› SSC › Allmänt snack › Träffar › Inför: Värmland|Dalarna 2006-05-13. Konbana.
- Detta ämne har 32 svar, 2,548 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 6 månader sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
21 april, 2006 kl. 17:01 #14187
Janne248
DeltagareRegionsträff: Dalarna|Värmland
2006-maj-13
Aktivitet: Konbanahttp://www.solace.mh.se/~el302/impreza/ssi%20on%20konbana.jpg
Härmed inbjudes Ni till den fjärde konbaneträffen som region Värmland|Dalarna anordnar!
Lixom tidigare träff med aktivt innehåll här i regionen så kommer den att utgå från Ludvika trakten, men denna gång så kommer vi att köra en konbana i Grängesberg, närmare bestämt på Grängensbergshalkbana. Denna halkbana använder sig inte av olja, så det är ingen fara för bilen!)
Vi har alltså tänkt att reprisera det lyckade konceptet från i förr fjol och ifjol och köra konbana hela dagen och avsluta med en gemensam middag på något bra ställe med lite trevligt eftersnack. (Kan hända vi hamnar hemma hos mig med hemtaget kina-käk så som de tre första gångerna också och ser lite filmer från dagens aktiviteter, så om ni filmer, glöm EJ att ta kablar så vi kan se matrialet åp kvällen.).
För att vi skall kunna köra denna trevliga träff (och priset per bil skall vara enligt nedan) så behöver vi 15 st anmälda. Anmälan kommer att vara bindande, dock så skall ni ej vara rädda att diskutera denna träff i tråden. Kom med frågor, synpunkter etc.
Blir vi mindre än 15 så får vi pynta mer pengar.Halkbanan ser ut som bilden nedan.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album76/Halkbana_slutgiltig_2005_05_28_29_800.jpg
Den blå linjen är en tänkt bana. Konerna är inritade i gul & rött, samma system som vi använde i maj och i okt 2005 kommer att användas nu igen. De röda området är ett tänkt depåområde och ”väg” till och från området.
Endast en bil på banan åt gången för att hålla säkerheten på top.
Schema lördag 13/maj-2006
- 08:30 Samling vid McDonald’s i Ludvika.
- 08:45 Avfärd
- 09:00 Vi samlas vid halkbanan.
- 09:20 Besiktning av bilar, betalning och inlämnade av underskrivet informationshäfte.
- 09:50 Följevarv
- 10:00 Körningen kan börja.
- 18:00 Körning slut.
- 18:10 Prisutdelning
- 18:20 Vi hjälps åt att samla ihop alla koner.
- 18:30 Det skall vara tyst på banan.
Inget avbrott för lunch är plnaerat. Utan vi kör hela dagen där ni deltagare får ta lunch när ni vill. Ta med engångs grillar eller annat käk. De som inte vill ta med kan bege sig till samma korvmoj som vi käkade på när vi körde denna träff första gången. Eller åka in till Ludvika för Sibylla, McDonalds, Pizza, Kina eller vad man nu vill ha.
Kontaktperson under dagen:
Regionsansvarig Jan-Erik sjödin
Telefon: 070-6445524
E-Mail: janne.sjodin@gmail.com eller janne@impreza.nuFör att beträda konbanan måste Du uppfylla följande krav:
- Max en passagerare tillåten.
- Förare och passagerare skall använda hjälm och heltäckande bomullskläder, dvs. kortärmad t-shirt, shorts etc. är förbjudet.
- Betala avgiften.
- Passerat en godkänd besiktning.
- All körning och beträdande av halkbanan sker på egen risk. Grängesbergs Halkbana eller SSI har ingen försäkring som täcker några skador, varken personskador, bilskador eller skador på halkbanans inventarier.
- Vi kör två gånger var, ställer oss sedan sist i kö.
- Om man av någon anledning skall köra ifrån området och ämnar att komma tillbaka så skall en walkie-talkie rekvireras från den person som sköter tidtagningen. Tidtagaren skall anropas, och denne skall ge tillstånd, innan man kör in på området igen.
Avgift för att köra.
- 100 kr. Aktiv medlem. (Verifiering med medlemskort krävs)
- 120 kr. Icke aktiv medlem.
