- Detta ämne har 31 svar, 1,923 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 7 månader sedan av Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
3 mars, 2004 kl. 07:21 #11216NiklasDeltagare
Hemsida: http://www.southswedishrally.com/ssr_sve.html
I vår är det dax för Sveriges största sommarrally och självklart skall vi ut i skogen eller vad säger ni? Det är 13-15 maj som gäller.
Det är ganska annorlunda tävling om man tittar på schemat:
=================================================
13 maj
Rekognosering
Ev. Shakedown
Showstart
Besiktning14 maj Etapp 1
3 sträckor som körs 3 gånger
1 sträcka som körs 2 gånger
cirka 140 km SS med en totallängd på cirka 340 km
start 12.00 – mål 21.0015 maj Etapp 2
2 sträckor som körs 3 gånger
2 sträckor som körs 2 gånger
cirka 110 km SS med en totallängd på cirka 360 km
start 06.00 – mål 15.00
=================================================Torsdagen går alltså bort för oss som skall ut och titta. En eventuell shakedown är inte lika intressant på denna nivå som på en WRC-tävling.
Tydligen kommer man köra väldigt många sträckor per dag (3*3+1*2=11 sträckor på fredagen, 2*3+2*2=10 sträckor på lördagen) där fem sträckor körs TRE gånger. Detta kan bli mycket intressant. Hittar man ett perfekt ställe så är det engångsgrillar fram och mysa i skogen som gäller hela dagen. Var sträckorna körs vet jag inte än så någon planering blir det ännu ej men man kan ju alltid boka upp helgen för trevliga stunder i skogen.
Själv kommer jag och frugan jobba halvdag på fredagen och sedan åka ner för att se några kvälls och nattsträckor (beroende på hur schemat ser ut). Sova på en camping några mil söder om Växjö och sedan åka ut på några sträckor på lördagen innan det bär av hem till Götet igen.Några andra som är intresserade? Karavan ställer man självklart upp med. Bra camping kan jag ge tips på där man får sova i små stugor med sängar för 2 eller 4 personer. Skönare än en fälld stol i bilen eller en sovsäck vid vägkanten!
“…INTO SQUARE RIGHT DON’T CUT ALIEN INSIDE 50 OVER FINISH!”
3 mars, 2004 kl. 08:13 #122387andreaswrxDeltagaredet går neråt älmhults hållet kan jag medela bor själv i växjö och har varit med på lite möte om det!!
visst vore väl kul och dra runt med ett gäng imprezor och reta lite folk:)//Andreas
3 mars, 2004 kl. 08:21 #122401NiklasDeltagareJu fler desto bättre. Har du mer du kan avslöja? Älmhult har några riktigt bra sträckor, speciellt en söder om Älmhult där jag varit en gång. Sträckan går genom en gård, precis vid huset är det en typ 90-graderskurva med boningshuset i innerkurvan med staket och stolpar. Ingen vill skära i innern och i yttern är det en höjdskillnad på ca en halv meter ner från vägen. Riktigt kanonställe. Hade varit skoj att se bilarna komma i redlös fart i SSR på den sträckan! När vi var där för några år sedan (Silverratten) så rullade en röd 240 där. Ett varv i luften samt att 33% av alla bilar var av mer eller mindre. Jösses!
Som sagt, mer info om var sträckorna går?
Klart du skall hänga på oss! Inget slår Impreza-klubben på rally! Fast vi behöver övertala Griml0ck att komma ner med, han är höjdpunkten av skitsnack då man väntar på att bilarna skall komma. 😀
3 mars, 2004 kl. 13:12 #122388andreaswrxDeltagarejo tro jag vet om det stället har inte så stor koll på sträckorna vet bara att några som gick föra året ska vara med i år med!! blir nog mkt wrc-bilar från norge och europa efter som wrc inte få åka em så blir det som i snowrally!! kan bli superstartfält! service ska vara i älmhult och starten i växjö!!
hur många tro du att vi kan bli?
jag betalade medlemsavgiften idag har ju bara haft subban i 1 månad!!:):):)
//Andreas3 mars, 2004 kl. 13:14 #122402NiklasDeltagareJag vet inte hur många vi blir, kan ju hoppas det blir några stycken.
