Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35704
    Zlasher
    Deltagare

      Nu har styrelsen beslutat om årets storträffd—0.o—b
      Nytt för iår är att vi har ett nytt samarbete med STEC och Bavaria Racing. Som vi tror kommer bli mycket bra.

      Var: Mittsverigebanan, Härnösand. Karta här

      När: Fredag 1a Juni 17-22 och Lördag 2a Juni, 8-17.

      Kostnad: Gratis för alla som betalat medlemsavgiften för 2018. Tag med ert medlemskort med årets märke på. Om ej medlem – 400 kr för medlemskap. Dock tillkommer försäkringskostnad per förare. Endagars för 200 eller årsavgift för 500 kr, som gäller på alla STEC bandagar.

      Planerat:: Det kommer köras bankörning i 20 minuters intervaller.
      Det kommer finnas transpondrar att hyra för att se din exakta varvtid.
      Mat och dryck försäljning kommer finnas.
      Även möjlighet till Medåkning med Subaru Impreza Rallybil 100 kronor per varv.

      I och med vårat samarbete med STEC så kommer det att vara hög säkerhet på och intill banan. Ambulans och utbildad sjukvårdspersonal, samt riktig brandpersonal med utrustning finns på plats båda dagarna.
      Vi som klubb kommer enbart behöva ställa upp med några få flaggvakter. Resten sköts av personal på plats.

      På plats kommer även Bmw Bavaria Racing att vara. Men vi kör själva på banan när det är vår tur, sen byts det av och håller på så med 20 minuters mellanrum. Denna banan tar rätt hårt på bromsarna så mer än 20 min lär du inte orka pressa bilen=)

      Anmälningstråd, boende tråd och ev mat tråd kommer upp vid senare tillfälle.

      Frågor kan ställas i denna tråden.

      Vi hörs!
      // Styrelsen

      Bild på hur banan ser ut.

      #287759
      Koffe
      Keymaster

        Kul med storträff! 🙂
        Bavaria Cup har som jag förstår det en deltävling den 2a juni. Spontant känns det som att en deltävling i en racingserie kan bli svår att klämma in på 20 minuter, så jag antar att tidsschemat kan komma att justeras för lördagen?

        #287764
        Luna_gf8
        Deltagare

          Can’t fkn wait. Jag kommer chilla på landstället vid höga kusten och köra på Mittsverigebanan. Livet leker! (Kommer leka)

          #287765
          Luna_gf8
          Deltagare

            Can’t fin wait. Jag kommer chilla på landstället vid höga kusten och köra på Mittsverigebanan. Livet leker! (Kommer leka)

            #287762
            Gloremir
            Deltagare

              Kan ju bli kul, även om jag inte ska köra med min.
              Har ju släkt där uppe så mitt boende är ju säkrat iaf!

              #287761
              Fladric
              Deltagare

                Fan vad kul att det äntligen är närmare mig igen!
                Jag ska boka in detta och komma med så många bilar jag kan, är ju bara ca 23 mil hemifrån 😀

                #287763
                Vincent Berglund
                Deltagare

                  Klart man kommer ! Äntligen en storträff nära. Endast ca 2h från mig.

                  Tar med mig kameran och drönaren

                  #1767

                  #287766
                  Christer J
                  Deltagare

                    Hur ställer sig klubben till en oäkting?

                    Christer “superseven”

                    #287760
                    Koffe
                    Keymaster

                      Jag vet att vi har åtminstone en Ford-ägare som är medlem, så rent tekniskt är det ju möjligt. Men jag gissar att detta är en fråga för styrelsen.
                      Du kan väl alltid anmäla dig till STECs vanliga trackday om inte annat? Plats verkar ju finnas i nån stuga också.

                      /Koffe

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.