- Detta ämne har 67 svar, 5,671 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 10 månader sedan av Nikke McRae.
-
FörfattareInlägg
-
30 januari, 2006 kl. 19:12 #123798Nikke McRaeDeltagare
Nån som varit vid starten på Fredriksberg? Fick tips av Per Carlsson (rallytravels). Man ser dem fler gånger genom gles skog och krokig väg.
31 januari, 2006 kl. 08:16 #123831NiklasDeltagareHar hört att där brukar bli sjukt mycket folk. Frågan är hur mycket man ser om det är jämntjockt med rallytokar i skogen. Sen skall det vara ett rent helvete att ta sig därifrån när alla skall iväg. Så gå riiiiktigt tidigt eller gå sist. 🙂
Om man skall se Fredriksberg hade jag nog valt att stå vid hoppen närmare mitten på sträckan. Där är det fullfart och några fina lyft. Om man går vänster när man kommer in på sträckan och ställer sig på sista krönet så ser man en hel del. Dock vet jag inte om de blivit ännu värre med att dra in avspärrningsbanden i skogen nu. Stod där 2003 och då var det lite trångt.
Gjorde en detaljerad karta över Fredriksberg inför 2005 med foton från Lantmäteriet men har tyvärr inte den kvar.
31 januari, 2006 kl. 14:13 #123805Danne-LakanDeltagareVet inte om någon har skrivit det en män det blev klart för några timmar sedan att Daniel Carlsson startar i A8 (WRC) klassen med en
Mitsubishi Lancer WRC31 januari, 2006 kl. 17:54 #123799Nikke McRaeDeltagareJag använder också lantmäteriets sverigebild och kartsök. Himla bra och man vill kika närmare på kurvor och hur mycket skog det är.
Jo, folk blir det nog gott om där, det får nog bli vid målet istället. Då har de ju slitit lite på däcken och föraren också, då brukar det kunna hända grejer. 😛
31 januari, 2006 kl. 20:30 #123773PalmDeltagareLänge sedan jag postade något men är inne och tjuvläser ibland och tänkte hjälpa er med några bilder tagna i torsdags som jag hittade, då såg det riktigt fint ut;-)
http://www.rallysport.se/vinterbilder2006.htm
/Andreas som vill ha impreza igen:-)
31 januari, 2006 kl. 20:58 #123800Nikke McRaeDeltagareSåg inslag från reccen idag på Värmlandsnytt. Vägarna ser ut som på bilden fortfarande. Beror nog på att det är kallt på nätterna fortfarande.
Helgen ser ut att bli riktigt kall, så vägarna håller sig nog riktigt isiga . :731 januari, 2006 kl. 21:17 #123782MDEDeltagaretorsdagen brukar ju bli jättekul! presskonferans på eftermiddagen o sen på kvällen är hela stan full med rallybilar riktigt bra stämning då också.
måste kolla upp om pressköret imorn i så fall kan vi ju träffas där o åka vidare in till torget sen.
/MDE
Är det någon som vet?Någon som vet om det blir någon presskonferans i karlstad?Något kul måste ju hända runtomkring rallyt//Jonas
1 februari, 2006 kl. 08:04 #123832NiklasDeltagareFår verkligen hoppas att snön ligger kvar så man slipper höra tjatet från förarna som det går dåligt för.
Bilderna från Colins Crest ser ju bara underbara ut!! Fan! Nu vill man ju upp och jag som troligen skall fortsätta renovera huset istället. ;(
1 februari, 2006 kl. 09:08 #123769PerraDeltagareTävlingsledningen är inte oroliga inför rallyt. Snön ska ligga kvar och det _kan_ bli riktigt kallt i helgen, kanske neråt -15!
http://sr.se/cgi-bin/Radiosporten/nyhetssidor/artikel.asp?ProgramID=2505&Nyheter=1&artikel=783599
Mvh Perra
1 februari, 2006 kl. 09:55 #123833NiklasDeltagareTävlingsledningen har väl aldrig (officiellt) varit orolig för snön. Inte ens då rallyt körts på mer eller mindre grusvägar. 😉
1 februari, 2006 kl. 10:06 #123770PerraDeltagareVisst, men har du läst det som stod på SR´s hemsida som jag länkade till så låter det ju betryggande. Vid -15 så tinar det inte såå mycket. 😉 😛
Är det någon som har tips på nåt bra ställe att stå på sträckan Sundsjön? Är det bra vid 1C?
/P
1 februari, 2006 kl. 10:16 #123834NiklasDeltagareIntressant, inte svar på din fråga men jag ser att de har stängt av vägen in till vägbytet mellan start och 1C. Där var jag förra året. Bilarna kom nerför en backe till en korsning vinkel höger. Gick riktigt långt ner i innern där…hände inte ett skit. 😀
Tidsplan och kartor till alla sträckor hittar ni här:
http://www.swerally.se/se,karta_tidplan.html1 februari, 2006 kl. 11:41 #123776BlockenDeltagareSenaste nytt från Patrik Flodins hemsida:
Senaste Nyhet:Nöjd med första dagens rek
(06-01-31)
Patrik är nöjd med den första dagens rekognosering. Det har varit kanonkul, säger han. (Vilket han ju alltid tycker, när han hamnar bakom ratten i en rallybil). Men rekognoseringen har gått jättebra och vägarna är superfina, säger han.Det är fina vintervägar, veckorna innan rallyt har snön vräkt ner i Värmland och kylan har hållt i sig. Idag var det i och för sig tö på några av sträckorna, men det gjorde ingenting på vägarna, som hade fin botten. Det ser alltså riktigt lovande ut!
I morgon är Patrik och Maria åter ute och skriver sina egna noter och de ser båda fram emot starten på fredag.
Mvh Blocken
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?
set_albumName=ssi141″>Min STi1 februari, 2006 kl. 15:51 #123801Nikke McRaeDeltagareVisst, men har du läst det som stod på SR´s hemsida som jag länkade till så låter det ju betryggande. Vid -15 så tinar det inte såå mycket. 😉 :PÄr det någon som har tips på nåt bra ställe att stå på sträckan Sundsjön? Är det bra vid 1C?/P
1C funderar jag också på. Någon som varit där?
Verkar inte vara så mycket skog, vilket är bra.http://www.imprezive.com/ftp/sundsjon1C.jpg
Stannar nog bara första genomkörningen på Sundsjön och åker sedan till 1C på Vargåsen, Älgtjärn.
1 februari, 2006 kl. 16:25 #123771PerraDeltagareVi siktar på Sundjön 1C på morgonen och sen blir det in till Servicen. Efter det så blir det antingen Vargåsen (5A eller 1C) på eftermiddagen eller också om vi hinner så tar vi Hara efter lunch.
Är det någon som vet vilket ställe som är bäst, 1C eller 5A på Vargåsen? 5A verkar ju vara inne i byn?!
Mvh Perra
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.