Jag behöver kanske inte säga följande men, för att förtydliga så är denna träff till för förare och ägare av Subaru Impreza. Förare/ägare av andra bilar får söka sig till sin klubbs aktiviteter. Dock så kommer ev. 1~3 bilar som ej är Imprezor att få en specialinbjudad av oss arrangörer. (Dessa bilar kommer inte vara rostiga härken utan Legacy Spec. B eller EVO eller liknade.) Och ni behöver inte fråga om ni får bjuda in någon, bara dessa speciellt utvalda kära vänner till oss arrangörer utan Imprezor är välkommna.
Imprezaägare/förare väl möt den 13 maj!!
Vid bristade intresse kommer träffen ställas in pga den höga hyran för banan.
Program med regler och karta finns HÄR att ladda hem i Power Point format. Ladda gärna hem det och fyll i era uppgifter och skriv under så det går snabbt under besiktingen med denna formalitet så körningen kommer i gång på tänkt tid.
Skriv i tråden om ni är på.
Då var det dags igen http://images.nasioc.com/forums/images/smilies/banana.gif !!
21 april, 2006 kl. 17:04 #141772Janne248
DeltagareFör er som vill läsa i kalendern så är det nu inlaggt en notis där med!
21 april, 2006 kl. 18:38 #141785Manu_Sti
DeltagareTja,
Jag hoppas att jag kan komma, blir kul att köra lite konbana igen, och träffa alla…
Jag skriver datum i telefon…24 april, 2006 kl. 17:23 #141786Manu_Sti
DeltagareÄr det nån från Stockholm som ska till konbaneträffen?
24 april, 2006 kl. 21:02 #141770LegacyLarsa
KeymasterJag tar med mig filmkameran som vanligt, så får vi se vad det blir av det..
/Lars
25 april, 2006 kl. 04:38 #141797Billy_H
DeltagareKommer
Billy
25 april, 2006 kl. 07:35 #141773Janne248
DeltagareJag tar med mig filmkameran som vanligt, så får vi se vad det blir av det../Lars
Glöm EJ att ta med AV kablar så vi kan titta på materialt efter maten.
25 april, 2006 kl. 08:54 #141794FeA
DeltagarePÅ:
Janne
Manu
Larsa
Billy
FeA/FeA – härligt grabbar!
25 april, 2006 kl. 11:00 #141792Groover
DeltagarePÅ:
Janne
Manu
Larsa
Billy
FeA
Groover______________________________
5 fyror är fler än 4 elefantöl25 april, 2006 kl. 14:19 #141787Manu_Sti
DeltagareJag har en kompis som kör Lotus som skulle va intresserat att komma med, om det är möjligt…
Jag håller på fixa tid tagnings instrument så att det blir bättre och enklare att flytta…25 april, 2006 kl. 15:23 #141774Janne248
DeltagareManuel,
Om vi vill bjuda in en Lotus (vad är det för Lotus?) känns som det beror på hur stort intresset är från SSi’are. Sist vi hade träff var vi för många och man fick vänta typ 1h mellan varje gång man fick köra. Det var inte så kul.
Men jag vet att fler med mig är intresserad och se hur potenta bilar beter sig på konbanan (där av att vi haft Skyline och EVO 6 med tidgare, och bjudit in Legacy Spec. B och Forester XT, som dock inte kommit något.) så förutom att det blir för många bilar ser jag inte något problem med att ha en gästande Lotus på banan.
Kan vi vänta lite och bestämma? (för att se hur SSi intresset är?)
Vad det gäller tidsmätnings utrutning äv vi jätteglad att du erbjuder dig, men jag hoppas att du inte bhöver ta med för jag har en utrutning som skall leveras vilken dag som helst som kopplas till en bärbar PC som loggar tiderna.
25 april, 2006 kl. 15:34 #141784Yonaz
DeltagareBra jobbat Janne! Men du missade att skriva: ”Möjlighet att köpa klubbprylar” 😉
Kör hårt!
25 april, 2006 kl. 15:45 #141775Janne248
DeltagarePrecis som Jonas skriver komemr det att finans möjlighet att köpa klubbprylar!
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album111/ssi_2.jpgSå töm sparbösan och köp våran utomordentligt snygga T-shirt och ett fräckt nyckelband med mobil snöre!
25 april, 2006 kl. 16:20 #141796Helldal
DeltagareKommer
/Helldal
25 april, 2006 kl. 17:03 #141776Janne248
DeltagarePÅ:
Janne
Manu
Larsa
Billy
FeA
Groover
Helldal -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.