om några tar med kraftigare domkrafter.

/AB

Min STi

simo
      Deltagare

O när ska vi få se vilken tid Blocken siktar på?
        1.2x.yz
        Undra vad x kan va…

/U – som nog får öka takten på skruvandet om bilen ska bli klar 😉

Blocken
        Deltagare

O när ska vi få se vilken tid Blocken siktar på? 1.2x.yzUndra vad x kan va…/U – som nog får öka takten på skruvandet om bilen ska bli klar 😉

Njaaaa, jag är rätt försiktig med gissandet då jag haft mycket att stå i med arrangemang och annat… (liksom många andra i styrelsen). Har insett att det inte behövs så mycket funktionärsinsatser som vid exempelvis en stor banträff, så jag tänker jag nog gasa hela dagarna… 😀

…och det blir nog till att TAA MEEERA! 😀

Se’n blir det ju säkert några läsk och en klädkorg grillspett också 🙂

KUL blir det iaf, om NI är med och hjälps åt allihopa! ToDo-lista kommer efter Elmia i god tid till träffen.

/Blocken – som kommer köpa Street Xtreme imörrn

Min STi

SecretAgentMan
          Deltagare

KN, du är ju färdigflyttad nu, ner i garaget och vri’ lös den där bulten nu! 😀

Tidtagningen blir väl rackarns så officiell antar jag?

/J – skall köra träningsläger hela våren

Blocken
            Deltagare

KN, du är ju färdigflyttad nu, ner i garaget och vri’ lös den där bulten nu! :DTidtagningen blir väl rackarns så officiell antar jag?/J – skall köra träningsläger hela våren

Vi hyr Bilsports tidtagning med fotoceller och hela baletten 🙂

/AB

Min STi

SecretAgentMan
              Deltagare

Fin skit!

Får jag och KN köra samtidigt? 😀 :7
                http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album472/DSC03409_copy.sized.jpg

Jääädrar så kul det där var…

/J

Blocken
                Deltagare

Fin skit!Får jag och KN köra samtidigt? 😀 :7 Jääädrar så kul det där var…/J

…om jag får köra före 😉

/Black – med nypåfyllt soCCer

Min STi

Patrik K
                  Deltagare

Ja detta låter bannimej som en självklar sak att hängha med på, jag ska göra alt för att vara där, och kameran hänger såklart med 🙂 Sen får vi se om min ”gula fara” kommer få smaka konbana under sulorna eller inte …

Väl mött!

/ Patrik

Practos
                    Deltagare

ska försöka fixa ihop subban så blir det åka av…lite drivaxlar till bakaxeli och racedäck skulle nog behövas för fortåka.

Blocken
                      Deltagare

Denna tråden (som handlar om kränghämmargruppköpet) vore intressant om ni diskuterar även här 🙂 …det hör ju änna ihop på nåt sätt… :+

/Black – åker och lämnar in r-däx-fälgarna på lättn… eeeh, blästring

Min STi

simo
                        Deltagare

Blocken: Hur ställer man in en New Age STI på bästa sätt för att passa konbana? Är det krängare på hårdaste läge som gäller? Vilket varmtryck är det som gäller på Dunlop sulorna? 2 kg? Camber, max fram o bak? Toe in, 0,5 grader sammanlagd fram o raka däck bak? Kanske lite lite toe out bak för att klara sista 90 gradaren in mot mål? Lr är detta bara saker som funkar på Old Age GT!?
                          Ngn som har lite tankar o ideer?

/U

Mats
                          Deltagare

Funderar på att ställa in R:en som följande:

Toe fram sammanlagt 0,5
                            Toe bak 0
                            Camber fram max
                            Camber bak max (inte mycket men så mycket det går att få med orginal grejer)

Vad tror ni andra om denna setup? Kommer troligtvis käka lite däck fram men man kan ju alltid ställa om bilen efter SS.
                            Trycket i r-däcken är ju en annan femma. Vad kör ni andra med?

Mats GBG
                            Regionsansvarig Göteborg

SecretAgentMan
                            Deltagare

Jag tänkte sikta på något liknande, lite toe fram, och 0 bak, runt 2 grader i camber fram, med option på att ställa på lite mer på topplagringarna, och runt 1,5 grader bak.

Lufttryck i rdäck – runt 2 kg varmtryck brukar vara lagomt, håll ett öga på slitaget.

/J

LegacyLarsa
                              Keymaster

Jag tänkte sikta på något liknande, lite toe fram, och 0 bak, runt 2 grader i camber fram, med option på att ställa på lite mer på topplagringarna, och runt 1,5 grader bak.Lufttryck i rdäck – runt 2 kg varmtryck brukar vara lagomt, håll ett öga på slitaget./J

Ja, jo, precis.. 😉

Nja, ska montera mitt whitelinekit, få en dos link(blink-blink), lite bättre bromsar, och lite omjäkigare högerfot.. ..så 1.32 nånting vore bra..

Ang. whitelinekitet vad är bäst, hårt fram mjukare bak?

/Lars

jraberg
                                Deltagare

jag tänkte hårda upp allt som går att hårda upp(dämpare och krängare).

Larsa, vad jag förstår så kör de flesta med whiteline grejer på den hårdaste inställningen. Jag har kört med mittenläget ett bra tag och tycker nog att att är lite väl mjukt. Skulle tipsa på att köra hårdaste faktiskt även om jag inte provat själv än. Men då banan är snabb så känns det som att det är det som gäller.

Samma hjulinställning som mats..

Vad för typ av r-däck ska ni köra med?

-JR

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 89 totalt)
                                • Ämnet ”Inför: STORTRÄFF SSI 10-11 juni -06 Superstage” är stängt för nya svar.