Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 68 totalt)
  • Författare
    Viktory
    Deltagare

Jag tror att jag försöker mig på stället vid Lysvik på Vargåsen (Fredag) Såg att du har varit där innan också 😀 Tror du att det vore möjligt, det kanske är för mycket bilar vid Colin’s Crest (köer) kanske snabbare att ta omvägen genom Sunne?

Nikke McRae
      Deltagare

Colins crest brukar vara välbesökt. Men stället vid Lysvik, där brukar de ordna bra parkering, inte särskilt långt och gå då heller. Fast där finns i princip bara vinkeln o välja på, och en bropassage. Sen tycker vakterna att man inte får gå längre bort. 😛

Viktory
        Deltagare

den där vinkeln ser bra nog ut för mig 🙂 Ska ju bara stanna för en runda. Vilken väg tycker du är bäst att ta till Lysvik? är det snabbare att åka genom Sunne eller förbi infarten till Colin’s Crest, det jag menar är att man vill ju inte hamna i köer för såna som ska till Colin’s om man bara ska passera och åka längre bort, men det kanske inte är så farligt på stora vägen?

Nikke McRae
          Deltagare

Ja har du varit på Hara innan skulle jag åka via Sunne. Kan tänka mig att det är mycket bilar på den nedre vägen.
            Ett tips: Bränn ner den förbaskade ladan som syns i min film. 😀

Handoman
            Deltagare

Tyvär har jag lite tidsnöd denna helg, men jag ska iaf upp en dag. Och då känns det bästa att kolla fredagen med störst chans att alla förare finns kvar 😉

Fredag SS1/3 Fredriksberg 1/2

Får se om jag hinner med att hålla mig kvar under lördagen med.

Ses där och kommer att följa denna tråd för tips om bra platser eller vart övrigt SSI-folk kommer att vara.

Väl mött i skogarna.

Niklas
              Deltagare

Ludvikatrakten (i höjd med Fredriksberg) har tappat all snö efter regn och plusgrader sedan i tisdags. Min gissning är att 2006 blir ett 100% grönt/brunt kladdigt rally. Frågan är hur det kommer påverka. Kommer hastigherna bli högre eller lägre. Blir publikfavoriterna som Colins Crest och hoppen på Fredriksberg bättre eller sämre utan snö? Gissar att teamen kommer få köra med fulldubb på sträckorna. Lär inte vara det bästa fästet…eller kan de fortfarande välja om till däck som de använder i blöta grusrallyn?

Viktory
                Deltagare

om det inte är någon snö eller is kommer rallyt ställas in, det går inte att köra med dubb på vägar som inte är frusna utan att förstöra dom. Det är dags att flytta rallyt nu (trodde aldrig att jag skulle säga det) det går inte att fortsätta så här, varje år är det tveksamt om vi får snö till rallyt….

Nikke McRae
                  Deltagare

Finns fortfarande snö och is där uppe. Och vägarna är stenhårda. Jag var i Ludvikatrakten idag och kollade på Bergslagsrallyt. Dock kanske de större grusvägarna, som används till svenskarallyt, är mer plogade och mindre is kvar. 3 veckor kvar, det måste bara komma mer snö.

christopher
                    Deltagare

Kom lite för fort, ställde upp den lilla Suzukin brett, slog i vallen och gled ner om kanten. Diket i yttern sluttar ganska brant och är några meter djupt. Ett riktigt dräparställe helt utan banderoller. På grund av dikets storlek kan publik stå i yttersvängen utan problem och risk ca 5-10m från vägen och man ser dessutom bilarna en bra bit innan de kommer fram till just den högersvängen.Tror det var Kocken här på forumet som filmade det hela. Han fick även med när en :+ springer fram för att hjälpa till att putta och rycker av en bit bakkjol som lön för mödan. Vem det var låter jag vara osagt, det var pinsamt nog som det var. 😛

Det var inte Kocken som filmade….. Det var Matte men han slog av kameran när han såg att det skulle bli lyftabil. Jag och Kocken var framme och tog nästan emot Wilks i diket. Sen var det en viss #### som hängde sig kvar i framspoilern…..men det är glömt nu.

