- Detta ämne har 6 svar, 1,132 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 7 månader sedan av Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
14 april, 2003 kl. 07:26 #11149NiklasDeltagare
Pratade med min svåger i helgen och han berättade att en gammal legendarisk sträcka från 80-talet skall göra comeback i årets upplaga av finska VM-rallyt. Den skall vara ännu en “hopp-sträcka”. Nu är suget stort för att man skall åka över i höst. Om allt går som det skall (med hund- och katt-vakt) åker vi till Finland på mån-ons samma vecka som rallyt och hem till Sverige på sön/mån direkt efter rallyt. Är det fler som planerar en tur till öst i augusti?
Regionsansvarig: Göteborg
15 april, 2003 kl. 15:44 #121858LegacyLarsaKeymasterSom det ser ut just nu blir det nog inget för mig i år, men se upp för farbror blå, dom får ta din hastighet framifrån, och dom sitter gärna civilklätt i en solstol vid vägkanten och skjuter…
/Larsa
15 april, 2003 kl. 16:08 #121861NiklasDeltagareTro mig jag vet! ’99 blev vi målade med laser körande i ca 75-80km/h på 50-väg (eller om det var 60-väg, galna Finland) men parkeringen där poliserna stod var full så vi fick åka vidare. ’01 kom vi i 160km/h på 100-väg tidigt på söndagmorgonen när vi blir stoppade av en polis mitt på vägen. Vi har hjärtat i halsgropen när han räcker fram ett alkotest och låter oss sedan fortsätta. Det känns som om ’03 är deras år så om jag åker dit blir det ägg under pedalen! 😀
22 april, 2003 kl. 09:35 #121859ToniDeltagareGår ju tidigt i augusti i år och kolliderar därmed med familje-semestern så det blir knappast något för mig i år.
Ser bra och intressant ut när det gäller sträckorna dock: Ouninpohja två gånger på lördagen och Mökkiperä två gånger på söndagen säkrar ju klassisk action med mycket hopp om man väljer dessa och då behöver man inte åka bil för att se bilarna två gånger samma dag utan kan i lugn och ro ta med sig picknick-korgen, brasse-stolarna och ölen ut för en heldag med spektakulär action.
Kan det vara Jukojärvi möjligen som är intressant dag 1…
Den är ny för mig iallafall.Toni
22 april, 2003 kl. 10:48 #121862NiklasDeltagareOm jag åker dit så är det Mökkiperä på söndagen, utan tvekan. Tillsammans med flera rullar ballerina och annat gott. Ouninpohja är jag lite osäker på var man skall stå. Vi har varit på två ställen på den. Slutet där bilarna kommer ut från skogen vid några öppna fält. Var målgång där ’01 sista sträckan. Där visste vi att Burns slog Harri och blev tvåa – Subaru-flaggan var i topp. Dagen innan stod vi ungefär mitt på sträckan. Vi försökte hitta det ökända jättehoppet men vi upptäckte i efterhand att det var nån kilometer längre bort. Bra tips för Ouninpohja hade varit trevligt… 🙂
22 april, 2003 kl. 19:34 #121860ToniDeltagare>Om jag åker dit så är det Mökkiperä på söndagen, utan tvekan.
>Tillsammans med flera rullar ballerina och annat gott. Ouninpohja är
>jag lite osäker på var man skall stå. Vi har varit på två ställen på
>den. Slutet där bilarna kommer ut från skogen vid några öppna fält.
>Var målgång där ’01 sista sträckan. Där visste vi att Burns slog Harri
>och blev tvåa – Subaru-flaggan var i topp. Dagen innan stod vi ungefär
>mitt på sträckan. Vi försökte hitta det ökända jättehoppet men vi
>upptäckte i efterhand att det var nån kilometer längre bort. Bra tips
>för Ouninpohja hade varit trevligt… 🙂
>Ouninpohja:
Kaarlo har GPS-koordinaterna på hoppet där Burns flög 60 m landade på nosen och tappade tävlingen förra året. Ligger vid den s k “gula villan”. Jag har koordinaterna på hoppet där Patrik Malteskog skrotade och hamnade på sjukan förra året.
Maila oss privat och påminn så plockar jag fram GPS:en till helgen.Mökkiperä är väl ca 1,5 km in från starten räknat du tänker på va?
23 april, 2003 kl. 05:54 #121863NiklasDeltagareJepp, Mökkiperä är de klassiska hoppen i början. Först ett hopp ut där de kan landa dumt på en avsats i nerförsbacken (en S1600 kraschade där ’01). Sen upp för nästa krön och ett hopp till.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.