Förra året bodde vi i Tingsryd (typ 6mil öster om Älmhult), det känns lite off om allt kretsar kring Älmhult. Vad säger du om det? Tror du sträckorna går österut eller vilket vädersträck kring Älmhult?
3 mars, 2004 kl. 15:33 #122389andreaswrxDeltagaredet blir nog runt om och sen dom som gick på fredagen förra året runt sjön åsnen skulle jag tänka mig!!
vore kul med lite imprezor här nere finns ju inte så jätte mkt här nere precis! kolle med torne camping då är du ju i hetluften är ett tips!!
Andreas3 mars, 2004 kl. 17:47 #122403NiklasDeltagareOk, tack för tipset! Skall du sova där eller du pendlar till Växjö? 🙂
4 mars, 2004 kl. 06:22 #122390andreaswrxDeltagarejag sover hemma bor ju i stan så det blir inte så många mil extra!!
när dra ni ner då?
får försöka och träffas då? var du på svenska vilka var du med där uppe? om jag få fråga det? träffade ett ssi gäng på söndagen
Andreas4 mars, 2004 kl. 06:54 #122404NiklasDeltagareJag var i Dalarna men inte på rally. Var på 75-års firande hos tjejens familj i Ludvikatrakterna. Såg en civil gul EVO7a på lördagen då vi skulle iväg och fira, jösses vad det sög i rallytarmen då! ;(
Vi åker ner till SSR på fredagen efter lunch skulle jag gissa. Jobbar halvdag. Det skulle vara skoj att träffas. Du har nog bättre koll, du kan väl alla “plåtgamsplatser” längs sträckorna så om du säger ett ställe så dyker vi upp där. Kommer att stråla ihop med några skåningar som kommer upp också så vi kan bli ett litet gäng.
4 mars, 2004 kl. 11:31 #122391andreaswrxDeltagarenja några ställe men det är svårt som fan att hitta ställe:( när dom få tränna innan kanske skulle tränna själv med subarun då får man väl höra det efter att blå bil som låter en rally bil har kört här innan!! jag vet om lite finna ställe!
man kunde väl stanna och kolla flera gånger samma stäcka om man vill då blir det elverk tv och ps2 och colin mcRea 4 ute i skogen:):):):):)
vad var ni på sydsvenska föra året då?
Andreas4 mars, 2004 kl. 14:42 #122405NiklasDeltagareJepp. Har varit där alla år sedan ’97 tror jag. Pluggade i Ronneby i tre år, då övernattade vi där.
Vi stod i kurvan där Kristian Sohlberg (en viss Mitsu-förare i WRC nu) kraschade med sin blåvita EVO. Samma år som Passonen vann med en Focus. Måste varit 2001 tror jag…?
4 mars, 2004 kl. 18:09 #122392andreaswrxDeltagareok då vet du hur det brukar vara ju har du hittat campingen än då? kanske är dax att boka den!:)
jo jag har en liten aning vad det var!!
Andreas4 mars, 2004 kl. 19:17 #122406NiklasDeltagareHar hittat campingen, finns med på ett antal siter om man söker på Google. Skall snacka med mina polare från Skåne men det känns dumt att välja en annan camping om sträckorna inte går där du sagt, eller du är helt säker på att det är kring Älmhult och Åsnen?
5 mars, 2004 kl. 03:43 #122393andreaswrxDeltagarejo det är jag står ju älmhult som service plats ju finns det ingen camping i älmhult då?
Andreas12 mars, 2004 kl. 07:06 #122407NiklasDeltagareVerkar som vi tar en annan camping nordväst om Älmhult som ligger ännu närmare Älmhult. Frågan är om det är bättre eller sämre än ditt tips men det är varjefall bättre än Tingsryd där vi bott tidigare. Om man vill norrut mot Växjö så går det nog fortare att komma ut på stora vägen också.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.