Jag skulle garrat stå i den böjen, det var många som var nära!!! Nått år kommer det ligga bilar på taket där.
                      /
                      fraSSe

Mr_Matte
                      Deltagare

Kom lite för fort, ställde upp den lilla Suzukin brett, slog i vallen och gled ner om kanten. Diket i yttern sluttar ganska brant och är några meter djupt. Ett riktigt dräparställe helt utan banderoller. På grund av dikets storlek kan publik stå i yttersvängen utan problem och risk ca 5-10m från vägen och man ser dessutom bilarna en bra bit innan de kommer fram till just den högersvängen.Tror det var Kocken här på forumet som filmade det hela. Han fick även med när en :+ springer fram för att hjälpa till att putta och rycker av en bit bakkjol som lön för mödan. Vem det var låter jag vara osagt, det var pinsamt nog som det var. 😛

Det var inte Kocken som filmade….. Det var Matte men han slog av kameran när han såg att det skulle bli lyftabil. Jag och Kocken var framme och tog nästan emot Wilks i diket. Sen var det en viss #### som hängde sig kvar i framspoilern…..men det är glömt nu.Jag skulle garrat stå i den böjen, det var många som var nära!!! Nått år kommer det ligga bilar på taket där./fraSSe

Jag har avåkningen på film men slog av när det hängde en skåning i kofångaren.
                        Jag kommer inte i år men skulle nog åxå stå där.

// Matte

christopher
                        Deltagare

Ska inte du heller upp Matte?
                          Ska vi sitta med ett par pilsner och lyssna rallyradio lördag/Söndag?

/
                          fraSSe

Nikke McRae
                          Deltagare

Ok, dags att synkronisera oss:

Så här ser min planering ut. Vill gärna ha tips om ställena jag tänkt åka till är helt värdelösa:

Fredag:
                            – Fredriksberg 1 o 2 (SS1 07:50 & SS3 12:00) Publikplats 5B eller 6B målet (utefter skärsjön).
                            – Hagforssprint 1 (SS6) Hade helst åkt till Vargåsen 1C
                            el 2C, men det hinns nog inte. Beror på vad klockan är när vi kommer till Hagfors.

Lördag:
                            – Sundsjön 1 (SS8 8:55 1C Enda stället jag hittar som verkar skapligt på kartor.
                            – Vargåsen 2 (SS12 15:30) Istället för 2:a genomkörningen på Sundsjön, om det inte är jättebra på Sundsjön. 1C el 2C verkar bra.
                            – Service någon gång under dagen.

Söndag:
                            – Lesjöfors 1 o 2. (SS 14 07:50 o 17 11:20)
                            2C. Den publikplatsen verkar riktigt bra, såg lite bilder därifrån från tvsammandraget. Även ett par filmer på internet.
                            Krokigt över gårdsplaner, över ett hopp, över bro o in i vinkel vänster ut på snabbare väg.

Mr_Matte
                            Deltagare

Ska inte du heller upp Matte?Ska vi sitta med ett par pilsner och lyssna rallyradio lördag/Söndag?/fraSSe

Finns risk att jag är på jobbet hela helgen men kvällarna är ju fria.
                              Har så förbannat mycke att göra nu. Vi har ju en tävlingsbil att bygga en ny motor till åxå. Den gamla motorn fungerar inge bra med tanke på att man kan stoppa in näven genom blocket in i 1:ans cylinder.

// Ma

Niklas
                              Deltagare

Då kom tövädret till Stockholm och säkert resten av Sverige också förutom möjligen de norraste delarna. Så där försvann snön och kvar blev genomblöta grusvägar att köra rally på.

Ännu en gång har jag rätt, perfekt väder att köra Svenska rallyt under helgen då Monte Carlo körs. När det väl är dags för Sverige att arrangera så försvinner snön.

“Nej för fan, håll inte vintertävlingen först på året!” 😛

Nikke McRae
                                Deltagare

Fortfarande kallt på nätterna, så vägarna håller sig nog isiga iallafall. Och nästa helg ska det vara många minusgrader.
                                  Har hört att det är eller varit runt halvmetern snö där uppe, så lite vallar borde finnas kvar. Och förhoppningsvis faller det snö i sista minuten. 🙂

Och varför hamnar alla nya inlägg i mitten av tråden. Ingen som läser längst ner? 😀

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 68 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.